ראיתי דיון מענין שמובא בקהילות יעקב (לא ראיתי בפנים, אודה למי שיביא ציטוט) , ממה שהבנתי זה בבבא בתרא סימן ל"ט, מביא מהספר: שמירת הנפש (מי המחבר?), שמי שזרק ציפרניים ברשות הרבים, ועברה עליהם אשה מעוברת, ומיד אחר כך הפילה העובר, והרי אמרו חז"ל לשרוף הציפרניים כי זה סכנה לאשה הרה, יוצא איפה שניתן לתלות שאותו האיש שזרק הציפרניים ברה"ר הזיק אותה ויהיה חייב בדמי וולדות.
וכותב אחד לסטייפלער זצ"ל כנגד אותו מחבר, שגם אם אכן הזיקה ע"י הציפרניים, הרי זה היזק של בור ובבור עצמו פטורים מדמי וולדות.
ומלבד הוא טוען, הרי היזק שע"י מעשה סגולי כלל לא נחשב להיזק וזה יותר דומה להיזק שאינו ניכר שפטור עליו.
דכוותיה יש גמרא שאסור לעמוד על קמת חברו בגלל עין הרע, והשאלה אם אחד עשה כן והתבואה ניזוקה, האם ניתן לחייבו על מה שהזיק בעין הרע.