איש פלוני כתב:האם יש למישהו את הכתבות שעשו עליו משפחה, בקהילה ויתד.
יש"כ גדול.
נחומצ'ה כתב:מה שאגב מעניין שם, שהחוק ולא יעבור שהיה אצלו, זה לא לומר שיעור לנשים. והיה לו בכך סייעתא דשמיא מיוחדת, עיי"ש.
מכון חכמי ליטא כתב:פרופ' מרק שפירא פירסם היום בבלוג הספרים (תשובה מעניינת) [הספד מעניין] שנשא הגאון המנוח על ר' שלמה גורן.
כדכד כתב:פרנקל תאומים כתב:לייטנר כתב:ואבא שלה היה אבא רגיל?!
לא.
לא?
הניסוח לעיל בציטוט מפי הרבנית היה שהוא היה "כאבא רגיל". לפי מה שמספרים, הרי זה כן היה נכון על הגרשז"א?
כדכד כתב:מחילה
לא התכוונתי לעקשנות במובן השלילי של המילה אלא לכך שמר עומד על דעתו.
האם מה שטוען כת"ר שהוא לא היה כאבא רגיל מוכח ממה שראה אותו מספר פעמים באופן אישי או ממה שקרובי המשפחה סיפרו?
לייטנר כתב:אתמול נכנסה דודתי לנחם את משפחתו של הגאון הצדיק הרב זלמן נחמיה גולדברג. אני מצרף מעט מתוך רשמיה (לענ"ד, יש מה ללמוד מן הכתוב להלן, אבל אם יש מי שחושב שצריך למחוק, אמחק הודעה זו):גרנו יחד בשיכון חב"ד. חלפו כחמישים שנים מאז פגשתי את הרבנית ואת בנותיו, הנחתי שהרבנית לא תזכור אותי, אבל הרגשתי צורך גדול ללכת. כשהגעתי, הצגתי עצמי כבתה של רחל ג', והרבנית מיד אמרה: "מרים?! והיו לך ארבעה אחים" לא ייאמן שזכרה ! הרבנית אמרה לי שיש לו "כולל" בקדומים.
ביתו הצעירה של הרב זלמן נחמיה, לימדה בנוה יעקב ועשתה לה מנהג לבקר את סבתא רחל, מידי פעם בתום יום העבודה, סבתא שמחה מאוד בכל ביקור שלה והיתה מטלפנת לספר לי שמירי שפירא ביקרה אותה היום. אמרתי למירי שסבתא שמחה מאוד בביקוריה, ושאני אסירת תודה לה על כך, ענתה לי מירי שהיא ביקרה את סבתא משום הכרת הטוב, משום שכשהיו צעירות והלכו לבית הכנסת בשבת, אמא שלהן לא הלכה וסבתא לימדה אותן להתפלל, עזרה להן להתמצא בסידור ולעקוב אחרי החזן, והן זוכרות לה את זה עד היום.
סגי נהור כתב:קיבלתי, ומעניין התאריך.
נוטר הכרמים כתב:השתתפתי הערב בניחום אבלים אצל האח יבלחט"א, הגאון רי מרדכי שליט"א בביתו בת"א (אגב, ממחר יושב בירושלים עם בני משפ' גולדברג),
אותה אבקש כתב:נוטר הכרמים כתב:השתתפתי הערב בניחום אבלים אצל האח יבלחט"א, הגאון רי מרדכי שליט"א בביתו בת"א (אגב, ממחר יושב בירושלים עם בני משפ' גולדברג),
כיון שנפתח הפתח, באלו שעות יושב האח הגאון רבי מרדכי שליט"א בבית משפ' גולדברג?
נחומצ'ה כתב:יש שם הרי חלב.. זה בעיה עם ה'ערוך לנר'...
עזריאל ברגר כתב:נחומצ'ה כתב:יש שם הרי חלב.. זה בעיה עם ה'ערוך לנר'...
מה הענין?
עושה חדשות כתב:הערוך עצמו מפרש את הדוגמא של פסיק רישא לא על ראש תרנגול כדי לשחק בו כי אם על ראש אדם. ז"ל - "מודה ר"ש בפסיק רישיה ולא ימות. פירוש מי שחתך ראשו של חי, הכל יודעין כי בחתיכת ראשו ימות, ואם אמר איני מתכוין למיתתו אלא להוציא ממנו דם לדבר צורך, אין ממש בדבריו, אלא הרי כמתכוין להמיתו ורוצח הוא".אמיר כרמי כתב:פעם העביר שיעור(אם אני לא טועה שמעתיו ממנו פעמיים) על פסיק רישא ושיטת העיטור(?) הידועה לגבי פס"ר דלא ניחא ליה. במהלך השיעור התעוררה לי קושיא (כמה שזכור לי זה לא היה בקשר ישיר לשיעור אלא באופן כללי על שיטת העיטור) וניגשתי אחרי השיעור לשאול שלשיטת העיטור הדוגמא של פסיק רישיה עצמה שכורת ראש התרנגול לכאורה אמורה להיות מותרת דלא ניחא ליה שימות התרנגול וענה לי שבאמת הגדר לא ברור וצריך לבאר את זה היה נשמע כאילו יש לו מהלך שעונה גם על זה האם מישהו יודע אם ישנו בכתובים?
עזריאל ברגר כתב:נחומצ'ה כתב:יש שם הרי חלב.. זה בעיה עם ה'ערוך לנר'...
מה הענין?
אור עולם כתב:מעט חתנו ר' שלמה קובלסקי.
אשי ישראל כתב:הרב היה לוקח את העיתון [החילוני] של הנהג, ומעיין בכותרות החדשות [אני זוכר את ההלם שאחז בי. הייתי מורגל שמעיתונים כאלו צריך להתרחק כמטחווי קשת...].
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 142 אורחים