ידוע שהיה בזה פולמוס ומחלוקת גדול אי מותר לאכול מצות שנאפו שלא לשמה בערב פסח כיון שאינו יוצא בהם, והיה בזה עצה פשוטה לשבת ערב פסח כבשנה הזאת.
מישהוא יודע הפרטים, האוסרים והמתירים?
פלפלת בחכמה כתב:ידוע שהיה בזה פולמוס ומחלוקת גדול אי מותר לאכול מצות שנאפו שלא לשמה בערב פסח כיון שאינו יוצא בהם, והיה בזה עצה פשוטה לשבת ערב פסח כבשנה הזאת.
מישהוא יודע הפרטים, האוסרים והמתירים?
שש ושמח כתב:לגבי הגמ' בביצה - יעויין בצל"ח שם
שש ושמח כתב:הצל"ח בפסחים גם קשור [במהדורה שבפרוייקט השו"ת זה בד"ה אלא דקשיא]
הוה אמינא כתב:לכאו' עוד ישוב היה אפ"ל, דמה שאסור לאכול מדין לתיאבון או כאילו בא על כלתו בבית חמיו זה דין על הגברא. ולא על המצה.
לכן גם אם היא שלא לשמה אסור לאוכלה בער"פ אבל לא נחשב שמיעט זמן אכילת הלחמי תודה.
ומה שנחשב מיעוט זמן זה כאשר הלחמי תודה עצמם נאסרים קודם סוף זמנם.
דהרי אם יארע עוד סיבה שלא יכול לאכול שתלויה באדם האוכל, אין איסור להביא מצד מיעוט זמן אכילה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 57 אורחים