עושה חדשות כתב:ומה הדין גדול שנדר, ואנן סהדי שאין לו שום מושג במציאות של "לשם מי נדר".
(ובמתני' קתני "לאחר הזמן הזה אע"פ שאמרו אין אנו יודעין לשם מי נדרנו לשם מי הקדשנו נדרן נדר והקדשן הקדש").
עושה חדשות כתב:ראיתי כעת את לש' הרמב"ן בשבועות כט.
ופירוש מה בין נדרים לשבועות, יש לו סוד שהדבר לבנין יסוד והשבועה בוא"ו וה"א אחרונה ידועה וברורה בהיותה מששה גרועה נמצא שהנדרים על גבי תורה עולים ולכן לבטל את המצוה חלים ואין כן השבועות יען כי פרי הן מאותן נטיעות, ואני אומר באולי שזה הטעם לנדרי הבאי ולדברים שאין בהם ממש וזרוזין, שאין נדר חל עד יחקור ויאזין כי מאשר בינה נעלמה נדר ובל ידע מה, ואדון הכל אשר בידו הכל יודיענו בסתום חכמה. אמן.
ואף שאין לי תחילת עסק בנסתרות, מ"מ אשמח אם מישהו יכול להסביר את קצה הדברים בשפה פשוטה.
אודות מעשה זה יעוין במאמר המצו"ב:עושה חדשות כתב:תוספתא נדה פרק ה - שוב מעשה בתינוק אחד שהיו באין בספינה ועמד עליהן נחשול והיו זועקין לאלוהיהן כענין שנ' ויראו המלחים ויזעקו איש אל אלהיו אמר להן אותו תינוק עד מתי אתם נשטין זעקו למי שברא הים ובא מעשה לפני חכמים ואמרו בדוק זה ומתוקן. עי"ש.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 155 אורחים