במסתרים כתב:אולי כתבו לשחוט שכן לישנא דקרא ושחטו אותו ולא נזכר שם יותר, ובאמת הכל בכלל?
לשחוט וכו'. לאו דוקא השחיטה אלא היינו הקרבה עד זריקת הדם ואי לא נזרק הדם כהלכתו לא קיים העשה. ע' ש"ס ור"מ.
לשחוט וכו'. לאו דוקא השחיטה אלא היינו הקרבה עד זריקת הדם ואי לא נזרק הדם כהלכתו לא קיים העשה. ע' ש"ס ור"מ. ואכילת הפסח הוא מצוה בפ"ע, אבל מצוה זו קיים, ואפילו לא הקטיר האימורים פטור מפסח שני כי עיקר הקרבן עד הזריקה, ש"ס ור"מ.
צופה_ומביט כתב:מאידך אי אפשר לומר שבקרא נזכרה רק השחיטה
צופה_ומביט כתב:יישר כוח! הנה כל דבריו בזה:לשחוט וכו'. לאו דוקא השחיטה אלא היינו הקרבה עד זריקת הדם ואי לא נזרק הדם כהלכתו לא קיים העשה. ע' ש"ס ור"מ. ואכילת הפסח הוא מצוה בפ"ע, אבל מצוה זו קיים, ואפילו לא הקטיר האימורים פטור מפסח שני כי עיקר הקרבן עד הזריקה, ש"ס ור"מ.
במשפט שהדגשתי מה ההגדרה? שההקטרה היא רק לכתחילה? היא חלק מהמצוה או לא?
ולגבי זריקה כותב שאם לא נזרק כהלכתו ביטל העשה. אבל לא כותב שחייב כרת. מדוע? ואם הכרת הוא רק על אי-שחיטה הדרקל"ד מדוע [ומחזק את המשמעות שעיקר המצוה היא השחיטה דוקא].
פלתי כתב:ביטול העשה גבי פסח משמעותו חיוב כרת.
דרומי כתב:בנושא האשכול מאריך בלקוטי שיחות חלק טז עמ' 106 (בהערות)
דרומי כתב:בנושא האשכול מאריך בלקוטי שיחות חלק טז עמ' 106 (בהערות)
חרסון כתב:עקבתי אחר האשכול בהתעניינות, ואת המ"מ הזה לא הכרתי!... אודה ואבוש. יש"כ!
רב ייבי כתב:יעויין גם כאן בשיעורו של הגר"א עוזר שעמד בזה.
ORI929 כתב:מעשה השחיטה הוא ציווי על ישראל ושחטו אותו כל קהל ישראל. וזו המצוה הנמנית על ישראל
ואילו שאר העבודות של הקרבן פסח הם מצוה על הכהנים ואינם יכולים להיות בכלל המצוה של השחיטה או האכילה שיש על ישראל
ועל כרחך זה בכלל מצוות תורת השלמים כידוע שכל קרבן פסח הוא גם קרבן שלמים ואם כן כל מעשה ההקרבה הרי הם בכלל מצוות הכהנים אשר נמנית במצוות השלמים
חרסון כתב:דרומי כתב:בנושא האשכול מאריך בלקוטי שיחות חלק טז עמ' 106 (בהערות)
עקבתי אחר האשכול בהתעניינות, ואת המ"מ הזה לא הכרתי!... אודה ואבוש. יש"כ!
בה"ב.מיללער כתב:אפשר להעתיק דבריו?
לבי במערב כתב:בה"ב.מיללער כתב:אפשר להעתיק דבריו?
ORI929 כתב:מעשה השחיטה הוא ציווי על ישראל ושחטו אותו כל קהל ישראל. וזו המצוה הנמנית על ישראל
ואילו שאר העבודות של הקרבן פסח הם מצוה על הכהנים ואינם יכולים להיות בכלל המצוה של השחיטה או האכילה שיש על ישראל
ועל כרחך זה בכלל מצוות תורת השלמים כידוע שכל קרבן פסח הוא גם קרבן שלמים ואם כן כל מעשה ההקרבה הרי הם בכלל מצוות הכהנים אשר נמנית במצוות השלמים
בכללות הענין הארכתי לפני זמן רב באחד מקבצי נזר התורה ועוד חזון למועד
צופה_ומביט כתב:א. הערה כללית בנוגע לכל נושא האשכול: מלשון הרמב"ם עצמו, שבהלכה א "כתב מצות עשה לשחוט את הפסח בארבעה עשר לחדש ניסן אחר חצות" ובהלכה ב כתב [את צד השלילה, מי שביטל עשה זו] "ומי שביטל מצוה זו בזדון ועבר יום ארבעה עשר ולא הקריב והוא לא טמא ולא בדרך רחוקה הרי זה חייב כרת". וצ"ב א. מדוע שינה לשונו? ב. מה משמעות דבריו? האם נלמד מכאן כהמנח"ח ש"לשחוט" הכוונה "להקריב" ככל משפטיו, או נאמר להיפך, שמכאן נלמד ש"להקריב" עיקרו השחיטה [וכמו שכתב לעיל הרב עליך עינינו]? וראה שם בהלכה ה "בשעת הקרבתו" ושם הכוונה להדיא עד אחרי הזריקה, כמפורש שם "ואחד הזורק".
היא שצונו לשחוט שה הפסח ביום ארבעה עשר בניסן בין הערביים. ומי שעובר על ציווי זה ולא יקריבהו בזמנו, חייב כרת.
צופה_ומביט כתב:רק במניין המצוות הקצר בראש משנה תורה שינה את הלשון ביניהם, בפסח ראשון "לשחוט" ובפסח שני "לעשות". איזה טעם יכול להיות לזה?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 26 אורחים