לומד_בישיבה כתב:זכור לי שהאבני נזר או משמו של האבני נזר מאריכים בזה, ושם זכור לי כתוב בין השאר, שפעמיים צריך לומר מלאכי עליון ובפעם השלישית מלאכי השרת.
לומד_בישיבה כתב:זכור לי שהאבני נזר או משמו של האבני נזר מאריכים בזה, ושם זכור לי כתוב בין השאר, שפעמיים צריך לומר מלאכי עליון ובפעם השלישית מלאכי השרת.
ובתשובה זו אומר הרב מוצפי על מנהגו שאינו אומר "בשבתכם" ו"בצאתכם" כי הלאכים אינם יושבים ואנו לא רוצים שיצאו.
קדוש יאמר לו כתב:בדקתי מה יש במרשתת ומצאתי שיש מהספרדים ועדות המזרח שאינם אומרים 3 פעמים (בתשובה של הגאון הרב מוצפי שליט"א לגבי שירת פיוט זה השיב הרב שאין חובה לומר 3 פעמים. ובתשובה זו אומר הרב מוצפי על מנהגו שאינו אומר "בשבתכם" ו"בצאתכם" כי הלאכים אינם יושבים ואנו לא רוצים שיצאו.
בתשובה אחרת משיב הרב מוצפי על מנהג העמידה בשלום עליכם והשיב שעומדים לכבוד המלאכים שבאו לביתנו.
בשאלה אחרת לגבי שאומרים בתחילה "מלאכי השרת" ובשאר הבתים "מלאכי השלום" השיב הרב מוצפי: "בתחילה קראנו להם לשלום והם באו בתפקיד ונקראו מלאכי השרת. ומהפעם השניה הם שלום כי ברכנו לשלום".
ילקוט יוסף קצוש"ע אורח חיים סימן רעא - דיני קידוש על היין
נהגו לומר בליל שבת פזמון "שלום עליכם", ויש הנוהגים לכפול כל בית ג' פעמים, אך אם ממהר ללימודו, וכיוצא בזה, אין צריך לכפול. וכבר נהגו לומר "ברכוני לשלום מלאכי השלום", אף שהוא מיוחס למלאכי השרת, שאין זה אלא דרך ענוה, שהוא בוש לבקש מהמלך בעצמו. ויש שמדלגים זאת, כדי שלא ייראה כמבקש מהמלאך, ומכל מקום מנהגינו לאומרו, וכאמור. ומנהגינו לומר "צאתכם לשלום" ואין צריך לבטל המנהג. [ילקו"י שבת כרך א עמוד רס].
שפ"א פ' ויצא תרס"א. 'שם משמואל' פ' חיי־שרה תרע"ו.בן_אליעזר כתב:יש גם המבארים (ולא הספקתי לנקוב מראי מקום לזה) . .
עובר ושב כתב:הרב עובדיה לא נהג בזה. ובילק"י רמז לזה וכתב שאם ממהר ללימודו וכיו"ב, לא יכפול. והאמת שמגוחך הדבר לכפול כל בית כשבני הבית רעבים.
עובר ושב כתב:הרב עובדיה לא נהג בזה. ובילק"י רמז לזה וכתב שאם ממהר ללימודו וכיו"ב, לא יכפול. והאמת שמגוחך הדבר לכפול כל בית כשבני הבית רעבים.
עובר ושב כתב:הרב עובדיה לא נהג בזה. ובילק"י רמז לזה וכתב שאם ממהר ללימודו וכיו"ב, לא יכפול. והאמת שמגוחך הדבר לכפול כל בית כשבני הבית רעבים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 257 אורחים