הוה אמינא כתב:תמהני, נפסק שאין לקבל מהם צדקה כדי לא להוסיף להם זכויות שנא' ביבש קצירה תישברנה וגו', - אז להוסיף להם זכות משניות לע"נ??
ומש"כ שאם לגוי יש שכר ועונש לכן מסתבר שמועיל לו לימוד לע"נ, זו גופא השאלה, האם יש קשר בין שכר ועונש על מה שעשה בעצמו, לענין שאפשר להוסיף ע"י אחר אחרי מאה ועשרים.
יבנה כתב: ומה עם שכר?
בברכה המשולשת כתב:יבנה כתב: ומה עם שכר?
איזה שכר? כל שכרו הוא בעוה"ז
בברכה המשולשת כתב:
א. סתם גוי (שאיננו בגדר של בן נח, דהיינו ששומר זמב"נ כדת כי ה' צוה) לא שייך לשכר נצחי לעוה"ב, כי מהותו מכוחות הטומאה, ואין אצלו מושג של נצחיות.
ב. לגבי המקורות- הרי לבן נח בהחלט יש חלק לעוה"ב ושכר, כל הדיון שלנו היה על גוי סתם, שבהגדרה איננו מקיים זמב"נ (הרי כתר"ה כתב במפורש- עע"ז!). וכך יובן הא דרחב"ת, שהגוי הנ"ל חזר בזה בתשובה, קיבל זמב"נ, ומסר נפשו.
הא דס"ח- מבואר שאין לו שכר "משלו", אלא נוטלים לו משכר של ישראל (וכך משמע בהא דאיכ"ר)
הא דנזיר לא מדובר על שכר בעוה"ב.
יבנה כתב:בברכה המשולשת כתב:
א. סתם גוי (שאיננו בגדר של בן נח, דהיינו ששומר זמב"נ כדת כי ה' צוה) לא שייך לשכר נצחי לעוה"ב, כי מהותו מכוחות הטומאה, ואין אצלו מושג של נצחיות.
ב. לגבי המקורות- הרי לבן נח בהחלט יש חלק לעוה"ב ושכר, כל הדיון שלנו היה על גוי סתם, שבהגדרה איננו מקיים זמב"נ (הרי כתר"ה כתב במפורש- עע"ז!). וכך יובן הא דרחב"ת, שהגוי הנ"ל חזר בזה בתשובה, קיבל זמב"נ, ומסר נפשו.
הא דס"ח- מבואר שאין לו שכר "משלו", אלא נוטלים לו משכר של ישראל (וכך משמע בהא דאיכ"ר)
הא דנזיר לא מדובר על שכר בעוה"ב.
א. אפשר לקבל מקורות ?
ב. מדובר בחייל רומי שתפקידו היה להרוג לומדי תורה. הוא ריחם על רחב"ת ורצח אותו מהר ולא לאט. האם בגלל זה הוא הפך לצדיק ומקבל מצוות בני נח ועושה מצוות לשם המצוום? אין רמז בגמ' לדבריך שקיבל ז' מצוות בני נח. אולי נתחלף לך במעשה דקטיעא בר שלום בע"ז י:.
ג. גם לדבריך מבואר שניתן להעביר לו עוה"ב עכ"פ ע"י ישראל, והיינו כנידון של כאן, א"כ לא השבת על דבריי.
ד. נכון, וכן כתבתי בעצמי שהוא ראיה לענין אחר מיתה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 238 אורחים