יעקב_ב. כתב:אע"פ שבעיקר הגזירה האיסור הוא להשמיע כלי זמר בכל שבעת ימי המשתה.
אין הבדל בין זמן החתונה עצמו לבין כל שבעת ימי המשתה.
זו לא שמענו, והמנהג הרווח להקפיד על זה בחתונה אינו מוכר לגבי שאר ימי הש"ב.
יעקב_ב. כתב:אע"פ שבעיקר הגזירה האיסור הוא להשמיע כלי זמר בכל שבעת ימי המשתה.
אין הבדל בין זמן החתונה עצמו לבין כל שבעת ימי המשתה.
גביר כתב:גם אני לא שמעתי למרות שהייתי בסביבתו הקרובה כמה שנים, מכל מקום הכותב הוא חתנו וקשה לפקפק בעדותו. אגב הדיון בנושא - ר' אלימלך רטמן שליט"א [ממקורביו של הרב דוד סולובצי'ק שליט"א, ראש ישיבת בריסק] סיפר לי פעם שהרב מבריסק ערך את חתונות צאצאיו בהיכל הפאר בתל אביב ולא בירושלים כי 'בחתונה צריך תזמורת'.
גביר כתב: אגב הדיון בנושא - ר' אלימלך רטמן שליט"א [ממקורביו של הרב דוד סולובצי'ק שליט"א, ראש ישיבת בריסק] סיפר לי פעם שהרב מבריסק ערך את חתונות צאצאיו בהיכל הפאר בתל אביב ולא בירושלים כי 'בחתונה צריך תזמורת'.
בקרו טלה כתב:גביר כתב: אגב הדיון בנושא - ר' אלימלך רטמן שליט"א [ממקורביו של הרב דוד סולובצי'ק שליט"א, ראש ישיבת בריסק] סיפר לי פעם שהרב מבריסק ערך את חתונות צאצאיו בהיכל הפאר בתל אביב ולא בירושלים כי 'בחתונה צריך תזמורת'.
שמחת הנישואין של בנו הגאון ר' מאיר זצ"ל הי' כידוע בווגשל בבני ברק
שאלה: ידוע האיסור לשורר בכלי זמר בחתונות בירושלים, שהגרי"ח זוננפלד ב"שלמת חיים" כ' שהוא מהגר"מ אויערבאך, וידוע כמה החמירו בזה כל רבני ירושלים וה"אבן ישראל" בכללם, ואין להקשות ממה שהתירו ע"י עכו"ם לשורר בכלי זמר ואפי' בש"ק וממה שכ' המהרי"ל והביאו הרמ"א שאין לעשות חתונה בלי כלי זמר, דזה דווקא בלי כלי זמר בכלל, אבל הכא התירו בכלי הקשה [ולחלק דעות בכלי א', אפי בכלי ניגון] אלא דלכאו' יש לדון להקל ע"פ מה שכ' ב"שלמת חיים" בשם המהריל"ד שמקור האיסור בשבת ק"י, שהוא מגזירת רב, "וכ"ש הכא שהוא כמתו מוטל לפניו" שיהי' אסור דווקא בירושלים שבין החומות, שאף שכל תקנות ירושלים מחייבות גם בשכונות, כמ"ש ב"שבות יצחק" בשם הגריש"א, הכא י"ל דזיל בתר טעמא, ובשכונות החדשות יהי' מותר.
תשובת הגר"ש: אחי ז"ל אמר לי שהוא לא נותן לבד"צ לפרסם איסור כלי שיר בחתונה וידוע שהגרי"ז לעג על האיסור. והחרם לא עשה האמ"ב, אלא עשאוהו חכמי הספרדים כמבואר בספריהם ועשאוהו מפני שהיו הערבים באים וגורמים הוללות ופריצות. והטעם שנתן הגריל"ד הוא טעם לפגם להיות מתחסדים במה שרז"ל חשבו למצווה רבה הדוחה אמירה לגוי שבות (עי' תוס' גיטין ח' ב' ד"ה אע"ג).
הסקרן_הקטן כתב:אתמול השתתפתי בחתונה בעיה"ק ירושלים, כנהוג ברוב קהילות ישראל (למעט גור - ככל הידוע לי) היה מתופף ולא תזמורת מלאה
אבני גזית כתב:
כאילו, אף פעם לא היית בחתונה של יהודי סטנדרטי מהר נוף או מבית וגן, מרמות או מרמת שלמה? האמנם כת"ר מכיר רק את גבולות משולש מקור ברוך & שבטי ישראל & עזרת תורה ותו לא?!
שומע ומשמיע כתב:אבני גזית כתב:
כאילו, אף פעם לא היית בחתונה של יהודי סטנדרטי מהר נוף או מבית וגן, מרמות או מרמת שלמה? האמנם כת"ר מכיר רק את גבולות משולש מקור ברוך & שבטי ישראל & עזרת תורה ותו לא?!
הייתי גם הייתי מעולם לא ראיתי, רק מיעוט שמקילים באורגן.
אבני גזית כתב:שומע ומשמיע כתב:אבני גזית כתב:
כאילו, אף פעם לא היית בחתונה של יהודי סטנדרטי מהר נוף או מבית וגן, מרמות או מרמת שלמה? האמנם כת"ר מכיר רק את גבולות משולש מקור ברוך & שבטי ישראל & עזרת תורה ותו לא?!
הייתי גם הייתי מעולם לא ראיתי, רק מיעוט שמקילים באורגן.
מוזר, אצלי בדיוק להיפך.
כמעט לא ראיתי ספרדים ירושלמים שנוהגים בזה.
אבני גזית כתב:הבנתי זאת מהתחלה, אבל אני רמזתי זאת בעדינות לפותח האשכול היקר שציין כי 'ברוב קהילות ישראל מלבד גור' לא נוהגים. סוג של נאיביות בועתית מנותקת.
הסקרן_הקטן כתב:אבני גזית כתב:הבנתי זאת מהתחלה, אבל אני רמזתי זאת בעדינות לפותח האשכול היקר שציין כי 'ברוב קהילות ישראל מלבד גור' לא נוהגים. סוג של נאיביות בועתית מנותקת.
מתנצל מעומק ליבי מכל מי שנפגע...
כתבתי על פי הכרותי (אינני תושב ירושלים) בקהילות אשכנזיות
בשום מקרה לא היתה כוונה לפגוע באף קבוצה אחרת - רק הצגתי האת האירוע והמוזרות שהיתה בו
דרופתקי דאורייתא כתב:בספר עטרת מנחם אות כ דף ז רע"א, "היה נוהג בעירו כמה גדרים לשמירת גדרי התורה, שלא יפרוץ בם העם, והזקנים מספרים כי בימיו לא ניגנו בכלי זמר על החתונות",
הרי שהנהיג כך גם ברמינוב.
בריה נמוכה כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:בספר עטרת מנחם אות כ דף ז רע"א, "היה נוהג בעירו כמה גדרים לשמירת גדרי התורה, שלא יפרוץ בם העם, והזקנים מספרים כי בימיו לא ניגנו בכלי זמר על החתונות",
הרי שהנהיג כך גם ברמינוב.
שורש התקנה של רמ"מ ברימנוב
היה נימוק אחר לא משום החורבן
אלא משום שיטתו שחדש אסור מן התורה /...
בריה נמוכה כתב:ראה פה שזהו דבר חדש שלא היה בשנים קדמוניות
בשנת תרכ"ו מציין שלא היה מצוי בכל א"י מי שיודע לנגן בנבל או בכינור
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 170 אורחים