מה שנכון נכון כתב:ראה מאמר ר"י דנדרוביץ בקובץ עץ חיים גליון כא.
צופר הנעמתי כתב:האם ראוי היום ללכת עם תרבוש וגלביה?
כידוע אבותינו לא היו הולכים עם מכנסיים וחולצה ברם נראה שמי שילך היום עם תרבוש וגלביה הוי מידת שגעון ליצנות וכדו'.
צופר הנעמתי כתב:האם ראוי היום ללכת עם תרבוש וגלביה?
כידוע אבותינו לא היו הולכים עם מכנסיים וחולצה ברם נראה שמי שילך היום עם תרבוש וגלביה הוי מידת שגעון ליצנות וכדו'.
משולש כתב:שמעתי פעם שהמנהג לאחוז המזלג ביד שמאל והסכין בימין בא בגלל שאחינו בני עשו (שמהם מקור המנהג) הקפידו שלא לשבת מול אדם שאוחז סכין בימינו. שמא תגיע חלילה ללבו בשעת חימום.
עושה חדשות כתב:ז"ל פי' ר"ח ב"מ דכ"ה: פי' המנק כלי שיש בו שני ראשים כגון המזלג שיש לו ג' שינים ודרך בני יון להחזיק חתיכת הבשר ולחתוך עם הסכין ולאכול ונוטל זה שחתך ונותנו לתוך פיו ואין ידיו נוגעות בבשר כלל מפני הזוהמא.
גם זו לטובה כתב:הנה כידוע אבותינו לא אכלו עם מזלג וסכין, ברם נראה דכיום האוכל בידיו הוי מידה גסה רעבתנות שפלות וכד'.
גם זו לטובה כתב:חזק...
אולם בכל אופן כוונתי להדגיש שכללי נימוס חדשים של תרבות המערב, אף אם היו בזמנם כחידוש, מ"מ כיום פשוט שכך חייבים לנהוג, וכ"ז דלא כמאמר שהביאו לעיל מינה [ופלא על "חכם" כ"חכם באשי" שהסכים להעלות מאמרי= מפרי עטו של דנדרוביץ, ולא לחינם "מה שנכון נכון" כתב את הודעתו באותיות קטנות]
לייטנר כתב:משולש כתב:שמעתי פעם שהמנהג לאחוז המזלג ביד שמאל והסכין בימין בא בגלל שאחינו בני עשו (שמהם מקור המנהג) הקפידו שלא לשבת מול אדם שאוחז סכין בימינו. שמא תגיע חלילה ללבו בשעת חימום.
הסכין היה כלי השימוש המרכזי (לחיתוך הבשר, לנעיצה בו ולהגשה לפיו). המזלג, שהיה המצאה חדשה, צורף ליד הפנויה שהיתה.
לחיים כתב:גם זו לטובה כתב:הנה כידוע אבותינו לא אכלו עם מזלג וסכין, ברם נראה דכיום האוכל בידיו הוי מידה גסה רעבתנות שפלות וכד'.
מדוע אם אדם נוהג כמנהג אבותיו הוא בעל המידות המגונות שמנית?
אני חושב שיש גם גדולי ישראל שלא בהכרח אוכלים עם מזלג וסכין
גם זו לטובה כתב:הנה כידוע אבותינו לא אכלו עם מזלג וסכין, ברם נראה דכיום האוכל בידיו הוי מידה גסה רעבתנות שפלות וכד'.
מה שנכון נכון כתב:והנוהגים לרוק בעלינו לשבח יסתפקו בכעין יריקה לסימן בעלמא
גם זו לטובה כתב:הנה כידוע אבותינו לא אכלו עם מזלג וסכין, ברם נראה דכיום האוכל בידיו הוי מידה גסה רעבתנות שפלות וכד'.
לייטנר כתב:משולש כתב:שמעתי פעם שהמנהג לאחוז המזלג ביד שמאל והסכין בימין בא בגלל שאחינו בני עשו (שמהם מקור המנהג) הקפידו שלא לשבת מול אדם שאוחז סכין בימינו. שמא תגיע חלילה ללבו בשעת חימום.
הסכין היה כלי השימוש המרכזי (לחיתוך הבשר, לנעיצה בו ולהגשה לפיו). המזלג, שהיה המצאה חדשה, צורף ליד הפנויה שהיתה.
צופר הנעמתי כתב:האם ראוי היום ללכת עם תרבוש וגלביה?
כידוע אבותינו לא היו הולכים עם מכנסיים וחולצה ברם נראה שמי שילך היום עם תרבוש וגלביה הוי מידת שגעון ליצנות וכדו'.
גביר כתב:על אכילה בידיים ובסכו"ם, בהלכה ובמנהג, בייחוד אצל אדמורי"ם וחסידים, ישנן מובאות רבות בספר 'הלכות טיש : לימודים, הלכות, הנהגות והדרכות : עם הערות על הצדיקים ועל החסידים בענייני הנהגות ומנהגי אדמורי"ם וחסידים' מאת הרב מרדכי ציון, בית אל תש"פ, עמ' רפז-שב.
פלגינן כתב:גם זו לטובה כתב:הנה כידוע אבותינו לא אכלו עם מזלג וסכין, ברם נראה דכיום האוכל בידיו הוי מידה גסה רעבתנות שפלות וכד'.
"אבותינו" של לפני כמה שנים?
אחד הפרטים המעניינים בציור הזה, הוא הסכין הנוגע לאשכולנו...
גם זו לטובה כתב:האם ראוי כיום להקפיד על אכילה בסכו"ם?
הנה כידוע אבותינו לא אכלו עם מזלג וסכין, ברם נראה דכיום האוכל בידיו הוי מידה גסה רעבתנות שפלות וכד'.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 40 אורחים