מיוצר מסיבי פוליאסטר ואינו סופג מים - כך כתוב שם.
מצויין על האריזה שזה מאושר לשימוש בשבת ע"י הרב מחפוד הרב ליאור והר"י יוסף
על גב האריזה מופיעה הערה הלכתית:
יש להימנע מלשטוף בשבת את הכרית לצורך ניקויה או יבושה.
חיפשתי באתר של צומת, ומצאתי את השו"ת הזה:
רכשתי ספוג לניקוי כלים המכונה "שבתכלין" עליו כתוב אישור מכון צומת. ברם, באותיות הקטנות מאחור כתוב שאין לשטוף את הכרית (אני מבין שהכוונה לשבת, ולא מצד איכות המוצר לא לעשות כן באמצע השבוע). שאלתי העיקרית טכנית: גם כשאני שוטף כלים אני משפשף את הכלי עם הספוג. מדוע זה שונה מהותית מניקויו? בשני המצבים זו פעולה של מעין סחיטה. השאלה המשנית: טכנית, האם אפשר לעמוד בזה? הרי הספוג מתלכלך תוך כדי עבודה ואוטומטית שוטפים אותו
א. נתנו את האישור גם בעקבות הסכמתו של הרב ליאור לענין העדר הספיגה לענין איסור סחיטה.
ב. התקשרו אלי מ'רבני בני ברק' והעירו לי כי ראוי/הכרחי שהמוצר יהיה שונה חיצונית מסיבות של טעויות.
ג. עוד העיר מישהו משם (אינני בטוח שהוא צודק, אבל אתה יודע: מירוץ חומרות/חששות) שאולי יש מקום להחמיר בהיבט הסחיטה כתולדת ליבון, ביחס להיבט הסחיטה משום מלאכת דש (ואחרונים התפלפלו בהבדל זה משום שבמלאכת דש הכוונה היא לעשות שימוש בחומר הנסחט ובמלאכת מלבן המכוון הוא ניקוי האלמנט שממנו סחטו את הלכלוך). ואולי נחשוש שגם אם אין בחומר ספיגה לענין הוצאת המים הבלועים/הכנוסים (לענין מלאכת דש, דהיינו ניקוי הכלים) שמא פן ואולי יש גם בסחיטה כזו איסור מלבן אם כוונתו לניקוי.
ד. תכל'ס, כל ההערה הזו באה להוציא מידי חשש זה.
מה יש לכם ידיעה בענין, והאם זה 'גלאט' לשימוש בשבת.