ראיתי באחרונים (מנחת ברוך - חנוכה, ומהר"ם שפירא) שכתבו שמנורת החשמונאים שלא נגמרה (כיון שלא היו בה גביעים וכו') הוי 'גולמי כלי מתכות' ולא מקבל טומאה.
אמנם הרי יש למנורה 'בית קיבול' לנרות (ואולי גם ירכה הוי בית קיבול) ומדוע יחשב ל'גולמי כלי מתכות'?
עזריאל ברגר כתב:זהו בדיוק דין "גולמי כלי מתכות", שאע"פ שיש להם בית קיבול - אינם מקבלים טומאה.
אִיךְ-מֶיְין כתב:עזריאל ברגר כתב:זהו בדיוק דין "גולמי כלי מתכות", שאע"פ שיש להם בית קיבול - אינם מקבלים טומאה.
וזו מניין?
אִיךְ-מֶיְין כתב:עזריאל ברגר כתב:זהו בדיוק דין "גולמי כלי מתכות", שאע"פ שיש להם בית קיבול - אינם מקבלים טומאה.
וזו מניין?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 8 אורחים