איש גבעות כתב:אין ולו אחד שמשמש כרב עיר, רב שכונה או דיין.
לענ"ד יש בזה גם צדדים שליליים.
לעולם יהיה אדם כתב:בשביל מה צריך רבני ערים ושכונות במועצת?
איש גבעות כתב:לענ"ד כדאי היה להעשיר את הקולות והדעות במועצת בהשקפות ואופי מגוון.
נחומצ'ה כתב:השבוע קיבלתי עדות מהימנה על מועצת גדולי התורה מלפני 30 שנה
שמרן ר' חיים קנייבסקי, לאורך כל הישיבות, היה צמוד לגמרתו, ורק כשהרב שך זצ"ל דיבר, היה סוגר הגמרא ומקשיב לדברים.
איש גבעות כתב:הבוקר התבשרנו על הרחבתה של מועצת גדולי התורה בתשעה חברים נוספים.
שמתי לב לפרט מענין: כולם נושאי מישרה בישיבות.
אין ולו אחד שמשמש כרב עיר, רב שכונה או דיין.
לענ"ד יש בזה גם צדדים שליליים.
אשרי יושבי ביתך כתב:נחומצ'ה כתב:השבוע קיבלתי עדות מהימנה על מועצת גדולי התורה מלפני 30 שנה
(אך זה נכון שע"פ רוב ההכרעה עצמה באה מראש המועצת וכדו', וסיבת הכינוס היא לתת את הכח והעוצמה שב'החלטת המועצת').
הפצת המעיינות כתב:איש גבעות כתב:הבוקר התבשרנו על הרחבתה של מועצת גדולי התורה בתשעה חברים נוספים.
שמתי לב לפרט מענין: כולם נושאי מישרה בישיבות.
אין ולו אחד שמשמש כרב עיר, רב שכונה או דיין.
לענ"ד יש בזה גם צדדים שליליים.
העברתי את הדברים לחברי המועצת הותיקים והם מודים מאד על הדברים וגם שוקלים למנות את כבודו למזכיר המועצת.
כמו כן הם מעוניינים לשמוע עוד ועוד רעיונות לעיצוב מחדש של היהדות החרדית.
אז הנה כתיבתך בפורום באמת תועלתי!
נחומצ'ה כתב:בא נודה על האמת, שחברי מועצת בדר"כ זה רק לקישוט וכבוד בעלמא.
והחלטות האמיתיות מתקבלות ע"י א' או ב' מגדולי הדור [תלוי בנושאים..].
משוש דורים כתב:שמעתי מא' מראשי הישיבות זצ"ל, שאמר לי בוא ואספר לך מה שאמר לי הגרא"י פינקל ראש ישיבת מיר זצ"ל.
באים אלי שיש שאלה אם לתמוך בחוק פלוני שראש הממשלה חפץ ביקרו, ואילו אני אין אני מצוי כלל בענין, כי אני צריך לתת עוד יומיים משכורת לאברכים ואין לי מושג מאין.
פונה אני לחתני ר' חיים שמולאביץ, ושואל אותו מה דעתו בענין החוק, והוא משיב לי אני צריך לתת מחר שיעור כללי, ואין ברור לי עדיין המהלך הסופי, ואיך אכניס ראשי בענין טפל זה, אבל הבה נשאל את חתני.
באים הם לחתנו הגאון ר' נחום זצ"ל, והוא נושא עיניים מן הגמרא, ואינו מבין בכלל מהו הנידון, והוא פונה לחברותא (ר' יעקב אריאלי), מה אתה אומר?
ור' יעקב אומר כי אין לו מושג, אבל אשתו חזרה היום מהירקן, והוא אמר שראש הממשלה צוחק על החרדים, ומציע להם הצעות שאינם ראויות תמורת תמיכתם בחוק.
אומר ר' נחום לר' חיים ללרא"י נו, שמעתם כבר.
וסיים רא"י, אין לי מושג בכל השטויות האלו, ובאמת ראוי שהירקן יכריע בזה.
הפצת המעיינות כתב:איש גבעות כתב:הבוקר התבשרנו על הרחבתה של מועצת גדולי התורה בתשעה חברים נוספים.
שמתי לב לפרט מענין: כולם נושאי מישרה בישיבות.
אין ולו אחד שמשמש כרב עיר, רב שכונה או דיין.
לענ"ד יש בזה גם צדדים שליליים.
העברתי את הדברים לחברי המועצת הותיקים והם מודים מאד על הדברים וגם שוקלים למנות את כבודו למזכיר המועצת.
כמו כן הם מעוניינים לשמוע עוד ועוד רעיונות לעיצוב מחדש של היהדות החרדית.
אז הנה כתיבתך בפורום באמת תועלתי!
נחומצ'ה כתב:"כבוד אלוקים הסתר דבר"
משוש דורים כתב:שמעתי מא' מראשי הישיבות זצ"ל, שאמר לי בוא ואספר לך מה שאמר לי הגרא"י פינקל ראש ישיבת מיר זצ"ל.
באים אלי שיש שאלה אם לתמוך בחוק פלוני שראש הממשלה חפץ ביקרו, ואילו אני אין אני מצוי כלל בענין, כי אני צריך לתת עוד יומיים משכורת לאברכים ואין לי מושג מאין.
פונה אני לחתני ר' חיים שמולאביץ, ושואל אותו מה דעתו בענין החוק, והוא משיב לי אני צריך לתת מחר שיעור כללי, ואין ברור לי עדיין המהלך הסופי, ואיך אכניס ראשי בענין טפל זה, אבל הבה נשאל את חתני.
באים הם לחתנו הגאון ר' נחום זצ"ל, והוא נושא עיניים מן הגמרא, ואינו מבין בכלל מהו הנידון, והוא פונה לחברותא (ר' יעקב אריאלי), מה אתה אומר?
ור' יעקב אומר כי אין לו מושג, אבל אשתו חזרה היום מהירקן, והוא אמר שראש הממשלה צוחק על החרדים, ומציע להם הצעות שאינם ראויות תמורת תמיכתם בחוק.
אומר ר' נחום לר' חיים ללרא"י נו, שמעתם כבר.
וסיים רא"י, אין לי מושג בכל השטויות האלו, ובאמת ראוי שהירקן יכריע בזה.
צורב מתחיל כתב:משוש דורים כתב:שמעתי מא' מראשי הישיבות זצ"ל, שאמר לי בוא ואספר לך מה שאמר לי הגרא"י פינקל ראש ישיבת מיר זצ"ל.
...
וסיים רא"י, אין לי מושג בכל השטויות האלו, ובאמת ראוי שהירקן יכריע בזה.
זאת אומרת שרא"י פינקל היה מופקר? מגיעים אליו עם שאלות רציניות והוא פוסק בהם בשליפת "ירק"?
תוכן כתב:אלו אנשים שישבו ולמדו כל חייהם, מסרו את נפשם בשביל אחרים פשוטו כמשמעו, עבדו על המדות שלהם, על עבודת ה' שלהם וכיוצא. מי פחות ומי יותר, אבל באופן כללי זה הכיוון. ממנים אותם לאיזה שהוא משרה, והם מסכימים להתמנות. באים אברכים אחרים, שאין להם מושג מה קורה שמה, מה אופי הישיבות, ועל מה דנים, ומי מחליט, ואיך מחליטים, ומביעים דעות, חצי ליצנות, חצי סיפורי מעשה'לך שהיו או לא היו. ובשלמא אם היה ריעותא כל שהוא, אז בסדר, אפשר לדון, אולי, אבל הם רק עכשיו נכנסו, אף אחד לא שמע מילה אחת שלילית, אבל דעות יש להם מכאן עד הלבנה. את הכבוד הבסיסי שראוי לכל אדם מבוגר שמתנהג באחריות ובאנושיות, הם לא מוכנים לפרגן להם. קצת אנושיות וכבוד בסיסי לא היה מזיק בכלל...
ישא ברכה כתב:תוכן כתב:אלו אנשים שישבו ולמדו כל חייהם, מסרו את נפשם בשביל אחרים פשוטו כמשמעו, עבדו על המדות שלהם, על עבודת ה' שלהם וכיוצא. מי פחות ומי יותר, אבל באופן כללי זה הכיוון. ממנים אותם לאיזה שהוא משרה, והם מסכימים להתמנות. באים אברכים אחרים, שאין להם מושג מה קורה שמה, מה אופי הישיבות, ועל מה דנים, ומי מחליט, ואיך מחליטים, ומביעים דעות, חצי ליצנות, חצי סיפורי מעשה'לך שהיו או לא היו. ובשלמא אם היה ריעותא כל שהוא, אז בסדר, אפשר לדון, אולי, אבל הם רק עכשיו נכנסו, אף אחד לא שמע מילה אחת שלילית, אבל דעות יש להם מכאן עד הלבנה. את הכבוד הבסיסי שראוי לכל אדם מבוגר שמתנהג באחריות ובאנושיות, הם לא מוכנים לפרגן להם. קצת אנושיות וכבוד בסיסי לא היה מזיק בכלל...
ואיך אני אמור להתייחס לחתימת אחד מנכבדי החותמים על כרוזי מועצת גדולי התורה, שאני הקטן יודע ממה שראיתי בעיני שברוב זמנו אינו צלול למחצה לשליש ולרביע [ה' ישלח דברו וירפאהו]. כמדומה שהוא גם לא מכריע לעצמו בשאלות הכי מנימליות, וקל וחומר שלא לאחרים, אז מה אני אמור לחשוב כאשר אני רואה את חתימתו מתנוססת על גבי העיתון ביום ג'??
אישית אני חושב את הדיון הזה למיותר, למרות שאני מאד מזדהה איתו. אנו חרדים, יש לנו הרבה מעלות, ויש לנו גם חסרונות, בינהם גם מה שאפילו דיון מסודר על המצב אין לנו יכולת לנהל. בנידון דידן, ההתנהלות הציבורית היא אחת מנקודות החולשה שלנו, [ולא רק שלנו, וכי מה עדיף העדר הנהגה בכלל כמו מה שקורה אצל הדתי לאומי, שהגדולים רבני הערים והדיינים נתונים למרמס ולבזיון מחפיר?].
לשנות דברים גדולים, לא צריך להיות חכם גדול בשביל להבין שזה לא אפשרי. הלוואי ונתקן את עצמינו ולו במעט. [נכון היו מהפכים בעולם.. אבל על כל אחד שהצליח ישנם אלף שכשלו].
המציאות הזו היא לא חיובית בעיני, אלא ביטוי למצב בלתי מתוקן. אולי חלק מקשיי הגלות שנותרו בנו, ועדיין לא זכינו לגאולה שלימה מהם. אבל זה המצב.
ומשכך, מי שסבור שהחסרונות גדולות מהמעלות מוזמן לעזוב את הספינה. מי שסבור שבכל זאת ראוי להישאר עם הטייטל חרדי למרות הכל, אז לטובת צמיחתו האישית, מוטב כי ימצא לעצמו איזו פינת גג ובה יוכל לעבוד את ה' כפי חפצו, לקחת את הטוב מכל אחד, ולנסות לתקן את חייו האישיים. ואחתום בזה, ואולי גם את הדיון כולו, שכן דומני שרוב חברי הפורום שותפים לדעה זו, ואפילו הרב '@תוכן'..
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 305 אורחים