וכשם שאשרתא דדייני מותר להכין מראש, כדמסקינן בפרק הכותב דלמיחזי כשקרא לא חיישינן, הכא נמי מותר להכין אישורים אלו מראש.עזריאל ברגר כתב:השטר הזה הוא שטר של "עדות" בדיוק כמו אשרתא דדייני.
נוריאל עזרא כתב:בהצהרה גם מצהירים שלילד אין חום מעל 38% צלזיוס.
כמדומה שכעת אחרי כ"כ הרבה זמן אין כמעט מי שבודק.(וגם בהתחלה...) מחמת הטורח ולפעמים מחמת חוסר זמן(ויש שסתם ככה) ולפעמים מחמת חוסר מדחום תקין. האם די לבדוק חום בהרגשה ביד לראות שהילד אינו חם? כ"ש לגבי תינוק שלרוב האנשים אין מדחום לייזר או מדבקות רק מדחום פנימי וזו בדיקה ממש פולשנית, ועל בסיס יומיומי לכאורה יכול להזיק לתינוק.
השאלה הלכתית האם אפשר לסמוך שהילד נראה בריא ומרגיש טוב ובהרגשה ביד ודי בזה.
דבר שני לדעתי רובא דרובא לא בודקים. וזה ידוע לכל שחותמים סתם האם בכהאי גוונא שכולם חותמים סתם וזה ידוע האם זה בסדר כי כך נעשה מעין המנהג בעניין זה.
הרי כל ההצהרה הזו היא חוכא והיתלולא להראות לציבור שחוזרים לשגרא אך שומרים. גם בגנים יש כללי הרחקות בלתי אפשריים וכל העוסק בדבר יודע שכללים אלו אינם נשמרים כי זה בלתי האפשר.
גם הגננות יודעות את זה ורוצות שיהיה להם רק לביקורת ותו לא.
כדכד כתב:נוריאל עזרא כתב:בהצהרה גם מצהירים שלילד אין חום מעל 38% צלזיוס.
כמדומה שכעת אחרי כ"כ הרבה זמן אין כמעט מי שבודק.(וגם בהתחלה...) מחמת הטורח ולפעמים מחמת חוסר זמן(ויש שסתם ככה) ולפעמים מחמת חוסר מדחום תקין. האם די לבדוק חום בהרגשה ביד לראות שהילד אינו חם? כ"ש לגבי תינוק שלרוב האנשים אין מדחום לייזר או מדבקות רק מדחום פנימי וזו בדיקה ממש פולשנית, ועל בסיס יומיומי לכאורה יכול להזיק לתינוק.
השאלה הלכתית האם אפשר לסמוך שהילד נראה בריא ומרגיש טוב ובהרגשה ביד ודי בזה.
דבר שני לדעתי רובא דרובא לא בודקים. וזה ידוע לכל שחותמים סתם האם בכהאי גוונא שכולם חותמים סתם וזה ידוע האם זה בסדר כי כך נעשה מעין המנהג בעניין זה.
הרי כל ההצהרה הזו היא חוכא והיתלולא להראות לציבור שחוזרים לשגרא אך שומרים. גם בגנים יש כללי הרחקות בלתי אפשריים וכל העוסק בדבר יודע שכללים אלו אינם נשמרים כי זה בלתי האפשר.
גם הגננות יודעות את זה ורוצות שיהיה להם רק לביקורת ותו לא.
זה לא נכון
אצלנו כן בודקים
זה לא עבור מה שהגננות רוצות
זה כדי למנוע התפשטות של תחלואה
מ"נראה בריא" אפשר להגיע רחוק
ביקורת תהיה כתב:וכשם שאשרתא דדייני מותר להכין מראש, כדמסקינן בפרק הכותב דלמיחזי כשקרא לא חיישינן, הכא נמי מותר להכין אישורים אלו מראש.עזריאל ברגר כתב:השטר הזה הוא שטר של "עדות" בדיוק כמו אשרתא דדייני.
כלל גדול נקוט בידנו בחתימת עדים על שטרות וגיטין: אין חוששין למיחזי כשיקרא. מטעמת - כאן:עזריאל ברגר כתב:מחלוקת בשו"ע חו"מ מו, כד.
עזריאל ברגר כתב:ונא לא להסיט את הדיון ל"הלכות קורונה", למען לא ניאלץ לחסום אותו.
ביקורת תהיה כתב:כלל גדול נקוט בידנו בחתימת עדים על שטרות וגיטין: אין חוששין למיחזי כשיקרא. מטעמת - כאן:עזריאל ברגר כתב:מחלוקת בשו"ע חו"מ מו, כד.
https://chabadlibrary.org/books/chasidim/tnoim/6/3.htm
הנידון שם בשו"ע חו"מ – ענין אחר הוא, עיין בש"ך על אתר.
ממדות החכם: על מה שלא קרא אינו מגיב.כדכד כתב:אולי יש מקום לחלק בין שטר היוצר שעבודים והתחייבויות לבין שטר המאשר מצב קיים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 160 אורחים