בן אדם כתב:קל לנפנף בדברי המלבי"ם ובזה להוציא את כל הפסוקים ממשמעותו הפשוטה. היות ולא התייחסת לאף אחד מטענותיי איני רואה צורך להגיב לדבריך התמוהים. אודה ולא אבוש שלא ראיתי את דברי המלבי"ם, (ב"ה איני נמנה בכלל אלו אשר לומדים מלבי"ם ואח"כ מסתכלים מה כתוב בפסוק), אבל אם הוא כותב כמו שהבאת בשמו "שמעתה כל דבר מלכות לא יצא עוד מן השרים המוחקקים", הרי כל המגילה סותרת קביעה זו.
ב"ה איני איני נמנה בכלל אלו שגבשו דעתיהם בלי לראות המלבי"ם, ואחר שהובא לדיעתם ברגע קט יכולים לדחות דברי אחד מגדולי מפרשי תנ"ך בדורות האחרונים [שהגר"ח אמר עליו שראשו מעין הראשונים, כידוע], כאילו הוא בר פלוגתא שלו, ואינו צריך לעיין בדבריו במתינות וכובד ראש הראוי, לפני שדוחים דבריו.
הרי דברי המגילה סותרים דברי החוקרים. שהרי החיפוש של אחרשוראש נעשה לכתחילה בכל מדינת מלכותו, ולא בפרס דוקא. וזה על פי עצת נעריו, שמסתמא לא היו מייעצים אותו לעבור על החוק, למרות יכולתו להסתדר איתו אם הוא היה רוצה. אבל זה לא מספיק, טענת החוקרים הוי "קושיא" על המגילה. אבל לדעתך הקטן דברי המלבי"ם שאינו במשעות המגילה [מה שאינו אמת כלל, ודוקא המבלי"ם הצטיין במיוחד עם פירושים המתאימים עם הפסוקים, דברי חז"ל, והתסברות מצד עם המעשה], אפשר לבטל דבריו.