א מבקש כתב:ניסן רובין בספרו "קץ החיים" 1997 עמ' 194 [וההערות בעמ' 307-308] טוען מכמה מקורות שהיו מקוננות לנשים ומקוננים לגברים
yankev כתב:
(אגב האם זה אותו אחד שטען שבזמן חז"ל השאירו את הערלה וחתכו ממנה מעט בלבד, ושהמילה הנהוגה בתקופתינו היא המצאה חדשה?).
א מבקש כתב:yankev כתב:
(אגב האם זה אותו אחד שטען שבזמן חז"ל השאירו את הערלה וחתכו ממנה מעט בלבד, ושהמילה הנהוגה בתקופתינו היא המצאה חדשה?).
זה לא נכון בעליל! הוא טוען שהפריעה היתה כנגד האפשרות של משיכה בערלה, נא דייק בדבריך.
ולגבי שאלתך ראה: ש' ספראי, בשלהי הבית השני ובתקופת המשנה, מהדורה שנייה, ירושלים תשמ"ג, עמ' 82-83; וכן בקהלת יב,ה: 'וסבבו בשוק הסופדים'
א מבקש כתב:ניסן רובין בספרו "קץ החיים" 1997 עמ' 194 [וההערות בעמ' 307-308] טוען מכמה מקורות שהיו מקוננות לנשים ומקוננים לגברים
yankev כתב:האם בתקופת המשנה ואחר כך המקוננות קוננו בפני גברים? האם ידוע בזה על מנהג תימן ואולי שאר ארצות שנהגו בכך? תודה מראש!
א מבקש כתב:האם כוונתך לאמור בש"ס [סוכה נא, ב- נב, א] "תיקון גדול אמר רבי אלעזר כאותה ששנינו חלקה היתה בראשונה והקיפוה גזוזטרא והתקינו גשיהו נשים יושבות מלמעלה ואנשים מלמטה תנו רבנן בראשונה היו נשים מבפנים ואנשים מבחוץ והיו באים לידי קלות ראש התקינו שיהו נשים יושבות מבחוץ ואנשים מבפנים ועדיין היו באין לידי קלות ראש התקינו שיהו נשים יושבות מלמעלה ואנשים מלמטה היכי עביד הכי והכתיב (דברי הימים א כח, יט) הכל בכתב מיד ה' עלי השכיל אמר רב קרא אשכחו ודרוש (זכריה יב, יב) וספדה הארץ משפחות משפחות לבד משפחת בית דוד לבד ונשיהם לבד אמרו והלא דברים ק"ו ומה לעתיד לבא שעוסקין בהספד ואין יצר הרע שולט בהם אמרה תורה אנשים לבד ונשים לבד עכשיו שעסוקין בשמחה ויצה"ר שולט בהם על אחת כמה וכמה"
זה אינו דאין יצר הרע שולט הוא מחמת שחיטתו כמבואר שם בהמשך.
נשים לצאת לפני המטה. דכיון דשעת צער הוא ליכא למיחש להרהור.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 163 אורחים