יוסף חיים אוהב ציון כתב:נשאלתי:
רציתי לשאול מה קרה ליד של בתיה בת פרעה אחרי שהיה נס שהתארכה האם היא חזרה למצב הקודם?
חפשתי הרבה בענין זה ולא מצאתי.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:נשאלתי:
רציתי לשאול מה קרה ליד של בתיה בת פרעה אחרי שהיה נס שהתארכה האם היא חזרה למצב הקודם?
חפשתי הרבה בענין זה ולא מצאתי.
לענין כתב:האיחוד בחידוד משפטים תשס"ט הערה 36.
ביליצר כתב:מדר"ת
וַיָּרֶם בַּמַּטֶּה וַיַּךְ אֶת הַמַּיִם אֲשֶׁר בַּיְאֹר לְעֵינֵי פַרְעֹה וּלְעֵינֵי עֲבָדָיו וַיֵּהָפְכוּ כָּל הַמַּיִם אֲשֶׁר בַּיְאֹר לְדָם. ולמה לא זכה שתהא נעשית על ידי משה רבינו ע"ה מפני המום שנעשתה לבת פרעה בשעה ששלחה אמתה להצילו מן היאור.
ביליצר כתב:מדר"ת
וַיָּרֶם בַּמַּטֶּה וַיַּךְ אֶת הַמַּיִם אֲשֶׁר בַּיְאֹר לְעֵינֵי פַרְעֹה וּלְעֵינֵי עֲבָדָיו וַיֵּהָפְכוּ כָּל הַמַּיִם אֲשֶׁר בַּיְאֹר לְדָם. ולמה לא זכה שתהא נעשית על ידי משה רבינו ע"ה מפני המום שנעשתה לבת פרעה בשעה ששלחה אמתה להצילו מן היאור.
ביליצר כתב:אותו מקור מכתבי האר"י שהביא מקד"מ לעיל.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:רבותי מקורות. השואל לא קטיל קניא באגמא שאביא לא איחוד.....
צופה_ומביט כתב:ביליצר כתב:אותו מקור מכתבי האר"י שהביא מקד"מ לעיל.
אפשר לדבר ברור בבקשה? מה המקור?
בחז"ל כתוב הסברים אחרים למה לא לקה הים ע"י משה.
מקדש מלך כתב:עד שנכנסה בחיים לג"ע (כמפורש בכתבי תלמידי האר"י) .
שייף נפיק כתב:שמעתי פעם מהג"ר שלמה אריאלי שליט"א, הנה הריטב"א והרמ"ה בב"ב צ"ט וביומא נ"ד הקשו למה היו הכרובים מעורים זב"ז בשעה שנכנסו עמון ומואב להיכל, הרי כלל הוא כשאין עושים רצונו של מקום היה פניהם אל הבית, והנה יש לחקור איך היו הכרובים מונחים בשעה שעשאם בצלאל, ולכאו' היו פניהם איש אחיו, כמפורש בפ' תרומה וויקהל, א"כ קשה מה הקשו הראשונים, הרי פשוט שכשחרב הבית חזרו הכרובים להיות פניהם איש אל אחיו.
ותירץ, שהיו ג' מצבים, א. פניהם איש אל אחיו, - וזה היה המצב הרגיל, ב. פניהם אל הבית, - זה היה נס כשלא עשו רצונו ש"מ, ג. חבוקים זב"ז - וזה היה נס, שהיו מעורים זב"ז 'כמער איש ולויות' כמ"ש במלכים, וכך היה גם בחורבן בהמ"ק, וא"ש קושיית הראשונים.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:נשאלתי:
רציתי לשאול מה קרה ליד של בתיה בת פרעה אחרי שהיה נס שהתארכה האם היא חזרה למצב הקודם?
שייף נפיק כתב:לא יודע מה הויכוח.
פשוט שזה היה נס לשעה.
הרמב"ם כותב במורה נבוכים (צריך חיפוש היכן) ככלל ברור, שהנס לא יתמיד.
הפצת המעיינות כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:נשאלתי:
רציתי לשאול מה קרה ליד של בתיה בת פרעה אחרי שהיה נס שהתארכה האם היא חזרה למצב הקודם?
ק"ק
אהרן תאומים כתב:רק עכשיו הבנתי שזה אשכול השייך לשלושים יום קודם החג, אני מכין את הפורים תוירא וזה יהיה בעזר ה' המוטיב המרכזי. ייש"כ,
כל נס בפשטות היה לאותו רגע וחזר מיד דאל"כ כשבאת הבייתה לפרעה היה רואה שידה משונה ונעשה נס והיה מבין הכל , על כרחך שחזרה לרגילות כדי שלא יבחין (תרומתי הדלה לדיון המחכים)
רציני כתב:אהרן תאומים כתב:רק עכשיו הבנתי שזה אשכול השייך לשלושים יום קודם החג, אני מכין את הפורים תוירא וזה יהיה בעזר ה' המוטיב המרכזי. ייש"כ,
כל נס בפשטות היה לאותו רגע וחזר מיד דאל"כ כשבאת הבייתה לפרעה היה רואה שידה משונה ונעשה נס והיה מבין הכל , על כרחך שחזרה לרגילות כדי שלא יבחין (תרומתי הדלה לדיון המחכים)
הגמרא בסוטה (יב, ב) שהביאה את ידה של בתיה, הביאה גם את שרביט אחשורוש שגם הוא גדל לשישים אמה.
שייף נפיק כתב:לא יודע מה הויכוח.
פשוט שזה היה נס לשעה.
הרמב"ם כותב במורה נבוכים (צריך חיפוש היכן) ככלל ברור, שהנס לא יתמיד.
שמעתי פעם מהג"ר שלמה אריאלי שליט"א, הנה הריטב"א והרמ"ה בב"ב צ"ט וביומא נ"ד הקשו למה היו הכרובים מעורים זב"ז בשעה שנכנסו עמון ומואב להיכל, הרי כלל הוא כשאין עושים רצונו של מקום היה פניהם אל הבית, והנה יש לחקור איך היו הכרובים מונחים בשעה שעשאם בצלאל, ולכאו' היו פניהם איש אחיו, כמפורש בפ' תרומה וויקהל, א"כ קשה מה הקשו הראשונים, הרי פשוט שכשחרב הבית חזרו הכרובים להיות פניהם איש אל אחיו.
ותירץ, שהיו ג' מצבים, א. פניהם איש אל אחיו, - וזה היה המצב הרגיל, ב. פניהם אל הבית, - זה היה נס כשלא עשו רצונו ש"מ, ג. חבוקים זב"ז - וזה היה נס, שהיו מעורים זב"ז 'כמער איש ולויות' כמ"ש במלכים, וכך היה גם בחורבן בהמ"ק, וא"ש קושיית הראשונים.
עקביה כתב:שייף נפיק כתב:שמעתי פעם מהג"ר שלמה אריאלי שליט"א, הנה הריטב"א והרמ"ה בב"ב צ"ט וביומא נ"ד הקשו למה היו הכרובים מעורים זב"ז בשעה שנכנסו עמון ומואב להיכל, הרי כלל הוא כשאין עושים רצונו של מקום היה פניהם אל הבית, והנה יש לחקור איך היו הכרובים מונחים בשעה שעשאם בצלאל, ולכאו' היו פניהם איש אחיו, כמפורש בפ' תרומה וויקהל, א"כ קשה מה הקשו הראשונים, הרי פשוט שכשחרב הבית חזרו הכרובים להיות פניהם איש אל אחיו.
ותירץ, שהיו ג' מצבים, א. פניהם איש אל אחיו, - וזה היה המצב הרגיל, ב. פניהם אל הבית, - זה היה נס כשלא עשו רצונו ש"מ, ג. חבוקים זב"ז - וזה היה נס, שהיו מעורים זב"ז 'כמער איש ולויות' כמ"ש במלכים, וכך היה גם בחורבן בהמ"ק, וא"ש קושיית הראשונים.
הכרובים שהוציאו עמון ומואב היו הכרובים שעשה שלמה, ובהם נאמר 'כמער איש ולויות', כלומר כך הייתה עשייתם.
שייף נפיק כתב:איני בסוגיא כעת, כמדו' הגמ' בב"ב ששואלת סתירה בין פניהם אל הבית ופניהם איש אל אחיו מדברת על הכרובים שעל הארון, א"כ הראשונים הנ"ל הבינו שהכוונה לאותם שעל הארון.
האם נאמר שהנס היה גם בכרובים שעשה שלמה?, ואולי גם באותם שהיו על הקיר?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 363 אורחים