סופר כתב:הויא חזקה דאיתרע שהרי נבראו הרבה חומות.
קושיא נודעת. עיין שעה"מ פ"א מגילה בשם מופה"ד מהרח"א ועוד. ואנו אל חדשות עינינו.סופר כתב:ובראשונים הכריעו מצד רוב, ובזה יש לדון אמאי לא אמרינן דכל קבוע כמחצה על מחצה [ואולי נתכוונו מצד רובא דליתא קמן].
איש_ספר כתב:הקשה גאון אחד שליט"א, בכל ערי הספיקות, שאין אנו יודעים אם היתה בהם חומה אם לאו, או שאין אנו יודעים אם היתה בימות יהושע בן נון, למה לא נדון בהם דין חזקה דמעיקרא, שהרי העולם נברא בלא חומה, וממילא השתא היא דילדה. ויש לפלפל. תן לחכם וכו' וכו'.
יצג כתב:הקושיא היא קושיית אביו של השואל ומשיב, מהדורא ד סי' קצג. ועיין שם בארוכה.
הנה הוא:
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?9 ... S&page=229
וראה עוד בספר משברי ים:
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?1 ... S&page=363
איש_ספר כתב:הקשה גאון אחד שליט"א, בכל ערי הספיקות, שאין אנו יודעים אם היתה בהם חומה אם לאו, או שאין אנו יודעים אם היתה בימות יהושע בן נון, למה לא נדון בהם דין חזקה דמעיקרא, שהרי העולם נברא בלא חומה, וממילא השתא היא דילדה. ויש לפלפל. תן לחכם וכו' וכו'.
צh33 כתב:לא התכוונתי כמובן לחומות המדרשיות אלא כפשוטו שלא כל כך ברור לי שאדה"ר שחי בכל טוב בג"ע כדאיתא שמלאכי השרת מסננים לו יין וכו היה בכל אופן גר תחת כיפת השמים וכו ומסתמא היה לו בית וכו וכו עד לחומה
ואם תשאל מי בנה לחומה אולי המלאכים שסננו יין אולי נבראו וכו. אין נפק"מ לענייננו.
בקיצור אין ודאות שלא היה חומה מאז בריאת העולם.
מסתמא יש עוד תשובה לשאלה "חריפה" שכזו בכל אופן באתי רק להעיר.
ציבור כתב:איש_ספר כתב:הקשה גאון אחד שליט"א, בכל ערי הספיקות, שאין אנו יודעים אם היתה בהם חומה אם לאו, או שאין אנו יודעים אם היתה בימות יהושע בן נון, למה לא נדון בהם דין חזקה דמעיקרא, שהרי העולם נברא בלא חומה, וממילא השתא היא דילדה. ויש לפלפל. תן לחכם וכו' וכו'.
ילמדנו רבינו אי"ס, האם אין מקום דיון זה ב'בית המדרש'?
חכם באשי כתב:צ33,
מצטער, לא מבין אותך!
אני רק מוסיף, שלגישתך, נבראו בבריאת העולם גם: שולחנות וכיסאות, מטה וארון, מנורה, ואף תחנת כוח גרעינית....
מדוע לא בעצם?...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 61 אורחים