הרואה כתב:ואולי סבר שכל החשש הוא בסתם נשים אבל בקרובותיו מותר. (כמדומה שיש מ"ד כזה).
הרואה כתב:ואולי סבר שכל החשש הוא בסתם נשים אבל בקרובותיו מותר. (כמדומה שיש מ"ד כזה).
זקן ששכח כתב:רש"י, על אתר, כותב: 'אין ממצעין - לא יעברו בין שני אנשים, ואין מתמצעין לא יעבור איש אחד... בין שתי נשים'.
כלומר, הבעיה - הסגולית במקרה דנן איננה, אלא במצב של 'עובר' ולא במצב של יושב.
ודבריו מבוססים, לכאורה, על דברי הגמרא (הוריות יג ע"ב: ): 'עשרה דברים קשים ללימוד... והעובר בין שתי נשים'. ונתפרש שם, כאמור, שכל הבעיה היא רק ב'עובר'.
וראיתי פעם בשו"ת מנחת יצחק לרי"י וייס אב"ד ירושלים, שדעתו נוטה להתיר, אם כי אינו מכריע ממש.
וכאן בתמונה המתפרסמת - מעשה רב להיתרא.
צופה_ומביט כתב:זקן ששכח כתב:רש"י, על אתר, כותב: 'אין ממצעין - לא יעברו בין שני אנשים, ואין מתמצעין לא יעבור איש אחד... בין שתי נשים'.
כלומר, הבעיה - הסגולית במקרה דנן איננה, אלא במצב של 'עובר' ולא במצב של יושב.
ודבריו מבוססים, לכאורה, על דברי הגמרא (הוריות יג ע"ב: ): 'עשרה דברים קשים ללימוד... והעובר בין שתי נשים'. ונתפרש שם, כאמור, שכל הבעיה היא רק ב'עובר'.
וראיתי פעם בשו"ת מנחת יצחק לרי"י וייס אב"ד ירושלים, שדעתו נוטה להתיר, אם כי אינו מכריע ממש.
וכאן בתמונה המתפרסמת - מעשה רב להיתרא.
כפי שכתבתי בהודעתי בסוגריים - הכוונה אפילו מעבר, אבל אני ראיתי שקביעות גרועה ממעבר גרידא. ואין לך קביעות כמו כשכולם יושבים.
אדרבה, אשמח למקור שהבעיה רק במעבר ולא בעמידה או ישיבה.
זקן ששכח כתב:רש"י, על אתר, כותב: 'אין ממצעין - לא יעברו בין שני אנשים, ואין מתמצעין לא יעבור איש אחד... בין שתי נשים'.
כלומר, הבעיה - הסגולית במקרה דנן איננה, אלא במצב של 'עובר' ולא במצב של יושב.
ודבריו מבוססים, לכאורה, על דברי הגמרא (הוריות יג ע"ב: ): 'עשרה דברים קשים ללימוד... והעובר בין שתי נשים'. ונתפרש שם, כאמור, שכל הבעיה היא רק ב'עובר'.
לבי במערב כתב:ויעו"ע בקונטרס זה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 121 אורחים