מבקש תורה כתב:לכאורה היה ראוי להפריד ולברך על כל דבר בנפרד, אבל שמעתי שבכה"ג יתקלקל כל המאכל הנ"ל, וא"כ מה צריך לעשות.
מבקש תורה כתב:יש לדון איזה מאכל יברך על מאכל הסושי- מאכל זה הינו דג סלמון עטוף באורז, האורז הוא רוב התערובת אבל מצד שני כל חשיבות המאכל הוא מחמת הדג, וא"כ מצד כללי התערובת שהיה צריך לברך על הרוב, היה צריך לברך על האורז אבל מצד שני אולי הוא נחשב טפל לדג וממילא יברכו שהכל.
אוצר החכמה כתב:יותר מזה אולי יש בזה משום ברכה שאינה צריכה?
אינני בטוח שהתיאור הזה מדוייק. מבחינת השם - סושי כולל בתוכו כמה וכמה סוגים שהמשותף להם הוא רק האורז (שמוכן בצורה מיוחדת), והתוספות יכולות להיות דג, ביצים, ירקות או אפילו פירות (ושילובים של כל הנ"ל). גם מבחינת הטעם, בעיני עכ"פ טעם הדג איננו העיקר, והתחושה היא של אכילת אורז עם תוספות.מבקש תורה כתב:יש לדון איזה מאכל יברך על מאכל הסושי- מאכל זה הינו דג סלמון עטוף באורז, האורז הוא רוב התערובת אבל מצד שני כל חשיבות המאכל הוא מחמת הדג.
מה שנכון נכון כתב:מבקש תורה כתב:יש לדון איזה מאכל יברך על מאכל הסושי- מאכל זה הינו דג סלמון עטוף באורז, האורז הוא רוב התערובת אבל מצד שני כל חשיבות המאכל הוא מחמת הדג, וא"כ מצד כללי התערובת שהיה צריך לברך על הרוב, היה צריך לברך על האורז אבל מצד שני אולי הוא נחשב טפל לדג וממילא יברכו שהכל.
רוב נחשב לעיקר רק כששני המאכלים שוים בחשיבותם, אבל אם אחד עיקר יותר, הרוב נעשה טפל למיעוט ומברך רק עליו. מ"ב ריב,א.אוצר החכמה כתב:יותר מזה אולי יש בזה משום ברכה שאינה צריכה?
אם אכן היה הדבר בספק אין בזה ברכה שאי"צ, והיה ראוי לעשות כן.
זה אינו, שהרי באותו המטבח עצמו מכינים מאותם דגים עצמם שנמצאים בסושי את המאכל סשימי, שהוא חתיכת דג נא, בלי אורז, המוגש בלווית רוטב בלבד.שטייגעניסט כתב:העיקרון של המאכל הוא שקשה לאכול דג ים צפוני נא מחמת שמנוניותו ולכן מצפים אותו באורז.
גימפעל כתב:אני מחפש מ"מ על בעיית התולעים בסושי.
גימפעל כתב:נוריאל עזרא כתב:גימפעל כתב:אני מחפש מ"מ על בעיית התולעים בסושי.
הרב ישי מלכה כתב על זה בתור הזהב(ירחון תורני של עיתון הדרך) לפני שבועיים שלוש כמדומני.(אין לי אותו יותר ומי שיכול להעלות תעה"ב)
תודה,
אשמח מאוד שמישהו יעלה כאן.
יחד נהלל כתב:הרב אופיר מלכה בספרו הנפלא הליכות ברכות כתב לברך מזונות ונפשות היות ושניהם חשובים והאורז הוא הרוב, טוב ונכון לברך שתי ברכות משום ששניהם ניכרים. מזונות על האורז ולכוין לא לפטור הדג, ושהכל על הדג.
מתון כתב:מעוניין שבשבוע זה הנידון בגליון "עומק הפשט - הילכתא" (מס' 289) הוא בענין הברכה על מאכל סושי, ובענין האצות הנמצאים בה.
יחד נהלל כתב:הליכות ברכות להרה"ג אופיר מלכה שליט"א
עמוד תקסז.
גימפעל כתב:גימפעל כתב:נוריאל עזרא כתב:גימפעל כתב:אני מחפש מ"מ על בעיית התולעים בסושי.
הרב ישי מלכה כתב על זה בתור הזהב(ירחון תורני של עיתון הדרך) לפני שבועיים שלוש כמדומני.(אין לי אותו יותר ומי שיכול להעלות תעה"ב)
תודה,
אשמח מאוד שמישהו יעלה כאן.
או לחלופין כתובת אימייל של הרב מלכה.
נוריאל עזרא כתב:גימפעל כתב:גימפעל כתב:נוריאל עזרא כתב:גימפעל כתב:אני מחפש מ"מ על בעיית התולעים בסושי.
הרב ישי מלכה כתב על זה בתור הזהב(ירחון תורני של עיתון הדרך) לפני שבועיים שלוש כמדומני.(אין לי אותו יותר ומי שיכול להעלות תעה"ב)
תודה,
אשמח מאוד שמישהו יעלה כאן.
או לחלופין כתובת אימייל של הרב מלכה.
החזירו לי תשובה מהבד"ץ בית יוסף אני שולח לך את המספר של הרב ישי מלכה ומייל בפרטי.
שטייגעניסט כתב:לפי ההיכרות שלי עם המאכל, הדג הוא העיקר. העיקרון של המאכל הוא שקשה לאכול דג ים צפוני נא מחמת שמנוניותו ולכן מצפים אותו באורז.
אין לדון דין רוב משום שאין בהו תערובות, כל אחד מונח בפנ"ע כשהאורז סובב את הדג.
אין לברך על האורז בנפרד, משום שהטועם מן הטפל בנפרד נכנס לספק שהכל כמבואר במ"ב.
ע"כ יש לברך עליו שהכל ללא שום חשש.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 428 אורחים