בהפטרה לפרשת השבוע שלנו, ספר מלכים ב'(ה טו) וישוב (נעמן) אל איש האלקים הוא וכל מחנהו ויבא ויעמד לפניו, ויאמר הנה נא ידעתי כי אין אלקים בכל הארץ כי אם בישראל, ועתה קח נא ברכה מאת עבדך, ויאמר (אלישע) חי ד' אשר עמדתי לפניו אם אקח ויפצר בו לקחת וימאן, ופירש"י אם אקח , שדמי עבודה זרה מעורבין בו ע"כ, ושמע מינה שאם לא היו דמי עבודה זרה מעורבין במתנה היה אלישע לוקח, ולכאורה צ"ב דתיפוק ליה משום שונא מתנות יחיה, וזה לשון הרמב"ם הלכות זכיה פי"ב הי"ח הצדיקים הגמורים ואנשי מעשה לא יקבלו מתנה מאדם, אלא בוטחים בה' ברוך שמו ולא בנדיבים והרי נאמר ושונא מתנות יחיה, ומ"ט רש"י פירש כנ"ל.
ומכאן ראיה למ"ש אמה"ג שליט"א בס' זכות יצחק ח"א סימן ל' להוכיח ששיטת רש"י דלקבל מתנה מגוי אין בזה משום שונא מתנות יחיה ודו"ק.