השמים שמים לה' כתב:שמא יש מי שחקר את הענין לעומק?
האם יש בזה טובה לנפטר?
ספר ווי העמודים (הגר"י זילברשטיין)
מצינו בחלק מהפוסקים שיש תועלת לנשמה שקוראים בשם הנפטר בשו"ת שאילת שלום תנינא סימן רמג הו ד בשדי חמד מערכת כ אות קד כתב שלקרוא על שם זקנו זהו כבודו והוא טובת המת וזכרו כאשר נהגו כן מעולם.
וכמו שמצינו אצל רבן גמליאל ורבי שמעון שהיו קוראים בשם זקנם.
ובספר זוכר הברית סימן כד אות ג כתב שנמצא בספרים הקדושים שזה תועלת להנשמה אם קוראים בשמו.
כמו כן כתב בספר פאר הדור ח ד עמוד ר שהחזוא היה אומר שאם קוראים לילד על שמו של נפטר הרי זו טובה לנפטר...
...ואפשר לומר שגם למת עצמו יש זכות בזה כי בעבור שמזכירין אותו על הילד מזכירין גם מעשיו הטובים ודומה למה שאמרו חזל ששפתותיו דובבות בקבר ויש סמך לזה מבנות צלפחד שאמרו למה יגרע שם אבינו כי על ידי שלוקחים חלק בארץ ישראל הראוי לאביהם נזכר שמו וכן מצינו ברות לבועז...
בספר פאר הדור חלק ד' עמוד ר' מובא בשם מרן החזו"א זצ"ל הוא היה אומר אם קוראים לילד על שמו של נפטר הרי זו טובה לנפטר
בשדי חמד מערכי כ סוף כלל ק"ד ד"ה וכעיקר שכתב דהוי טובה להמת כשקוראין שם לתינוק אחריו וכן מובא בפאר הדור בשם החזון איש ח"ד עמי ר
ר משה שטרנבוך
בכשם רבינו הגר"א זצ"ל אומרים שעד עשרה דורות יש לנולד קשר עם הנפטר והיינו דכל בן הלוא אביו ואמו שותפין בו ולכן רק חצי התינוק הוא חלק אביו רבע אבי אביו שמינית אבי אבי אביו שש עשרה לדור קודם שלשים ושתים לדור קודם ששים וארבע מאה עשרים ושמונה רנ"ו לדור קודם תקי"ב דור קודם ואח"כ זהו חלק יותר מאלף וידוע מש"כ הראשונים שבריה אחד מאלף לא בטל אבל יותר מאלף כן בטל והוא הדין כאן באתפלג דרא דחלק זקנו בו הוא פחות מא' באלף מאלף כבר אין לו קשר אבל עד אז יש לו קשר