עושה חדשות כתב:הרב משנ"נ, לא מצאתי את זה במאירת עיניים, אולי תוכל להפנות אותי.
וכן היכן זה מופיע עוד אצל הקדמונים.
ישא ברכה כתב:נראה לי שבעומק הדברים היה ויכוח רחב יותר, (כמובן איני רשאי לפרשן את החזו"א, ובמיוחד על סיפור שאינו ברור אם היה ומה היה).
החזו"א לא קיבל כ"כ את המעמד העליון שתנועת המוסר ייחסה לעבודת המידות, אחת הנקודות המרכזיות שתנועת המוסר העמידה היה את ענין תיקון המידות והמעשים, וניתן לומר כי היא הוצבה במרומי סולם הערכים והעבודה עצמית בתנועת המוסר.
אצל החזו"א הערך העליון היה אמונה ותורה, וענין תיקון המידות היה משני בחשיבותו.
וידעתי כי יש רבים שיתרגזו על החלוקה השירורתית הזו ויבקשו הוכחות, אז אסביר מהיכן הוצאתי את זה.
יש דברים שיש עליהם הוכחה אחת חדה וברורה וא"א להתוכח, אבל יש מידע שאינו נובע מסיפור חד משמעי אלא מאוירה כללית שנושבת.
החזו"א אמנם אינו חי אבל רוחו חיה וקיימת עמנו.
כל מי שקורא את כתבי החזו"א אם בספרים אם באיגרות ואם באו"ב, ובכל הרוח היוצאת מבית מדרשו, חש שעיקר היהדות אצל החזו"א היה אמונה במציאות הבורא/ידיעת הבורא/זיכרון הבורא, ולימוד התורה בעמל.
בדקתי במחשב כמה פעמים החזו"א באיגרות כותב על אמונה/ידיעת ה'/לחיות עם בו"ע/לימוד תורה/עמל התורה/
וכמה פעמים הוא כותב על ענינים אחרים והתוצאה שיש הפרש עצום.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 151 אורחים