מענה איש כתב:אאל''ט הבנתי מי הוא נשוא האשכול (ושמו כשם אחד מראשי הישיבות המפורסמים בדורנו...)
שמעתי עליו על זוג שלא היה להם ילדים והלכו אליו ואמר להם שמאן דהוא כישף אותם בחתונתם
כעניין הפסוק לא תחבול ריחיים ורכב ויעויין בקישור (תרתי משמע...)
viewtopic.php?f=7&t=10984&p=103756
ואמר להם שניתן לראות את זה (כלומר את מעשה הכישוף) בוידאו של החתונה ואכן כך ראו.
ועשה להם תיקון להסרת הכישוף.
לכאו"א נדמה לו כאומתו?...חד ברנש כתב:חצי אשכנזי וחצי ספרדי.
לבי במערב כתב:לכאו"א נדמה לו כאומתו?...חד ברנש כתב:חצי אשכנזי וחצי ספרדי.
אישצפת כתב:לבי במערב כתב:לכאו"א נדמה לו כאומתו?...חד ברנש כתב:חצי אשכנזי וחצי ספרדי.
אם זה על דרך "אין נביא בעירו" אז דוקא להיפך.
חד ברנש כתב:סתם התלוצצתי. אבל עקרונית אני צודק...
חרסון כתב:חד ברנש כתב:סתם התלוצצתי. אבל עקרונית אני צודק...
ואני חשבתי שאתה מתכוון לצדיק ספציפי מאד.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:למה להימנע מלכתוב שמות? תכתבו!
נריה אור כתב:עתניאל בן קנז כתב:רמב"ן דברים פרשת ראה פרק יג פסוק בירמוז הכתוב למה שהוא אמת כי בנפשות בקצת האנשים כח נבואיי ידעו בו עתידות, לא ידע האיש מאין יבא בו, אבל יתבודד ותבא בו רוח לאמר ככה יהיה לעתיד לבא בדבר פלוני. ויקראו לו הפילוסופים כהי"ן, ולא ידעו סבת הענין אך הדבר נתאמת לעיני רואים.
איני ראוי לתת ציונים אבל רמב"ן נפלא ביותר.... נהנתי ממש!!!
הרואה כתב:בבחרותי בישיבה עשיתי ניסוי ואמרתי לבחורים את מחשבותיהם הנסתרות.
לאחד שהיה צעיר עם כמה אחים גדולים אמרתי שאחד הדברים שהכי מפריעים לו זה שהוא רוצה להרגיש בבית שהוא כבר אחד מהגדולים, אבל אחיו דוחים אותו כאילו שהוא עדיין מהקטנים.
עד היום הוא אומר לי שאני צריך להיות פסיכולוג...
לאחר חסר ביטחון אמרתי שחיצונית הוא מתנהג כאילו שהוא רגיל, עוד אחד כמו כולם, אבל בתוך תוכו הוא יודע שהוא באמת משהו מיוחד, וזה דברים שרק הוא והקב"ה יודעים, אבל באמת יש לו יחודיות מסוימת מעל כולם (אגב זה עודד אותו עד כדי דמעות ממש, לא היה לי לב לגלות לו בסוף שזה היה בדיחה).
וכן הלאה...
מן הסתם החכם שהביא הרב נריה מתוחכם ממני, אך לא בטוח שיש שם יותר מזה.
והמצוה הל"א היא שהזהירנו מקסום. כלומר שיניע כח הדמיון במין מן ההנעה. כי אלו בעלי הכחות כולם המגידים מה שיתחדש קודם היותו אמנם יתאמת להם זה בהיות כח הדמיון מהם חזק ודבריהם מתקיימים ברוב ולכן ישערו במה שיהיה. ויהיה להם יתרון זה על זה בזה כיתרון מעלת אישי האנשים קצתם על קצתם בכל כח מכחות הנפש. ואי אפשר לאחד מאלו בעלי הכחות הדמיוניות מבלתי שיעשה מעשה ופעולה אחת מהפעולות יניע בה כחו ויוציא לאור פעולתו. והנה מהם מי שיכה במטה אשר בידו בארץ הכאות תכופות ויצעק צעקות משונות ויעזוב מחשבתו ויביט לארץ זמן ארוך עד שימצאהו כמו עניני חולי הנופל ויספר מה שעתיד להיות. וכבר ראיתי זה פעמים בסוף המערב.
ומהם מי שישטח החול ויעמיד בו תמונות. וזה הרבה מפורסם במערב. ומהם מי שישליך אבנים דקים ביריעה מעור ויאריך לעיין אותם ואחר כך יספר דברים. וזה ידוע ומפורסם בכל מקום שהלכתי בו. ומהם מי שישליך אזור עור ארוך בארץ ויסתכל בו ויודיע הנסתרות. והכוונה בזה כלו להניע את הכח המתהוה בו, לא שאותו הפועל בעצמותו יעשה דבר או יורה על דבר. ובזה טעו ההמון כי הם בעבור שיצדקו להם קצת אותם הספורים יחשבו שאלו הפעולות יורו על מה שיהיה. והגיע בהם הענין בזה הטעות עד שחשבו כי קצת אותן הפעולות סבת היות מה שיהיה כמו שיחשבו בעלי משפטי הכוכבים. כי דיני הכוכבים אמנם הם מזה היחס כלומר שהם מין מהנעת הכח ולעורר אותו. ולכן לא ישתוו שני בני אדם באמתת הודעת הנסתר ואם השתוו בידיעה במשפט.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:למה להימנע מלכתוב שמות? תכתבו!
אברהם כתב:אך לגבי 'הקוסמים' של זמנינו:
עקביה כתב:אברהם כתב:אך לגבי 'הקוסמים' של זמנינו:
למה שיהיה הבדל בין הקוסמים של היום לקוסמים של פעם?
אברהם כתב:הצעתי פעם לאחד כסף אם ייגש לאחד מרואי הנסתרות שהאמין בהם, ויספר לו סיפור לא נכון. כגון: שהוא חשוך ילדים ושואל מתי יזכה להיפקד בזש"ק? ולראות האם הלה ינזוף בו: מדוע אתה משקר הרי יש לך שמונה בנים ושלוש בנות... או שפשוט 'יגלה' לו מתי סוף סוף יפקד בזש"ק...
אבל הלה העדיף להמשיך להאמין בכזבים ולא לעשות את הניסוי הפשוט הזה.
יאיר כתב:עקביה כתב:אברהם כתב:אך לגבי 'הקוסמים' של זמנינו:
למה שיהיה הבדל בין הקוסמים של היום לקוסמים של פעם?
קודם כל לא מדובר בקוסמים אלא בנוכלים ו"מוקבלים" ואילו קוסמים של היום הם אלו המופיעים ועושים טריקים עם קלפים, מטפחות וזריזות ידיים
הקוסמים של פעם אלו כגון בלעם בן בעור הקוסם וזקני מדין וקסמים בידם היינו כישוף וכדומה.
אברהם כתב:אך לגבי 'הקוסמים' של זמנינו:
הצעתי פעם לאחד כסף אם ייגש לאחד מרואי הנסתרות שהאמין בהם, ויספר לו סיפור לא נכון. כגון: שהוא חשוך ילדים ושואל מתי יזכה להיפקד בזש"ק? ולראות האם הלה ינזוף בו: מדוע אתה משקר הרי יש לך שמונה בנים ושלוש בנות... או שפשוט 'יגלה' לו מתי סוף סוף יפקד בזש"ק...
אבל הלה העדיף להמשיך להאמין בכזבים ולא לעשות את הניסוי הפשוט הזה.
תוכן כתב:אברהם כתב:הצעתי פעם לאחד כסף אם ייגש לאחד מרואי הנסתרות שהאמין בהם, ויספר לו סיפור לא נכון. כגון: שהוא חשוך ילדים ושואל מתי יזכה להיפקד בזש"ק? ולראות האם הלה ינזוף בו: מדוע אתה משקר הרי יש לך שמונה בנים ושלוש בנות... או שפשוט 'יגלה' לו מתי סוף סוף יפקד בזש"ק...
אבל הלה העדיף להמשיך להאמין בכזבים ולא לעשות את הניסוי הפשוט הזה.
ניסוי 'מדעי' מנוגד לכל החוויה, ואין בכוחה להכריע מאומה בשאלה שהיא לא נופלת תחת תחום המדע. ודרך אגב, פעם אחד בחור חילוני הלך להתלוצץ מר' מרדכי אושמינר, והתלבש כמו אשה וביקש ברכה לזרע של קיימא. ר' מרדכי ענה לו: 'דו וועסט נאך האבען' (= עוד יהיה לך), וזמן קצר אח"כ נתגלה לו סרטן בקיבה ומת.
הקישון33 כתב:בארצות הברית בתחילת שנות הל' היה אדמו"ר/מרפא ורואה עתידות מגזע חשוב שנעצר כשעיתונאי אחד גילה את הפטנט שלו איך הוא הצליח לדעת הכל על אנשים שהגיעו אצלו שהיה לו מיקרופון בכניסה ופשוט שמע מה שדיברו עם הגבאי וגם על זה שלקח כספים לתיקונים קבליים שלא נעשו בכלל.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:למה להימנע מלכתוב שמות? תכתבו!
עזריאל ברגר כתב:תוכן כתב:אברהם כתב:הצעתי פעם לאחד כסף אם ייגש לאחד מרואי הנסתרות שהאמין בהם, ויספר לו סיפור לא נכון. כגון: שהוא חשוך ילדים ושואל מתי יזכה להיפקד בזש"ק? ולראות האם הלה ינזוף בו: מדוע אתה משקר הרי יש לך שמונה בנים ושלוש בנות... או שפשוט 'יגלה' לו מתי סוף סוף יפקד בזש"ק...
אבל הלה העדיף להמשיך להאמין בכזבים ולא לעשות את הניסוי הפשוט הזה.
ניסוי 'מדעי' מנוגד לכל החוויה, ואין בכוחה להכריע מאומה בשאלה שהיא לא נופלת תחת תחום המדע. ודרך אגב, פעם אחד בחור חילוני הלך להתלוצץ מר' מרדכי אושמינר, והתלבש כמו אשה וביקש ברכה לזרע של קיימא. ר' מרדכי ענה לו: 'דו וועסט נאך האבען' (= עוד יהיה לך), וזמן קצר אח"כ נתגלה לו סרטן בקיבה ומת.
בסיפורי חסידים במהלך הדורות, יש כמה סיפורים כאלו על אנשים שבאו להתלוצץ מצדיקים גדולים, ונענשו קשות.
צריך לדעת שיש כאן סוג של "משחק באש".
(גם אם מדובר במכשף - אי אפשר לדעת אם אין פגיעתו רעה)
יוסף חיים אוהב ציון כתב:מענה איש כתב:אאל''ט הבנתי מי הוא נשוא האשכול (ושמו כשם אחד מראשי הישיבות המפורסמים בדורנו...)
שמעתי עליו על זוג שלא היה להם ילדים והלכו אליו ואמר להם שמאן דהוא כישף אותם בחתונתם
כעניין הפסוק לא תחבול ריחיים ורכב ויעויין בקישור (תרתי משמע...)
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f= ... 4&p=103756
ואמר להם שניתן לראות את זה (כלומר את מעשה הכישוף) בוידאו של החתונה ואכן כך ראו.
ועשה להם תיקון להסרת הכישוף.
זה לא הוא, אותו גם אני מכיר היטב, מדובר באשכנזי.
עובדיה חן כתב:אכן גם נודע לי לאחרונה. לכמה אנשים שרואים דברים, אין לי הסבר לזה,ולא חונכתי על זה, אבל יש כאן מציאות שהם רואים דברים, לענ"ד מותר לשמוע אותם, אבל לא להאמין כפתי אחר דבריהם מאחר ולא תמיד מדובר באנשים גדולי תורה אלא יש להם איזה כוח ראיה. וגם שהם רואים לא תמיד זה מדוייק.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 159 אורחים