יבנה כתב:עי' בזה באור הנשמות עמ' ס"ו שבאוצר [כרגע פתוח בחינם].
אליהו חיים כתב:יבנה כתב:עי' בזה באור הנשמות עמ' ס"ו שבאוצר [כרגע פתוח בחינם].
תודה, אך לא מצאתי הספר לא באוצר הרגיל ולא במקוון
בראנסוויל כתב:בעבודת עבודה לאדמו"ר מטאהש בשם הרה"ק ר' מרדכי מנאדווארנע שאם יודע שיוצרך לכבותה מוטב שלא ידליק.
וגם הבנתי מדברי המעבר יבק שנר נשמה הוא בבחינת הנר שמדליקין ליוה"ק, ובכן מובן שג"כ נזהרין שלא יכבה.
בראנסוויל כתב:וגם הבנתי מדברי המעבר יבק שנר נשמה הוא בבחינת הנר שמדליקין ליוה"ק, ובכן מובן שג"כ נזהרין שלא יכבה.
לבי במערב כתב:ואין נפק"מ, לכאו', באיזה נר מדובר.
כן ראיתי נזהרים. טעם בזה - איני יודע (ולכן הוספתי 'לכאורה').עזריאל ברגר כתב:מדוע? המנהג הוא ב"נר הבריא" הנקרא "נר החיים", ומה שייכותו של מנהג זה ל"נר נשמה"?
לבי במערב כתב:ככל הזכור לי, עיקר המנהג הוא שמי שנכבה נרו פ"א - אינו מכבה מאז לעולם, את שלו כשל אחרים.
ואין נפק"מ, לכאו', באיזה נר מדובר.
פרנקל תאומים כתב:בראנסוויל כתב:וגם הבנתי מדברי המעבר יבק שנר נשמה הוא בבחינת הנר שמדליקין ליוה"ק, ובכן מובן שג"כ נזהרין שלא יכבה.
האם גם לאחר צאת יוהכ''פ חוששין שלא יכבה?
למשל- אם הדליק נר של 48 שעות, נזהרין להניח לו לדלוק קרוב ליממה אחרי יוהכ''פ?
והאם נזהרין כן רק ב''נר הבריא'' או גם ב''נר ששבת''?
לבי במערב כתב:קודם זמנו - בעיצומו של יוה"כ.
ומזה נשתלשל להקפיד שלא לכבות כלל, ובפרט כשאין ידוע היכן הי' נרו מונח.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 218 אורחים