עושה חדשות כתב:ומה הדין אליבא דרס"ג בהוראת שעה של נביא להקריב אדם לקרבן?
עושה חדשות כתב:ומה הדין אליבא דרס"ג בהוראת שעה של נביא להקריב אדם לקרבן?
תלמיד-חכמים כתב:היכן בשו"ת הרדב"ז?
סנהדרין פט: היכא דמוחזק שאני דאי לא תימא הכי אברהם בהר המוריה היכי שמע ליה יצחק.ספרים וועלט כתב:עושה חדשות כתב:ומה הדין אליבא דרס"ג בהוראת שעה של נביא להקריב אדם לקרבן?
כמובן שיש לחלק בין נביא עצמו לשומע מפי נביא.
וכיון שהדברים משלשה סוגים: נאות לפי השכל, ומגונה לפיו, וסוג בינוני הנמצא ביניהם דומה לדרגת האפשרי; ומכיוון שלא ייתכן שיצווה הבורא על דבר שהוא מגונה מצד השכל, משום שיש בזה סתירה - כי מאחר שהוא נטע בשכל את גנותו הרי שאסרו, ומאחר שציווה על זה, הרי שיהיו הנאה והמגונה והציווי והאיסור שווים בעניין אחד - אפשרות זו בטלה. גם הכתוב שלל זאת כאשר אמר: "כי לא א-ל חפץ רשע אתה לא יגורך רע."
עושה חדשות כתב:סנהדרין פט: היכא דמוחזק שאני דאי לא תימא הכי אברהם בהר המוריה היכי שמע ליה יצחק.ספרים וועלט כתב:עושה חדשות כתב:ומה הדין אליבא דרס"ג בהוראת שעה של נביא להקריב אדם לקרבן?
כמובן שיש לחלק בין נביא עצמו לשומע מפי נביא.
תלמיד-חכמים כתב:
אציין כאן לשיטת הרמב"ם, שיצחק לא היה בן דעת באותו הזמן, כמ"ש בפי' ראב"ם לתורה (בראשית כב): "ואמרו כי יצחק ע״ה היה אז בן שבע ושלושים שנה וזמן העקידה מחובר לזמן פטירת שרה [ע״ה] וזו היא שיטת החכמים ז״ל בבראשית רבה פירשו כי יצחק ציית וסבל והכין את עצמו; אבל אבא מרי ז״ל קבלתי ממנו שהוא היה מרחיק את זה הרבה והיה אומר שאילו היה הדבר כך היה באמת ציות יצחק במעשה זה גדול מציות אברהם והיתה ההבטחה והשכר וגמול ליצחק יתירה (על ההבטחה לאברהם) ואין [ראיה על] זה במקרא".
סליחות כתב:תלמיד-חכמים כתב:
אציין כאן לשיטת הרמב"ם, שיצחק לא היה בן דעת באותו הזמן, כמ"ש בפי' ראב"ם לתורה (בראשית כב): "ואמרו כי יצחק ע״ה היה אז בן שבע ושלושים שנה וזמן העקידה מחובר לזמן פטירת שרה [ע״ה] וזו היא שיטת החכמים ז״ל בבראשית רבה פירשו כי יצחק ציית וסבל והכין את עצמו; אבל אבא מרי ז״ל קבלתי ממנו שהוא היה מרחיק את זה הרבה והיה אומר שאילו היה הדבר כך היה באמת ציות יצחק במעשה זה גדול מציות אברהם והיתה ההבטחה והשכר וגמול ליצחק יתירה (על ההבטחה לאברהם) ואין [ראיה על] זה במקרא".
היכן מובאת שיטת רמב"ם זו?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 123 אורחים