בב"מ עח: לעניין פורים
וכתב החת"ס "הא דלא נקט פורים בהנך ד' פרקים דחולין פג, משום דבהך פרקים שחטו פרים ובפורים עגלים""אבל לוקחין את העגלים ושוחטין ואוכלים אותן"
וכתב החת"ס "הא דלא נקט פורים בהנך ד' פרקים דחולין פג, משום דבהך פרקים שחטו פרים ובפורים עגלים""אבל לוקחין את העגלים ושוחטין ואוכלים אותן"
נראה דודאי דאכלו בשר גם ביום טוב הראשון של חג, אלא שאז כיון שלא הרבו בסעודה הסתפקו באכילת בשר בהמה דקה או עגלים שיוצאים בהם ידי מצות אכילת בשר, ובהמות אלו שחטו כל אחד לעצמם ולא הוצרכו לקנות אצל הטבח, ולכן לא שייך להכריח את הטבח לשחוט בעל כרחו, כיון שכל אחד יכול לשחוט בהמה דקה לעצמו. אבל בהני ד' פרקים שאז עשו סעודות גדולות ואכלו בשר הרבה, אז אכלו בשר שור שהוא מעולה טפי, וכמובאר בש"ס בבא מציעא (פו ב) מובחר שבבהמות שור, ובש"ס נדרים (מט ב) אמרו מזמנים לך למיכל בישרא דתורא עד תלתא פרסי עיין שם, [ומצינו לחז"ל שלא יכלו לעיין בשמעתתא אלא כשאכלו בשרא דתורא. ועיין בבא קמא (עב א) ובהגהות יעב"ץ שם מב"ב (כב א) עיין שם]. ובשר שור קנו אצל הטבח,
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 136 אורחים