אחד היה אברהם כתב:מישהו אולי יודע מה מקור כל המעשה של הזמר איש חסיד היה בזמירות למוצש"ק?
איש_ספר כתב:ישי בר מרדכי היה בזמן הגאונים ולא בזמן הלבוש, ואין הכרח שלקח את זה מספר המעשיות לרנ"ג (ולכאורה גם קדם בזמן לרב נסים גאון) אלא יתכן ששניהם שאבו מאותו מקור.
בשם הדברי חיים מספרים שאמר שהבית עדיין קיים והוא בפאדובה...
אחד היה אברהם כתב:מישהו אמר לי שמובא בספרים שיש תיקון גדול לזמר זמר זה במוצאי שבת לתיקון העוון הידוע, ושמרומז הרבה בזמר זה השם המסוגל לזה, היינו השם חב"ו, היוצא מר"ת פסוק חיל בלע ויקיאנו, ומרומז בזמר כמה פעמים:
א. איש חסיד היה. בלי מזון ומחיה:
ב. חנון ורחום במרומיו. אולי יגמלנו ברחמיו:
ג. שת לו חכמתו בקרבו. והחזיק בו כמו רבו:
ד. תכלית טרקלין ופלטרין. הרי אתה בן חורין:
ה. חפשני בודאי ובברור. כנמת לענין שחרור:
וּשְׁאֵלָתִי מה המקור לכך.
חכם באשי כתב:לפי אותה מסורת, המגדל הנטוי בפיזה הוא באמת בפאדובה. ודוק....
ישבב הסופר כתב:הובא כאן http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... 9&pgnum=63 בשם ספרן של צדיקים בסיפור מר' משה מפשעווארסק תלמיד הבעש"ט.
בגולה כתב:חכם באשי כתב:לפי אותה מסורת, המגדל הנטוי בפיזה הוא באמת בפאדובה. ודוק....
המסורה הוא על בנין כמו ארמון בפאדובה, שאף הגוים שם יודעים שלא להכנס לשם.
שבטיישראל כתב:בגולה כתב:חכם באשי כתב:לפי אותה מסורת, המגדל הנטוי בפיזה הוא באמת בפאדובה. ודוק....
המסורה הוא על בנין כמו ארמון בפאדובה, שאף הגוים שם יודעים שלא להכנס לשם.
לפני שנים רבות שמעתי פעם שהכוונה להמגדל הידוע באיטליא the leaning tower of Pisa
צפנת פענח כתב:האם יש איזשהו מסורה על בנין שנמנעים הגויים להיכנס שם, ימחול נא אחד לגלות לנו באיזה בנין מדובר.
צפנת פענח כתב:ואגב, בענין מסורת הדברי חיים, יתכן כי הי' לו בקבלה שזה באיטלי' של יון סמוך לפאדובא, מקום שישבו בו גדולים, ועל פיזה לא נשמע מעולם עלי' שקיימת, והשומע לא דק!
אפרקסתא דעניא, אל תשכח שגם להכשל בחטא זה הינו מאד קל, ומה גם שכבר אמר רבי נחמן מברסלב בספר המידות (תשובה ח"א אות יט): יש להקל אופן התשובה על החוטאים.אפרקסתא דעניא כתב:מחד, כותבים ספרי הקבלה והחסידות, שהחטא הידוע הוא מהחמורים ביותר בתורה וכמעט שאי אפשר לתקנו.
מאידך, כותבים ספרי החסידות, כי התיקון לחטא זה הוא קל ביותר: י' פרקי תהילים מסוימים, או אמירת זמר נחמד במוצ"ש וכיו"ב.
האם רק אני חש בפרדוקס?
בגולה כתב:צפנת פענח כתב:האם יש איזשהו מסורה על בנין שנמנעים הגויים להיכנס שם, ימחול נא אחד לגלות לנו באיזה בנין מדובר.
כבר כתבתי לעיל שישנה שמועה כזו, ואף שאלתי עתה למלומד אחד ואמר לי שיש אצלם כזה אגדה, אבל הוא לא זכר אם עדיין הבנין קיים עתה.
ומה שכתבתצפנת פענח כתב:ואגב, בענין מסורת הדברי חיים, יתכן כי הי' לו בקבלה שזה באיטלי' של יון סמוך לפאדובא, מקום שישבו בו גדולים, ועל פיזה לא נשמע מעולם עלי' שקיימת, והשומע לא דק!
נראה מדבריך כאילו פיזה אינה באיטליה של יון - משא"כ פיזה, הנה אף פיזה הוא באיטליה של יון, ואפשר הכותב לא דק ! (אכן זהו נכון שעל פיזה לא נשמע מעולם שקיימת קפידא כנ"ל, וכפי שכתבתי למעלה.
יגיד דבר כתב:זה עתה הבית הגיע לונציה:
http://www.kikar.co.il/243054.html
אפרקסתא דעניא כתב:מחד, כותבים ספרי הקבלה והחסידות, שהחטא הידוע הוא מהחמורים ביותר בתורה וכמעט שאי אפשר לתקנו.
מאידך, כותבים ספרי החסידות, כי התיקון לחטא זה הוא קל ביותר: י' פרקי תהילים מסוימים, או אמירת זמר נחמד במוצ"ש וכיו"ב.
האם רק אני חש בפרדוקס?
חיימשה כתב:אפרקסתא דעניא כתב:מחד, כותבים ספרי הקבלה והחסידות, שהחטא הידוע הוא מהחמורים ביותר בתורה וכמעט שאי אפשר לתקנו.
מאידך, כותבים ספרי החסידות, כי התיקון לחטא זה הוא קל ביותר: י' פרקי תהילים מסוימים, או אמירת זמר נחמד במוצ"ש וכיו"ב.
האם רק אני חש בפרדוקס?
זה שהוא החמור מכל עבירות שבתורה, זהו שו''ע מפורש, ומי שלומד את הגמרא פ' כל היד רואה שכן היא ההתייחסות.
נכון שהמקובלים ותלמידי הבעש''ט הרבו להזהיר ע''ז.
תיקון הכללי הוא חידוש של מוהר''ן מברסלב לבדו, ואין לך בו אלא חידושו.
עקביה כתב:חיימשה כתב:אפרקסתא דעניא כתב:מחד, כותבים ספרי הקבלה והחסידות, שהחטא הידוע הוא מהחמורים ביותר בתורה וכמעט שאי אפשר לתקנו.
מאידך, כותבים ספרי החסידות, כי התיקון לחטא זה הוא קל ביותר: י' פרקי תהילים מסוימים, או אמירת זמר נחמד במוצ"ש וכיו"ב.
האם רק אני חש בפרדוקס?
זה שהוא החמור מכל עבירות שבתורה, זהו שו''ע מפורש, ומי שלומד את הגמרא פ' כל היד רואה שכן היא ההתייחסות.
נכון שהמקובלים ותלמידי הבעש''ט הרבו להזהיר ע''ז.
תיקון הכללי הוא חידוש של מוהר''ן מברסלב לבדו, ואין לך בו אלא חידושו.
התייחסות הגמרא שונה בתכלית ובאופן מהותי מהתייחסות הזוהר והמקובלים ואכמ"ל.
חיימשה כתב:אפרקסתא דעניא כתב:מחד, כותבים ספרי הקבלה והחסידות, שהחטא הידוע הוא מהחמורים ביותר בתורה וכמעט שאי אפשר לתקנו.
מאידך, כותבים ספרי החסידות, כי התיקון לחטא זה הוא קל ביותר: י' פרקי תהילים מסוימים, או אמירת זמר נחמד במוצ"ש וכיו"ב.
האם רק אני חש בפרדוקס?
זה שהוא החמור מכל עבירות שבתורה, זהו שו''ע מפורש, ומי שלומד את הגמרא פ' כל היד רואה שכן היא ההתייחסות.
נכון שהמקובלים ותלמידי הבעש''ט הרבו להזהיר ע''ז.
תיקון הכללי הוא חידוש של מוהר''ן מברסלב לבדו, ואין לך בו אלא חידושו.
סעדיה כתב:עקביה כתב:התייחסות הגמרא שונה בתכלית ובאופן מהותי מהתייחסות הזוהר והמקובלים ואכמ"ל.
במה??
חיימשה כתב:שונה או לא, כל מי שלומד את הגמרא עומד משתומם באיזו חומרה הגמרא דנה בזה, מה שלא מצאנו בשום איסור אחר.
לייטנר כתב:חיימשה כתב:שונה או לא, כל מי שלומד את הגמרא עומד משתומם באיזו חומרה הגמרא דנה בזה, מה שלא מצאנו בשום איסור אחר.
נו נו
עזריאל ברגר כתב:לייטנר כתב:חיימשה כתב:שונה או לא, כל מי שלומד את הגמרא עומד משתומם באיזו חומרה הגמרא דנה בזה, מה שלא מצאנו בשום איסור אחר.
נו נו
באיזה איסור מצאנו שאוסרים להכניס ידו למקום שעלול אולי חלילה להגיע לחשש איסור?!
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 16 אורחים