ס''ק כתב:אין זה קשור ל"בית המדרש" רק ל"משפחות סופרים" [זה גם תופס מקום על העמוד]
גוראריה כתב:אם בבחור עסקינן א"ש הכל...
אחשדרפנטובסקי כתב:גוראריה כתב:אם בבחור עסקינן א"ש הכל...
מה פירוש? כל הקושיות והתמיהות נתיישבו אצלך?
ועכ"פ גם אני מצטרף לברכות.
אחשדרפנטובסקי כתב:גוראריה כתב:אם בבחור עסקינן א"ש הכל...
מה פירוש? כל הקושיות והתמיהות נתיישבו אצלך?
ועכ"פ גם אני מצטרף לברכות.
נוטר הכרמים כתב:
שא אחילת עטרת ברכה,
ברחשי לבבות רבוכה.
לרגל עלותך מעמק הבכא,
אל הנחלה ואל המנוחה.
עם בת ת"ח סגן לויה למשחה,
עלה ורכב על במתי ההצלחה,
בתורה ויראה, אשרי שלו ככה!
ברוב נחת ועונג, שלוה ושמחה.
יעלה הזיווג יפה,
כאבני שוהם וישפה.
ס''ק כתב:וכי הי' בהיסתוריה מי שחרז נוטר עם כתר? או שמא מוסר עם מותר, וכו' וכו'.
מתעמק כתב:אם הראב"ע הגדיר תופעה זו בחרוזים משלו, לא אדע. אך גוף הביקורת על חרוזים מעין שור וחמור מופיעה בדברי הראב"ע הידועים נגד הפיוטים, בקהלת ה א. וז"ל שם בתו"ד:נדמה כי אחר הדברים האלו, אין מקום לחרוז שור עם חמור, יותר מהר עם נבחר.השיבותי, אם זאת חרוזה עשירה, הנה יש בפיוטיו חרוזים עניים ואביונים מחזרים על הפתחים. שחיבר הר עם נבחר, אם בעבור היות שניהם מאותיות הגרון, אם כן יחבר עמה אל"ף ועי"ן. ועם הבי"ת והוי"ו, שהוא גם מחבר לוי עם נביא, יחבר עמם מ"ם ופ"ה. ויהיו כל החרוזים חמשה כמספר מוצאי האותיות. ואם סבת חבור ה"א עם חי"ת בעבור היות דמותם קרובות במכתב, אם כן יחבר רי"ש עם דל"ת, ואף כי מצאנו דעואל רעואל דודנים רודנים. וכן יחבר משפטים עם פתים, כי הם ממוצא אחד, ונמצא הטי"ת תמורת תי"ו במלת נצטדק הצטיידנו ויצטירו. וכן חבר ויום עם פדיון ועליון, גם זה איננו נכון, אע"פ שנמצא מ"ם במקום נו"ן כמו חיין וחטין, איך יחליף מ"ם יום שהוא שורש, עם נו"ן עליון פדיון שהוא מן עלה ופדה והוא איננו שרש. ועוד מה ענין החרוז רק שיהיה ערב לאוזן ותרגיש כי סוף זה כסוף זה. ואולי היתה לו הרגשה ששית שירגיש בה כי המ"ם כמו הנו"ן, ואינימו ממוצא אחד. ועוד חבר עושר עם עשר תעשר, גם זה איננו נכון, רק אם היה המתפלל אפרתי.
נוטר הכרמים כתב:אין כאן חרוז ולא זמר,
לדונם ולדרשם בקל וחומר,
קומץ מליצות לריח ניחוח,
לגודל הששון ועליצות הרוח.
עשוי לנחת כתב:נוטר הכרמים כתב:אין כאן חרוז ולא זמר,
לדונם ולדרשם בקל וחומר,
קומץ מליצות לריח ניחוח,
לגודל הששון ועליצות הרוח.
או, עכשיו יותר טוב, עכ"פ 2 המשפטים הראשונים.
היא שיחתי כתב:הפרחח הלזה גם מעיין בפורום ובהודעותיך?
חצקל כתב:ולרווקים שבכם יאמר - אל תתחתנו, תמשכו את הזמן מה שיותר, כי לימים האלה אין תחליף. אני אומר את זה עוד לפני הטבעת.
ארי במסתרים כתב:סתם שאלה.
לפרחח הזה יש נתיב במחשב?
כי אם יש לו אז במה הוא כזה פרחח, ואם אין לו אז איך הסתכנת בספק ייהרג ואל יעבור?
אולי צריך לשנות את שם האשכול ל"האם הגר"ח קנייבסקי התכוין ברצינות שיהרג ואל יעבור או שבאופן של גדולה עבירה לשמה "לקדש" מחשב פרוץ של חבר חדר יש להקל"...
חוצפא יסגא כתב:ארי במסתרים כתב:סתם שאלה.
לפרחח הזה יש נתיב במחשב?
כי אם יש לו אז במה הוא כזה פרחח, ואם אין לו אז איך הסתכנת בספק ייהרג ואל יעבור?
אולי צריך לשנות את שם האשכול ל"האם הגר"ח קנייבסקי התכוין ברצינות שיהרג ואל יעבור או שבאופן של גדולה עבירה לשמה "לקדש" מחשב פרוץ של חבר חדר יש להקל"...
הרי האיסור הוא מצד ייחוד, ואם כן מניין לך שלא גלש בנוכחות אנשים אחרים, או עם דלת פתוחה וכדו'?
גוראריה כתב:חוצפא יסגא כתב:ארי במסתרים כתב:סתם שאלה.
לפרחח הזה יש נתיב במחשב?
כי אם יש לו אז במה הוא כזה פרחח, ואם אין לו אז איך הסתכנת בספק ייהרג ואל יעבור?
אולי צריך לשנות את שם האשכול ל"האם הגר"ח קנייבסקי התכוין ברצינות שיהרג ואל יעבור או שבאופן של גדולה עבירה לשמה "לקדש" מחשב פרוץ של חבר חדר יש להקל"...
הרי האיסור הוא מצד ייחוד, ואם כן מניין לך שלא גלש בנוכחות אנשים אחרים, או עם דלת פתוחה וכדו'?
אי"ז תרי ופריצי?...
נאשער כתב:ואפי' האחרונים כשמבטאים את זה במבטה/א אמריקאית...נוטר! אני צודק בהשערה זו?עשוי לנחת כתב:או, עכשיו יותר טוב, עכ"פ 2 המשפטים הראשונים.נוטר הכרמים כתב:אין כאן חרוז ולא זמר,
לדונם ולדרשם בקל וחומר,
קומץ מליצות לריח ניחוח,
לגודל הששון ועליצות הרוח.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 485 אורחים