עזריאל ברגר כתב:באופן כללי - אומרים שהבחירה היא על ההחלטה, וההשגחה היא על התוצאות, ובזה מתורץ כל מה שהקשו כאן.
יבנה כתב:עזריאל ברגר כתב:באופן כללי - אומרים שהבחירה היא על ההחלטה, וההשגחה היא על התוצאות, ובזה מתורץ כל מה שהקשו כאן.
בזה נדחה היישוב של סגי נהור, אך אין בו כדי ליישב את השמועה בשם האמרי אמת.
סגי נהור כתב:שמא ע"ז בדיוק אמרו רז"ל אין אדם נוקף אצבעו כו', והרי נקיפת (=נגיפת) האצבע נגרמת לרוב מפזיזות וחוסר זהירות...
עזריאל ברגר כתב:באופן כללי - אומרים שהבחירה היא על ההחלטה, וההשגחה היא על התוצאות, ובזה מתורץ כל מה שהקשו כאן.
אליעזר ג כתב:מי אמר שנוקף הכוונה נפגע וליצור סתירה עם החז"ל שהבאתי לעיל ,ואולי כוונתו מזיז
אליעזר ג כתב:מי אמר שנוקף הכוונה נפגע
אליעזר ג כתב:מי אמר שנוקף הכוונה נפגע וליצור סתירה עם החז"ל שהבאתי לעיל ,ואולי כוונתו מזיז
ואמר ר' חנינא אין אדם נוקף אצבעו מלמטה אלא א"כ מכריזין עליו מלמעלה שנאמר מה' מצעדי גבר כוננו ואדם מה יבין דרכו א"ר אלעזר דם ניקוף מרצה כדם עולה
שש ושמח כתב:אליעזר ג כתב:מי אמר שנוקף הכוונה נפגע וליצור סתירה עם החז"ל שהבאתי לעיל ,ואולי כוונתו מזיז
תלמוד בבלי מסכת חולין דף ז עמוד בואמר ר' חנינא אין אדם נוקף אצבעו מלמטה אלא א"כ מכריזין עליו מלמעלה שנאמר מה' מצעדי גבר כוננו ואדם מה יבין דרכו א"ר אלעזר דם ניקוף מרצה כדם עולה
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 62 אורחים