חכם באשי כתב:האם ההסבר שם הוא ע"פ קבלה או יותר 'פשט'? (כי הפייטן הנ"ל לא נראה שהיה מקובל).
חכם באשי כתב:שבטי,
יפה ומחודד!!
ובדרך זו ניתן אולי להמשיך לבאר מדוע מכנה הפייטן את הכורע 'חרגול'. כי אדם הכורע צורתו גופו דומה לחרגול!
ס''ק כתב:בבקשה,
הבא לנו PDF לכה"פ של זה הפיוט [עם המבוא שעליו]
וכל דורשי חכמה יהללוך.
גם, יש מהיכן זה הפייטן, מא"י מאשכנז או מארץ אחרת.
ועוד, יש מכאן ראי' לניקוד המילה סגול, שיש המנקדים הג' בצירי וס' בקמץ.
צh33 כתב:דרך אגב, כיוון אפשרי למה קוראים לניקוד סגו"ל בשם זה (מילא קובוץ ע"ש קיבוץ כמה נקודות אבל סגול מה טיבו?. יל"ע.)
חכם באשי כתב:איש שלום,
אל תצחק, היו שדנו בשמותיהם של הנקודות (להבדיל מצורותיהן). זכור לי שבספר 'צפוני ציוני' לר"מ ציוני דן בענין, בדפים הראשונים של הספר.
מורשת-דורות כתב:לענ"ד כוונת המשורר היא על נקודת סגול שבטעמים, ולא לסגול שבניקוד, וכידוע מיקומה תמיד באות אחרונה של התיבה, וזו ענוותנותה...
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 515 אורחים