פולסברג כתב:וכבר היה מעשה ב..., שזקן א' התפאר בפניו על שדחק וקיבל ברכה [או תשובה] מהחזו''א, וא''ל: בזכותך יש שורה א' פחות בספר חזו''א...
יוסף חיים אוהב ציון כתב:פולסברג כתב:וכבר היה מעשה ב..., שזקן א' התפאר בפניו על שדחק וקיבל ברכה [או תשובה] מהחזו''א, וא''ל: בזכותך יש שורה א' פחות בספר חזו''א...
מקור?
יוסף חיים אוהב ציון כתב:אם הרב לא רוצה הוא יכול לומר ביטול תורה .
יוסף חיים אוהב ציון כתב:אם הרב לא רוצה הוא יכול לומר ביטול תורה .
יוסף חיים אוהב ציון כתב:פולסברג כתב:וכבר היה מעשה ב..., שזקן א' התפאר בפניו על שדחק וקיבל ברכה [או תשובה] מהחזו''א, וא''ל: בזכותך יש שורה א' פחות בספר חזו''א...
מקור?
פולסברג כתב:וכבר היה מעשה ב..., שזקן א' התפאר בפניו על שדחק וקיבל ברכה [או תשובה] מהחזו''א, וא''ל: בזכותך יש שורה א' פחות בספר חזו''א...
קופא דמחטא כתב:פולסברג כתב:וכבר היה מעשה ב..., שזקן א' התפאר בפניו על שדחק וקיבל ברכה [או תשובה] מהחזו''א, וא''ל: בזכותך יש שורה א' פחות בספר חזו''א...
הוברר שהגר"ש פישר אמר כן לאדם שקיבל סנדקאות מהחזו"א זללה"ה
וקצת יש לעיין שהרי שימוש ת"ח ועמידה בפניהם וראייה במעשיהם הם עצמם קיום התורה והעמדתה
הן אצל הלומדים והן אצל המון העם
נתאר לעצמינו מצב שכל גדולי ישראל ספונים באהליהם
וכל הקשר עמהם הוא שהם מדפיסים חידושי תורה
לארץ ולדרים כתב:אפשר להתבונן במעשיהם וכן לדבר איתם בלימוד למה צריך בשביל קשר איתם להעסיק אותם במשהו שאינו לימוד
כדכד כתב:לגבי הרב עובדיה כנראה התכוונת שהוא חיזק אנשים בסטירות..
כדכד כתב:לגבי אדם גדול שמדבר עם אנשים בלימוד הגם שאין הם ברמתו - פשוט שאין זה בזבוז זמן ולא ביטול תורה.
.
כדכד כתב:לגבי מי שראה את החזו"א בברית - לא זכיתי לראות את החזו"א אבל זכיתי לראות כו"כ מגדולי הדור זצ"ל ויבל"א גם כשהגיעו לברית וגם בענינים אחרים וכשלא היה זה בלימוד כמו שיעור או תשובה לשאלה תורנית - אינני לחושב שההשפעה שזה השפיע עלי לכל החיים שוהיא מעבר למה שאני יכול להגיד: "הנה, ראיתי את הרב פלוני.
הכתב והמכתב כתב:אני חושב שיותר לנסח את השאלה האם ראוי להפריע.
משום שאם אני מאמין שיועיל לי ברכתו של אותו גדול בתורה ואני משתדל להשיג את זה וזכותו לסרב איזה ביטול תורה יש כאן
e="קופא דמחטא"]כדכד כתב:לגבי הרב עובדיה כנראה התכוונת שהוא חיזק אנשים בסטירות..
כנראה שיש לכם הערות על דרכי ההנהגה של הגר"ע יוסף זצ"ל
שאדם הביא לבעל הקצוה"ח מחברת עם הערות על חיבורו
אמר לו הקצות אשיב לך
אחר זמן חזר אליו המעיר ושאלו מדוע לא השיב לו
ענה לו הקצות, לא הבנת
כוונתי היתה, שכשאתה תכתוב קצות אשיב לך את הטובה ואכתוב עבורך מחברת עם הערות.
[/quote]quote="כדכד"]
לגבי אדם גדול שמדבר עם אנשים בלימוד הגם שאין הם ברמתו - פשוט שאין זה בזבוז זמן ולא ביטול תורה.
.
א. אם הבנתם מדברי שאני סבור אחרת, כנראה אני צריך להשתדל לכתוב יותר ברור.
ב. אם יכולה להיעשות ע"י אחרים, הוא באמת בזבוז זמן וביטול תורה באיכות.
כדכד כתב:לגבי הרב עובדיה כנראה התכוונת שהוא חיזק אנשים בסטירות.
קופא דמחטא כתב:כדכד כתב:לגבי הרב עובדיה כנראה התכוונת שהוא חיזק אנשים בסטירות.
והבוז והלעג לשאננים וגאי יונים שקראו את דבריך ועברו עליהם בשתיקה.
אם מהסכמה או מחמת שהורגלו שיש מקום בבית המדרש לדיבור מכוער כשלך.
כדכד כתב:לאו דווקא. הערתי על עצם הענין שדרכו של הרב עובדיה היתה בסטירות ולא באופנים אחרים.
נוריאל עזרא כתב:קופא דמחטא כתב:כדכד כתב:לגבי הרב עובדיה כנראה התכוונת שהוא חיזק אנשים בסטירות.
והבוז והלעג לשאננים וגאי יונים שקראו את דבריך ועברו עליהם בשתיקה.
אם מהסכמה או מחמת שהורגלו שיש מקום בבית המדרש לדיבור מכוער כשלך.
ראיתי רק עכשיו השיחה ביניכם.
אכן הדברים לא ראויים היו להיכתב וחבל.(לפחות לא בסגנון זה אולי בניסוח אחר כשאלה ובירור)
כשאני רואה דברים לא ראויים בדרך כלל אני מדווח על התגובה והמנהלים שליט"א מוחקים די מהר.
בעבר סברתי שצריך להגיב ולפעמים כדאי, אך הרבה פעמים שזה גורר עוד תגובות לא ראויות.
אינני מתייחס לידידנו היקר הרב כדכד שוודאי לא מתכוון להעליב(וכנראה שאך רק תמהה כשואל מה ראה בהנהגה זו) וכנראה שלא מכיר די הצורך את גאון עוזנו הרה"ג עובדיה יוסף זצוק"ל כמו רבים אחרים כדמוכח מתגובת ההבהרה שלו שכתב:כדכד כתב:לאו דווקא. הערתי על עצם הענין שדרכו של הרב עובדיה היתה בסטירות ולא באופנים אחרים.
ראשית גם כשהיה סותר מאהבתו את הציבור(דבר שהתקבל בחום והערכה בציבור שרבים שמחו לזכות לקבלם) היה מברכם במקביל או משבחם והרבה פעמים בלי קשר לסטירות היה מקשיב ובוכה ביחד עם השואל שחש ממש בצערו וכמה היה משקיע וחשוב לו השיחות לציבור ודיבר בסגנון שונה מהלימוד שלו שמשך את ליבם ועוד ועוד.
תקוותי שהמנהלים שיראו הודעתי ימחקו מתוך הודעתו המקורית של הרב כדכד עניין זה וגם ממילא התגובות הבאות הנלוות אליה(כולל זו שלי).
הוה אמינא כתב:ראיתי דברי הרב כדכד, וחייכתי ותו לא.
ברור שהגר"ע זצ"ל חיזק. ולא סתם חיזק.
יש לו זכות הרבים מטף ועד זקן לתורה ולמצוות בקנה מידה שאולי אף אחר לא עומד קרוב אליו בכלל.
ואכן עיקר חביבותו הראה ב"סטירות" הקלות הללו.
לראות בזה זלזול בכבוד תורת הגר"ע לא עלה על דעתי.
ומסתמא גם לא שאר הקוראים ובוודאי לא הרב כדכד.
האם מן הענין להכניס "הומור" בתגובה הנרשמת ע"ג מקום כ"כ רציני כפורום אוצה"ח, אולי צ"ע. ולדידיה פשיטא ליה שראוי וכן נוהג.
[ואת ההו"א של מי שראה בזה זלזול, ועד כדי מחאה נמרצת ומילים בוטות. אינני מבין. יש פה יותר מקורטוב של נחיתות].
בברכה המשולשת כתב:פשוט וברור שאין בדברי הרה"ג כדכד שליט"א שום זלזול בגאון הגדול עמוד ההוראה הראש"ל הרב עובדיה זצ"ל.
לא הבנתי איך אפשר להבין מדבריו נימה בעייתית כלשהי.
דרש ר' פנחס בר חמא כל שיש לו חולה בתוך ביתו ילך אצל חכם ויבקש עליו רחמים שנא' חמת מלך מלאכי מות ואיש חכם יכפרנה
מעיין כתב:בבא בתרא קטז אדרש ר' פנחס בר חמא כל שיש לו חולה בתוך ביתו ילך אצל חכם ויבקש עליו רחמים שנא' חמת מלך מלאכי מות ואיש חכם יכפרנה
שהעולם סוברים שרק האדמורי"ם שבהונגרי' בכוחם להראות מופתים ברפואת חולים, ולא רב ליטאי, אבל טעות בידם אנשי הונגרי' אם האצטמוכא כואב לו קצת הולך לו להאדמו"ר ומברך לו והרי רוב חולים לחיים, משא"כ אנשי ליטא אינו הולך להזכיר עצמו כל שאין המצב חמור ביותר והרי רוב גוססים למיתה...
כדכד כתב:התכוונתי לציין עובדא.
לא להקשות על הרב עובדיה ולא לתמוה עליו ולא לשאול עליו וודאי שלא לפגוע בכבודו וגם לא התכוונתי בהומור.
איני מבין מדוע ציון הנהגה ייחודית של תלמיד חכם נחשבת אצל מישהו כפגיעה בכבודו.
ברור לי שמי שקיבל סטירות מהרב עובדיה שמח בכך והתחזק מכך והבין שזה מתוך אהבה.
אני ביניהם.
איקטורין כתב:.
נוריאל עזרא כתב:איקטורין כתב:.
ייש"כ. איך קוראים לספר והיכן ניתן להשיג?
.השוחט כתב:מרן הגרח"ק מספר שרצו לסגור הדלת של אביו מעט בפני קהל, ואמר הקה"י "א מענטש וייסט נישט פון ואנעט לעבט הער", כלומר אין אדם יודע מנין הוא חי, דהיינו מי יודע אם אין מוסיפים לי שנות חיים עבור הציבור. וכך נהג הגרח"ק בעצמו לחזור מהר מנופש וכדומה אע"פ ששם כתב חידו"ת באין מפריע, מהטעם הזה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 240 אורחים