002 כתב:לדוגמא: אם יש לו צאצאים שלא שומרים תורה ומצוות, או קרובים שהלכו בדרך ההשכלה.
002 כתב:כאשר כותבים קורות חייהם של רבנים וגאונים מהעבר, וישנם דברים שבעיניים שלנו לא מכבדים את אותו גדול, האם יש להשמיט דבר זה בכתיבה ?
לדוגמא: אם יש לו צאצאים שלא שומרים תורה ומצוות, או קרובים שהלכו בדרך ההשכלה.
כמו כן מה עושים במקרה שהרב טעה בדבריו ולאחר שחלקו עליו חזר בו, האם יש עניין להשמיט דברים כאלו?
או שמא עדיף להציג את התמונה בשלמותה?
צורב מתחיל כתב:יבנה כתב:002 כתב:כאשר כותבים קורות חייהם של רבנים וגאונים מהעבר, וישנם דברים שבעיניים שלנו לא מכבדים את אותו גדול, האם יש להשמיט דבר זה בכתיבה ?
לדוגמא: אם יש לו צאצאים שלא שומרים תורה ומצוות, או קרובים שהלכו בדרך ההשכלה.
כמו כן מה עושים במקרה שהרב טעה בדבריו ולאחר שחלקו עליו חזר בו, האם יש עניין להשמיט דברים כאלו?
או שמא עדיף להציג את התמונה בשלמותה?
בפרשיות אלו קוראים על כמה מבני האבות שלא הלכו בדרכיהם.
רבא הכריז כמה פעמים דברים שאמרתי לכם טעות הם בידי, ובגמ' הביאו את הטעות. כולם טועים, הבעיה היא כשלא חוזרים מהטעות.
זו באמת שאלה מעניינת!
מה עם איסור לשון הרע?
דרומי כתב:התורה שיכתבה את קורות חייו של אברהם אבינו, וסידרה את הדברים כאילו תרח מת לפני הליכתו של אברהם לא"י, "שלא יאמרו לא קיים אברם כבוד אביו" (רש"י סוף פרשת נח).
ולאחר מכן יש לנו את סיפורי מלכי בית דוד המסופרים פעמיים בתנ"ך, הן בספר מלכים והן בספר דברי הימים - וכידוע יש שינויים גדולים, מה שגילה זה סתם זה וכו', והטעם המרכזי הוא משום כבוד בית דוד המלך.
צורב מתחיל כתב:עליך עיננו כתב:צורב מתחיל כתב:יבנה כתב:002 כתב:כאשר כותבים קורות חייהם של רבנים וגאונים מהעבר, וישנם דברים שבעיניים שלנו לא מכבדים את אותו גדול, האם יש להשמיט דבר זה בכתיבה ?
לדוגמא: אם יש לו צאצאים שלא שומרים תורה ומצוות, או קרובים שהלכו בדרך ההשכלה.
כמו כן מה עושים במקרה שהרב טעה בדבריו ולאחר שחלקו עליו חזר בו, האם יש עניין להשמיט דברים כאלו?
או שמא עדיף להציג את התמונה בשלמותה?
בפרשיות אלו קוראים על כמה מבני האבות שלא הלכו בדרכיהם.
רבא הכריז כמה פעמים דברים שאמרתי לכם טעות הם בידי, ובגמ' הביאו את הטעות. כולם טועים, הבעיה היא כשלא חוזרים מהטעות.
זו באמת שאלה מעניינת!
מה עם איסור לשון הרע?
אין לך תועלת גדולה מזו!
אם כך, אין לזה קשר לאכול דידן!
002 כתב:כאשר כותבים קורות חייהם של רבנים וגאונים מהעבר, וישנם דברים שבעיניים שלנו לא מכבדים את אותו גדול, האם יש להשמיט דבר זה בכתיבה ?
לדוגמא: אם יש לו צאצאים שלא שומרים תורה ומצוות, או קרובים שהלכו בדרך ההשכלה.
כמו כן מה עושים במקרה שהרב טעה בדבריו ולאחר שחלקו עליו חזר בו, האם יש עניין להשמיט דברים כאלו?
או שמא עדיף להציג את התמונה בשלמותה?
יבנה כתב:לגבי דוד, במלכים לא הסתירו ובד"ה הסתירו
גימפעל כתב:"רב האי גאון המפורסם, ראש הרבנים כליל המדעים פאר היחס עוטה מעיל המדות... נשיא הרבנות הראשית בארץ הקודש".
כדכד כתב:לא נכון "מעיל המדות" אין לו שום פירוש.
"עוטה מעיל היהדות" הכוונה שהוא עוסק בעניני היהדות.
זו לשון המצוי' בכתבי צדיקי בעלזא (ובפרט אצל הגה"ק רבי מרדכי מבילגורייא),כדכד כתב:אני לא מכיר ביטוי "מעיל המידות"
סגי נהור כתב:המלה הכתובה היא "המדות".
כדכד כתב:סגי נהור כתב:המלה הכתובה היא "המדות".
מה שכתוב גם אני ראיתי
זה לא כתוב ברור ונתון לפרשנות.
אמנם, אם הרב לב במערב צודק שהביטוי "מעיל המידות" הוא ביטוי שכיח אצל רבי מרכי מבילגוריי אז יש להניח שכך כתב גם כאן
אין צורך להאמין לי בד"ז. ניתן גם לערוך חיפוש פשוט באוצה"ח ('מעיל_המ[י]דות')...כדכד כתב:אמנם, אם הרב לב[י] במערב צודק שהביטוי "מעיל המידות" הוא ביטוי שכיח אצל רבי מר[ד]כי מבילגוריי
לבי במערב כתב:זו לשון המצוי' בכתבי צדיקי בעלזא (ובפרט אצל הגה"ק רבי מרדכי מבילגורייא),כדכד כתב:אני לא מכיר ביטוי "מעיל המידות"
משא"כ הביטוי 'מעיל היהדות' (שאף אני איני יודע משמעותו).
נוטר הכרמים כתב:לא נתפרש מאומה מהי הצנזורה הגסה?
לא הביאו את המכתב?
הוד_והדר כתב:אכן יש להצטער שצינזרו המכתב הנ"ל בספר פרשת גדולת מרדכי, אבל אם הייתי מצטערים באותו מדה על הצנזורה של 2 מכתבים אלו אודות הרב קוק?
הוד_והדר כתב:אכן יש להצטער שצינזרו המכתב הנ"ל בספר פרשת גדולת מרדכי, אבל אם הייתי מצטערים באותו מדה על הצנזורה של 2 מכתבים אלו אודות הרב קוק?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 3 אורחים