לבי במערב כתב:אה"נ, יש מקום להקפיד שידליק דוקא א' מרבני הישיבה (ומוטב כזה הנוהג לאכול במתחם הישיבה בוקר וערב), או מהתלמידים שאינם לנים באותו הבית עצמו.
וכן ראיתי שנהגו בכמה ישיבות קדושות.
מרא דאתרא כתב:
ובאשר שאלה זו שכיחה ביותר בכל ההדלקות ביהכ״נ בישיבות קדושות - תמיהני אם לא נתעוררו בדבר באיזהו מקומן.
לארץ ולדרים כתב:מרא דאתרא כתב:
ובאשר שאלה זו שכיחה ביותר בכל ההדלקות ביהכ״נ בישיבות קדושות - תמיהני אם לא נתעוררו בדבר באיזהו מקומן.
ברוב הישיבות ההדלקה בביהמ"ד אחר ההדלקה בחדרים
לבי במערב כתב:לכאו' ניתן לייעץ המדליק לכוון שלא יוציא (עצמו, השומעים והרואים) יד"ח הדלקה מדינא דגמרא, אלא רק לקיים המנהג; ואף שסוכ"ס יש חשש לפ"ד האומרים דאין כוונה הפכית מועלת במצוות דרבנן, הרי ככלות הכל ספק־ספקא הוא.
ויל"ד אי שרי להכניס עצמו לכתחי' בס"ס.
עזריאל ברגר כתב:כעין זה, היתה לי שאלה לפני 4 שנים, כאשר הייתי ברוב ימי החנוכה ב"מילואים" באחד מבסיסי צה"ל, ובכל יום הדלקנו נרות חנוכה בחדר האוכל הכללי, להוציא ידי חובה את כולם, ומלבד זאת הדלקתי על פתח חדר השינה שלי, הדלקה שהיתה יותר לכתחילה (ההדלקה שבחדר האוכל - היתה "על שולחנו" ולא בפתח או בחלון, וגם בדרך כלל היא לא היתה בזמן ההדלקה המדויק), וגם כדי לקיים מהדרין מן המהדרין כדעת האשכנזים, וגם מפני שחדר האוכל וחדר השינה היו בבנינים נפרדים לגמרי.
התייעצתי בזמנו עם רבנים וכו', ואם אינני טועה, ברוב ימי החנוכה השתדלתי שמישהו אחר ידליק בחדר האוכל ולא אני, אבל את הנרות שמדליקים בערב שבת-קודש נראה לי שנאלצתי להדליק בעצמי (מפני דוחק הזמן דעש"ק), ואינני זוכר איזה מהם הדלקתי קודם והאם בירכתי פעמיים או שהדלקתי באחד וכיוונתי להוציא את השני.
עוד דבר מעניין שעשינו שם: בדרך כלל ארוחת הערב והדלקת נרות החנוכה בחדר האוכל - היו (משיקולים שונים) לפני תפילת ערבית. אז אחרי שכל הקהל כבר היה בהדלקה הציבורית בחדר האוכל - לא הדלקנו כלל נרות חנוכה בבית הכנסת, כי זו לכאורה הדלקה מיותרת לחלוטין, וצ"ע.
מרא דאתרא כתב:ואולי מאן דהו יוכל לגלות לו המציאה שנעלמה ממני אי׳ איפוא נכתב בשם הגריש״א, שהמדליק בחצר עבור ביהכ״נ חייב להדליק עוד הפעם באותו חצר עבור חובת ביתו, שכן זו הדלקה ותקנה אחרת.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 63 אורחים