חוקרנוביץ כתב:באחד המודעות כתוב היה רואה בחזיון ,לא כ"כ הבנתי מה הכוונה מי יכול להסביר
אורי אגסי כתב:חוקרנוביץ כתב:באחד המודעות כתוב היה רואה בחזיון ,לא כ"כ הבנתי מה הכוונה מי יכול להסביר
נראה לי שלא קראת בישוב הדעת מספיק.
כתוב במודעה של ישיבת כסא רחמים שהוא צאצא של רבי חיים חורי הראשון (מלפני 200 שנה) שדיבר עם מלאכים בהקיץ, משהו בנוסח הזה. לא היה כתוב את זה על הנפטר זצ"ל.
תא חזי כתב:ח. היה מחבב מאוד את העניין של מלח העומר, והיה שומר את אותו מלח משנה לשנה. והיה מצרף עמו גם שיירים של חיבוט ערבה, אפיקומן, ועוד שיירי מצווה (שמותר לשמרם), ואיני יודע טעמו.
תא חזי כתב:חד ברנש כתב:תא חזי כתב:ח. היה מחבב מאוד את העניין של מלח העומר, והיה שומר את אותו מלח משנה לשנה. והיה מצרף עמו גם שיירים של חיבוט ערבה, אפיקומן, ועוד שיירי מצווה (שמותר לשמרם), ואיני יודע טעמו.
מהו מלח העומר?
עיין ספר תורה בציון (מאת הג"ר בן ציון מוצפי) עמ' נ ואילך.
חד ברנש כתב:אכן, שמך נאה לך: תא חזי!...
כמה קשה להסביר בחצי משפט מהו "מלח העומר"?
חד ברנש כתב:חידוש. תודה לך.
אבני גזית כתב:חד ברנש כתב:אכן, שמך נאה לך: תא חזי!...
כמה קשה להסביר בחצי משפט מהו "מלח העומר"?
נוהגים להחזיק מעט מלח בזמן ברכת ספירת העומר, מדי ערב. ונאמרו בזה כמה עניינים.
אבני גזית כתב:חד ברנש כתב:חידוש. תודה לך.
אם חידשתי לאחד כמוך בענייני מנהג, אראה זאת כמחמאה
ישראל אליהו כתב:מי שילך למנייני מקובלים בליל א' דספה"ע, יראה אותם אוחזים מלח [אני ראיתי מישהו שאוחז קילו מלח]
ישראל אליהו כתב:היית שם ביום הראשון, ונתת לב ע"ז?
לבי במערב כתב:מנהגם זה של מקובלי ירושלם קדום הוא (לפי־ערך), ונזכר כבר ברשימת מנהגי ק"ק 'בית־א-ל' יכב"ץ (אות נב) שבראש ס' 'דברי שלום' (ירושלם, תרמ"ג).
יוסף חיים אוהב ציון כתב:מח' אם כל ימי העומר או רק בליל א'.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:אם לא יועיל לא יזיק.
עובדיה חן כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:אם לא יועיל לא יזיק.
האם כת"ר יודע על מקור של מנהג זה?
תא חזי כתב:חד ברנש כתב:תא חזי כתב:ח. היה מחבב מאוד את העניין של מלח העומר, והיה שומר את אותו מלח משנה לשנה. והיה מצרף עמו גם שיירים של חיבוט ערבה, אפיקומן, ועוד שיירי מצווה (שמותר לשמרם), ואיני יודע טעמו.
מהו מלח העומר?
עיין ספר תורה בציון (מאת הג"ר בן ציון מוצפי) עמ' נ ואילך.
איתן נוי כתב:תא חזי כתב:חד ברנש כתב:תא חזי כתב:ח. היה מחבב מאוד את העניין של מלח העומר, והיה שומר את אותו מלח משנה לשנה. והיה מצרף עמו גם שיירים של חיבוט ערבה, אפיקומן, ועוד שיירי מצווה (שמותר לשמרם), ואיני יודע טעמו.
מהו מלח העומר?
עיין ספר תורה בציון (מאת הג"ר בן ציון מוצפי) עמ' נ ואילך.
בספר תורה מציון הנ"ל מביא שצריך לישא אף אפיקומן. אך במקורות שהביא שם מר' אברהם חמווי (וכן בספר בית הבחירה להר' הנ"ל) על אתר ליתיה לאפיקומן. וכן באף אחד מהמקומות הרבים שחיפשתי.
האם ידוע למישהו מקור ע"כ או שזו סגולה חדשה מהגרב"צ שליט"א?
השילוב של מלח ואפיקומן מצאתי בספר "רפאל המלאך" ערך מעוברת (מס' 8, יש שם ערכים רבים עבור מעוברת) וז"ל, "סגולה למעוברת להישמר מכל רע תיקח ג' אלמוגים אדומים טובים ויפים שלא יהיו מנוקבים וחתיכת מצה שמורה שנשארה מן האפיקומן ומעט מלח כל זה תשים בכיס של פשתן ותקשור הכיס בכתונת שלה ותישא זאת עליה כל זמן עיבורה ותלד בשלום, אמן".
יוסף חיים אוהב ציון כתב:מספרי בכת"י.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 452 אורחים