לכאו' יש ענין לעמוד ב(סמוך ל)'אולם יצחק'.אור עולם כתב:ואין עניין להתרוצץ ממקום למקום.
לבי במערב כתב:לכאו' יש ענין לעמוד ב(סמוך ל)'אולם יצחק'.אור עולם כתב:ואין עניין להתרוצץ ממקום למקום.
ושטח המערה אין אנו יודעים כמה, והציונים שיש עתה בעליונה אלו עשאום הגויים לפי דעתם וכו'
קו ירוק כתב:משה יעקב הציע שהחדר החצוב הוא החדר העליון והמערה למטה הימנו והקברות בתוכם, נמצאו דברי רב ושמואל שניהם נכונים, ונחלקו מהו פירוש 'המכפלה'.
יתכן שעוד אי מי מהמשתתפים בכניסה יידע לשחזר את הצדדים להיכן המערה הפנימית פונה וכו'
אור עולם כתב:ב. יש שטענו שמקום המדרגה השביעית נקבע כמקום תפילה מחמת שהרבה שנים התפללו שם יהודים, ויש שטענו שלא ראוי להמשיך ולהנציח שם את ההשפלה.
אור עולם כתב:א. למדרגה השביעית אין עניין עם מקום קבורת האבות אלא עם החלטת המוסלמים, אא"כ נאמר שמשמים סיבבו ששם יתפללו כי שם הוא מכוון כנגד מקום הקבורה. אמנם יש שרצו לומר ששם הוא המקום המקרוב ביותר למקום הקבורה, אבל צ"ע א"כ למה בנה הבונה (הורדוס?) כך את המבנה, כשחלקת הקבר נמצאת בקצהו של הבניין הענק.
ב. יש שטענו שמקום המדרגה השביעית נקבע כמקום תפילה מחמת שהרבה שנים התפללו שם יהודים, ויש שטענו שלא ראוי להמשיך ולהנציח שם את ההשפלה.
ג. הילדה 'מיכל' שירדה בתשכ"ז לא ראתה כלום, והיורדים בליל הסליחות המפורסם ירדו באולם יצחק מתחת לפתח הנרות/פתח גם עדן וחפרו למטה ואח"כ התקדמו קצת לכיוון אולם אברהם. לכן יש שטענו שמקום הקברים הוא תחת פתח הנרות, אך המדויק יותר נראה שהוא תחת אולם אברהם, ואולי אף מתחת לאבן העגולה הנמצאת שם במרכז האולם והיא בעצם אמצע המערה, יש היגיון לומר שהמבנה נבנה בדיוק מסביב למקום הקבורה שנמצא באמצעו.
ד. אפשר לשער את מקום האמצע מבחוץ, וזה כנראה קצת אחרי אמצע הגדרות הצמודות לחומה (חומת האורך, לא חומת הרוחב שם נמצאת המדרגה השביעית), וכפי שכתב הרב קו ירוק אם הבנתי כוונתו.
ה. דברי האמרי אמת על המדרגה הי"א ידועים, אך אין להם מקור נוסף.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 538 אורחים