פולסברג כתב:מלפני הרבה זמן, עשיתי סיבוב אחר סיבוב בבית גדולי ישראל מכל העדות והחוגים וכו', לקבל הסכמות, כדי שספרי יהיה דבר נאה ומתקבל.
אבל אחרי שובי נחמתי, שהספר נראה חשוב ומקצועי הרבה יותר, אם יש לו רק הסכמה א' או שתים-חשובים ואיכותים כמובן, והם יתנוססו לתפארה בראש הספר.
מה דעת חכמי וסופרי הפורום, באיזה דרך אלך להצליח דרכי?
לארץ ולדרים כתב:כשאני פוגש ספר ורוצה לדעת על רמתו ואין לי זמן לבדוק לגופו אני מסתכל את מי המחבר מעריך (א' ע"י לראות ממי לקח הסכמה כשרואים כמובן למה לקח ממנו שאינו קרובו או שכנו וב' ויותר מכריע איזה סדר סידר ההסכמות ואיזה תארים נתן למסכימים) ולפי"ז מבין בד"כ נכון.
חד ברנש כתב:ההסכמות הן בדיחה אחת גדולה.
רוב הרבנים לא מעיינים בעצמם בספר אלא נותנים את התפקיד לאחד משמשיהם, ויש להם נוסח קבוע פחות או יותר.
בקיצור, ההסכמות לא אומרות כלום על הספר, אלא רק שהמחבר הוא מאנ"ש. משהו כזה.
באחד מספריי הראשונים ניגשתי לקבל הסכמה מאחד מרבני ה'קנאים' בירושלים, לא היה לו זמן לעיין בספר והוא שאל אותי: יש כאן ציונות וכדומה? עניתי בשלילה, והוא הוציא מתחת ידו הסכמה מפוארת...
בפעם אחרת, הרב היה כן 'מבין', אבל חכם להרע, והוא ניסה להתערב לי בספר, להשמיט קטע זה וכו', ומדובר היה בספר של אחד מגדולי הראשונים. ממש התעצבנתי עליו: אני עובד על הספר שנה ושנתיים ובא רב בישראל, שעם כל הכבוד (ויש כבוד) הוא לא מכיר את התחום, ומייעץ לי מה לעשות.
מאז פסקתי ליטול הסכמות.
ואני מייעץ לכל אחד לנהוג כמוני...
כדכד כתב:חד ברנש כתב:ההסכמות הן בדיחה אחת גדולה.
רוב הרבנים לא מעיינים בעצמם בספר אלא נותנים את התפקיד לאחד משמשיהם, ויש להם נוסח קבוע פחות או יותר.
בקיצור, ההסכמות לא אומרות כלום על הספר, אלא רק שהמחבר הוא מאנ"ש. משהו כזה.
באחד מספריי הראשונים ניגשתי לקבל הסכמה מאחד מרבני ה'קנאים' בירושלים, לא היה לו זמן לעיין בספר והוא שאל אותי: יש כאן ציונות וכדומה? עניתי בשלילה, והוא הוציא מתחת ידו הסכמה מפוארת...
בפעם אחרת, הרב היה כן 'מבין', אבל חכם להרע, והוא ניסה להתערב לי בספר, להשמיט קטע זה וכו', ומדובר היה בספר של אחד מגדולי הראשונים. ממש התעצבנתי עליו: אני עובד על הספר שנה ושנתיים ובא רב בישראל, שעם כל הכבוד (ויש כבוד) הוא לא מכיר את התחום, ומייעץ לי מה לעשות.
מאז פסקתי ליטול הסכמות.
ואני מייעץ לכל אחד לנהוג כמוני...
אני מכיר מקרוב מקרים שאינם כאלה.
הגרזנ"ג זצ"ל שנתן הסכמה כמעט לכל מבקש היה קורא את הספר קודם לכן.
רב אחר שליט"א מחזיר את העותק עם הערות.
אולי לת"ח כותיה דמר דפקיע שמיה טובא אין צורך בהסכמות אך סתם מחבר צריך
בברכה המשולשת כתב:גם אצלי הגאון רב זלמן נחמיה זצ"ל לא קרא, והתנצל על כך שפשוט אין לו זמן, ודבר איתי פשוט בלימוד.
בברכה המשולשת כתב:גם אצלי הגאון רב זלמן נחמיה זצ"ל לא קרא, והתנצל על כך שפשוט אין לו זמן, ודבר איתי פשוט בלימוד.
ואילו הגאון הרב יעקב אריאל יבחלט"א נתן מכתב ברכה, אחרי שקרא את הכל הספר, ואף העיר הערות (כדרכו בכל ספר שהוא כותב לו הסכמה או מכתב ברכה)
ומכיוון שהספר יצא לאור במסגרת מכון כת"ר, לא היו יותר הסכמות, כי זו הייתה המדיניות של המכון לא להוסיף על הגרז"ן ועל הגרי"א, מצד כבודם.
אני בקשתי רשות מיוחדת להוסיף את הסכמת מרן הגר"ש דבליצקי זצ"ל, וקבלתי (כי זה וודאי לא פחיתות כבוד מבחינתם, כמובן), אבל לא זכיתי לקבל ממנו הסכמה.
כמעיין המתגבר כתב:היה חכם אחד שביקשתי ממנו הסכמה, ואמר לי, אתה תכתוב ואני אחתום.
פולסברג כתב:לכבוד אלו המקבלים ברכת קודש מכ''ק מרן אדמו''ר שליט''א:
אני יודע שאתה קשור לרבינו שליט''א בלו''נ, וכל רואיך יכיר שאתה חסידו במלוא מובן המילה. אבל אני איני מכירך רק מדפדף בספרך.
אנא, כתוב איזה רמז לאיזה מהקדושים אתה מכוון!
[או אולי זה בדוקא, בבחי' כ''א ידמה לו כאומתו?!].
בברכה המשולשת כתב:גם אצלי הגאון רב זלמן נחמיה זצ"ל לא קרא, והתנצל על כך שפשוט אין לו זמן, ודבר איתי פשוט בלימוד.
ואילו הגאון הרב יעקב אריאל יבחלט"א נתן מכתב ברכה, אחרי שקרא את הכל הספר, ואף העיר הערות (כדרכו בכל ספר שהוא כותב לו הסכמה או מכתב ברכה)
ומכיוון שהספר יצא לאור במסגרת מכון כת"ר, לא היו יותר הסכמות, כי זו הייתה המדיניות של המכון לא להוסיף על הגרז"ן ועל הגרי"א, מצד כבודם.
אני בקשתי רשות מיוחדת להוסיף את הסכמת מרן הגר"ש דבליצקי זצ"ל, וקבלתי (כי זה וודאי לא פחיתות כבוד מבחינתם, כמובן), אבל לא זכיתי לקבל ממנו הסכמה.
ומת"ח מחברי ספרים שליט"א שמעתי כבר על התלבטות בשאלת הרב פותח האשכול שליט"א, ויש בזה באמת דעות לכאן ולכאן.
עניו כמשה כתב:בברכה המשולשת כתב:גם אצלי הגאון רב זלמן נחמיה זצ"ל לא קרא, והתנצל על כך שפשוט אין לו זמן, ודבר איתי פשוט בלימוד.
ואילו הגאון הרב יעקב אריאל יבחלט"א נתן מכתב ברכה, אחרי שקרא את הכל הספר, ואף העיר הערות (כדרכו בכל ספר שהוא כותב לו הסכמה או מכתב ברכה)
ומכיוון שהספר יצא לאור במסגרת מכון כת"ר, לא היו יותר הסכמות, כי זו הייתה המדיניות של המכון לא להוסיף על הגרז"ן ועל הגרי"א, מצד כבודם.
אני בקשתי רשות מיוחדת להוסיף את הסכמת מרן הגר"ש דבליצקי זצ"ל, וקבלתי (כי זה וודאי לא פחיתות כבוד מבחינתם, כמובן), אבל לא זכיתי לקבל ממנו הסכמה.
ומת"ח מחברי ספרים שליט"א שמעתי כבר על התלבטות בשאלת הרב פותח האשכול שליט"א, ויש בזה באמת דעות לכאן ולכאן.
סתם סקרנות מה הסיבה שלא נתן הסכמה
מחמת טעמים דעמו או משהו אחר
Chortkov כתב:שוחחתי היום(!) עם א' מהרבנים החשובים בארה"ב אודות ספר שאני עומד להו"ל בימים הקרובים בעה"י, וסיפרתי לו שהייתי היום אצל אדמו"ר פלוני ולא רצה ליתן הסכמה באמרו "איך שרייב נישט קיין הסכמות" (אינני כותב הסכמות), ושאלני הרב למה אצטריך להסכמה, הרי אין זה ספר בהלכה רק בחסידות ופנימיות התורה... וכל ענין ההסכמות אינו אלא שלפני שנים רבות היו המשכילים וכו', אבל היום אין צורך. ושוב אמר שיכולין לבקש עבור "דברי ברכה" - אבל הסכמה מאן דכר שמיה.
לב חכם כתב:סברא הפוכה כתב הגה"ק מסאטמאר זי"ע (שו"ת דברי יואל או"ח סי' ג'), שכהיום לא מועיל ההסכמות...
Chortkov כתב:וכל ענין ההסכמות אינו אלא שלפני שנים רבות היו המשכילים וכו'
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 27 אורחים