הבאר ההיא כתב:זכורני שנתפרסם שכשהיה הגר"ח קנייבסקי בניחום אבלים אצל משפחה ששני ההורים נפטרו באותו תאריך לועזי שאלו אותו אם יש בזה משמעות.
והשיב שכן, משום שמצינו אצל המלאך שאמר כעת חיה ודרשו חז"ל ששרט שריטה בכותל ואמר כשתגיע השמש למקום זה בשעה זו, וא"כ היה זה לפי שנת חמה ואעפ"כ זה נקרא כעת חיה.
והעירו בזה שאפשר שהמלאך לא שרט באותה נקודה שהיתה השמש באותה שעה אלא לפי חשבון שיתאים לשנת חמה, ואף שזה דוחק קצת אבל מוכח כן מהמדרשים שיצחק נולד בפסח ושהמלאכים הגיעו בפסח ודו"ק.
אולי דברי התוס' (ר"ה דף יא. ד"ה אלא) יעזרו.