הודעהעל ידי עובר ושב » א' אפריל 04, 2021 9:08 pm
הרב מאזוז כתב באור תורה (מרחשון תשע"ד סי' כד): "בזמננו שמשתמשים במכונת כביסה, 'הך הכפתור וירעשו הספים' (עמוס ט, א), והכל נעשה ממילא, אין טעם לגזירה זו... לגבי כיבוס שהותרו מן הכלל בגדי קטנים, נראה דמותר להניח יחד אִתם במכונת כביסה בגדי גדולים שהצטברו במשך החג, דנר לאחד נר למאה... ומכל מקום לא רציתי לפרסם זה בחדש תשרי שלא יסמכו עלי הקוראים עד שיסכימו חכמי הדור, כי מיראי הוראה אנכי, ואם לא הסכימו, יהיו דברי להלכה ולא למעשה עד שיבא מורה צדק". ועיין במה שכתבו חתנו הרב דקל כהן (אור תורה טבת תשע"ד סי' ל"ט) והרב אביה שמריה חדוק (אור תורה אדר א' תשע"ד סי' ס"ט) לחזק דבריו ולבסס את ההיתר.
אבל בגליון בית נאמן (כ' תשרי תשע"ז) אמר הרב מאזוז: "אמרתי שאפשר לצרף בגדי גדולים יחד עם בגדי קטנים ולכבס הכל ביחד, ולמשל אם המכונה יכולה להכיל חמשה קילו, אז תשים ארבעה קילו בגדי קטנים ותוסיף עוד קילו בגדי גדולים, ו"נר לאחד נר למאה". וגם זה לא התרתי אלא רק בגדים פנימיים שצריכים להחליף אותם הרבה מאד (ולפעמים מי שמזיע הרבה צריך להחליף פעמיים ביום). וגם בלא"ה יש מתירים לכבס אותם לכתחילה אפילו של גדולים, ולכן אם תכבס אותם ביחד עם בגדי קטנים אין שום בעיה. ואחרי הכביסה אם תייבש אותם במכונת ייבוש הנה מה טוב, כי אז אף אחד אינו רואה וזה בסדר. אבל אם אתה תולה אותם לייבוש בחוץ, אז תתלה אותם זה על יד זה, בגדי הגדולים ליד בגדי הקטנים, וככה יידעו שהם ביחד, ובא זה ולימד על זה".