כדכד כתב:הנידון שפשיעה בבעלים הוא נידון בגמרא.
האמירה שבעלים אמור להיות אחראי על דבר שאינו יכול למנוע אותו הוא לא הגיוני.
יתירה מזאת, בעליו עמו הוא במלאכתו גם כשהבעלים נמצא במקום אחר מהבהמה או החפץ המושאלים.
השואל חייב באונס לא משום שהוא מקבל עליו אחריות שלא יהיה אונס אלא משום שהוא משתעבד בזמן ההשאלה להחזיר את הבהמה או החפץ בכל מקרה.
איך בעליו עמו אמור לפטור את השואל מאחריות זו?
י. אברהם כתב:לחם שמים להגאון יעב"ץ פ"ח דב"מ
חיים שאול כתב:כדכד כתב:הנידון שפשיעה בבעלים הוא נידון בגמרא.
האמירה שבעלים אמור להיות אחראי על דבר שאינו יכול למנוע אותו הוא לא הגיוני.
יתירה מזאת, בעליו עמו הוא במלאכתו גם כשהבעלים נמצא במקום אחר מהבהמה או החפץ המושאלים.
השואל חייב באונס לא משום שהוא מקבל עליו אחריות שלא יהיה אונס אלא משום שהוא משתעבד בזמן ההשאלה להחזיר את הבהמה או החפץ בכל מקרה.
איך בעליו עמו אמור לפטור את השואל מאחריות זו?
הבעלים לא אחראי כי הוא לא יכול למנוע את זה, אבל כשבעליו עמו - השואל לא לוקח אחריות על החפץ
חיים שאול כתב:כשהבעלים חורש עם הפרה הוא יכול לשמור עלי׳?
ב'בית ישי' סי' לו נקט דהדינים של בני נח אף לשיטת הרמב"ן הנ"ל אינם אלא ע"פ פשוטו של מקרא ולא לפי תושבע"פ.עושה חדשות כתב:לפי הרמב"ן (בפרשת וישלח) שה'דינים' עליהם נצטוו בני נח זה כולל את כל הכ"ד אבות נזיקין, האם גוי שהשאיל לגוי יש אצלם את הפטור של 'בעליו עמו'?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 114 אורחים