אהרן תאומים כתב:להסתכל / והסתכל - שבהכל
ייש"כ.
כנראה הכוונה באמת "והסתכל".
מישהו יודע מה הפענוח של ההמשך?
אהרן תאומים כתב:להסתכל / והסתכל - שבהכל
אשרי יושבי ביתך כתב:נמצא בידי פנקס מגדול א' זצוק"ל, ואני באמצע לפענחו, ואני מצ"ב קטע מכתב היד, ומצרף כאן את מה שכן הצלחתי לפענח,
אשמח מאד לעזרת החברים (סליחה אם הצילום לא ברור):
[מהמלקט: יסוד נורא וגלוי עצום למדנו מדברים אלו שבאמת כל מהותו של היצר הוא גזלן בלי רגלים והוא עומד על פרשת דרכים ומלסטם את הבריות שכולם יראים ממנו, עד שבא חכם אחד ו.... שעומד הוא בלי רגלים, וזה הי' חכמתו של אברהם אבינו ע"ה ש...... נלחם אתו, וזהו מעט מן האמת דוחה הרבה מן השקר].
אינו כן. השווה למ' ד'מלסטס', ותווכח.בבלי כתב:(נדמה לי דהיית צריך לפענח תבונתו או תוכניתו)
לבי במערב כתב:אינו כן. השווה למ' ד'מלסטס', ותווכח.בבלי כתב:(נדמה לי דהיית צריך לפענח תבונתו או תוכניתו)
ארזי הלבנון כתב:"אשר לאחיהם לאלימלך בעד ..... כתובתן".
עמק חברון כתב:סכי
שבע כתב:מצהיבות
אולי: שוה הוא אומ'רו
זקן ששכח כתב:[יתכן שנתכוין לכתוב שזה.
זקן ששכח כתב:מעניין לראות כיצד הוא כותב אות ז'.
יתכן שנתכוין לכתוב שזה.
מה שנכון נכון כתב:
אכן הוא ט"ס, וצ"ל 'שזה' (וכ"ה בנדפס).
אשרי יושבי ביתך כתב:נמצא בידי פנקס מגדול א' זצוק"ל, ואני באמצע לפענחו, ואני מצ"ב קטע מכתב היד, ומצרף כאן את מה שכן הצלחתי לפענח,
אשמח מאד לעזרת החברים (סליחה אם הצילום לא ברור):
[מהמלקט: יסוד נורא וגלוי עצום למדנו מדברים אלו שבאמת כל מהותו של היצר הוא גזלן בלי רגלים והוא עומד על פרשת דרכים ומלסטם את הבריות שכולם יראים ממנו, עד שבא חכם אחד ו.... שעומד הוא בלי רגלים, וזה הי' חכמתו של אברהם אבינו ע"ה ש...... נלחם אתו, וזהו מעט מן האמת דוחה הרבה מן השקר].
עזרת לי מאד, תודה רבה!לבי במערב כתב:וחתוכים.
אשרי יושבי ביתך כתב:נמצא בידי פנקס מגדול א' זצוק"ל, ואני באמצע לפענחו, ואני מצ"ב קטע מכתב היד, ומצרף כאן את מה שכן הצלחתי לפענח,
אשמח מאד לעזרת החברים (סליחה אם הצילום לא ברור):
[מהמלקט: יסוד נורא וגלוי עצום למדנו מדברים אלו שבאמת כל מהותו של היצר הוא גזלן בלי רגלים והוא עומד על פרשת דרכים ומלסטם את הבריות שכולם יראים ממנו, עד שבא חכם אחד ו.... שעומד הוא בלי רגלים, וזה הי' חכמתו של אברהם אבינו ע"ה ש...... נלחם אתו, וזהו מעט מן האמת דוחה הרבה מן השקר].
מבק כתב:אשמח לקבל פענוח של המילים המסומנות בסוגריים, כנראה המקור לדברים האמורים.
מצורף תוכן הדברים [לאחר שינויי עריכה] של כל הקטע.
היוצא מן הים ויושב בלזרטו {-הסגר לבאים בשערי המדינה, לבודקם ממחלות} ג' יום [ואין לו מחלה] ובירך ברכת הגומל, האם מחויב שוב לברך הגומל כשבא למקום ישוב. הנה לדעת הבאר היטב (סק"ו) דאפילו בפחות מעשרה רשאי לברך, עדיף שיברך בהגיעו ללזרטו כדי שיברך קודם שיחלפו ג' ימים, וכשיבוא לעיר יאמר שוב את הברכה בפני עשרה בלא שם ומלכות, או ישמע מאחר. וכשיש מהלך פרסה מלזרטו לעיר, או שהיתה הדרך מוחזקת בסכנה ואפילו היא פחות משיעור פרסה, יברך אחר קריאת התורה כדינא, ויכוין גם על הנס הראשון. אבל ראיתי בעיר ליוורנו שבכל גוונא אין מברכים רק כשיכנס לעיר ובבית הכנסת.
מבק כתב:אשמח לקבל פענוח של המילים המסומנות בסוגריים, כנראה המקור לדברים האמורים. [/b]
מצורף תוכן הדברים [לאחר שינויי עריכה] של כל הקטע.
היוצא מן הים ויושב בלזרטו {-הסגר לבאים בשערי המדינה, לבודקם ממחלות} ג' יום [ואין לו מחלה] ובירך ברכת הגומל, האם מחויב שוב לברך הגומל כשבא למקום ישוב. הנה לדעת הבאר היטב (סק"ו) דאפילו בפחות מעשרה רשאי לברך, עדיף שיברך בהגיעו ללזרטו כדי שיברך קודם שיחלפו ג' ימים, וכשיבוא לעיר יאמר שוב את הברכה בפני עשרה בלא שם ומלכות, או ישמע מאחר. וכשיש מהלך פרסה מלזרטו לעיר, או שהיתה הדרך מוחזקת בסכנה ואפילו היא פחות משיעור פרסה, יברך אחר קריאת התורה כדינא, ויכוין גם על הנס הראשון. אבל ראיתי בעיר ליוורנו שבכל גוונא אין מברכים רק כשיכנס לעיר ובבית הכנסת.
לבי במערב כתב:מש"ש הוא 'ס' תנא ושייר'. רק ציון הסימן 'מעט' מוזר.
בבלי כתב:מבק כתב:אשמח לקבל פענוח של המילים המסומנות בסוגריים, כנראה המקור לדברים האמורים. [/b]
מצורף תוכן הדברים [לאחר שינויי עריכה] של כל הקטע.
היוצא מן הים ויושב בלזרטו {-הסגר לבאים בשערי המדינה, לבודקם ממחלות} ג' יום [ואין לו מחלה] ובירך ברכת הגומל, האם מחויב שוב לברך הגומל כשבא למקום ישוב. הנה לדעת הבאר היטב (סק"ו) דאפילו בפחות מעשרה רשאי לברך, עדיף שיברך בהגיעו ללזרטו כדי שיברך קודם שיחלפו ג' ימים, וכשיבוא לעיר יאמר שוב את הברכה בפני עשרה בלא שם ומלכות, או ישמע מאחר. וכשיש מהלך פרסה מלזרטו לעיר, או שהיתה הדרך מוחזקת בסכנה ואפילו היא פחות משיעור פרסה, יברך אחר קריאת התורה כדינא, ויכוין גם על הנס הראשון. אבל ראיתי בעיר ליוורנו שבכל גוונא אין מברכים רק כשיכנס לעיר ובבית הכנסת.
פיענוח:
(ס' תניא וש{וו?}רי סי' תק"נ)
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 70 אורחים