לענ"ד, אין זה לא פלא ולא חצי פלא.
שכן בגמ' קודם לכן אמר רב חסדא שהיכול לאכול פת שעורין ואוכל פת חיטין, עובר משום בל תשחית. ומבואר מדבריו שכל דבר שיכול האדם לאכול / לשתות, והוא זול יותר, ואוכל את הדבר היקר, עובר משום בל תשחית.
וקשיא ליה לרבינו המהרש"א, א"כ מה מוסיף ר"פ בדבריו, כלומר, מה חידוש יש בדבריו, והלא כלולים הם בדברי רב חסדא?!
ומיישב, דאה"נ בדברי ר"פ אין חידוש לדינא, רק כיון שהיה מוכר שכר, היה כמזכיר ובא שכן הוא בשכר ויין.
וחס ליה לזרעיה דאברהם למימר הכי [מש"כ קודמי] על דברי אדונינו רב פפא. וזה שבוש ואי הוה איהו הוא מפיק פולסא דנורא..
ולפלא בעיני על החכמים דכאן ששומעים דברים כעין אלו ויכולים לנום את שנתם.
אמרת תירוץ מצויין בכוונת המהרש"א אולם איני מבין מה קשה לך על החכמים דכאן שהתפלאו על המהרש"א שכן משמע מדבריו בפשטות.