גימפעל כתב:הבטחתי כתב:היות ושתי המהדורות (זכר חנוך ווילנא, השלישית איני מכיר), לא עשו עבודה יסודית, נראה שזכר חנוך עדיף, מסיבה אחת.
יש למהדורה זו כבר יותר מעשרים שנה, בה הלומדים העירו ותקנו. משא"כ מהד' וילנא שלא פשטה כ"כ, לא תוקנה כמוה.
אתה יודע בוודאות שתיקנו ?
היכן ניתן להשיגה? [כ]מה יקר?זאב ערבות כתב: . . מהדורת עטרת שלמה בהוצאת אוצר הספר וכעת כבר במהדורה שני' בה תיקנו מהטעויות בראשונה והוסיפו מפרשים רבים בילקוט מפרשי המשנה וביאורי ופירושי הראשונים . .
מור כתב:לדעתי (ואני משתמש די 'כבד' של משניות, אני לומד באחד הסדרים זרעים), אין תחליף לזכר חנוך. אם כי אומרים - לא בדקתי - שהחדש של אור החיים שנקרא 'וילנא' זה בדיוק אותו דבר.
ייש"כ רב!זאב ערבות כתב:בכל החנויות . . ההפצה היא ע"י יפה נוף . . בקובץ תמצאו פרטים על טיב העבודה
זאב ערבות כתב:הטובה שבינהם מהדורת עטרת שלמה בהוצאת אוצר הספר וכעת כבר במהדורה שניה בה תיקנו מהטעויות בראשונה והוסיפו מפרשים רבים בילקוט מפרשי המשנה וביאורי ופירושי הראשונים.
ציטרון כתב:ר' זאב,
יישר כח. בכלל לא ידעתי על קיומה של המהדורה החדשה הזו.
קראתי את דברי הקדמתם.
אשמח אם תוכל לציין במפורש נקודות שבהן עדיפה מהדורה זו על מהדורת זכר חנוך.
ואם זה אפשרי, להעלות כמה עמודים לדוגמא, שיוכלו להמחיש את מעלותיה בהשוואה לזכר חנוך.
תודה
ציטרון כתב:ר' זאב,
יישר כח. בכלל לא ידעתי על קיומה של המהדורה החדשה הזו.
קראתי את דברי הקדמתם.
אשמח אם תוכל לציין במפורש נקודות שבהן עדיפה מהדורה זו על מהדורת זכר חנוך.
ואם זה אפשרי, להעלות כמה עמודים לדוגמא, שיוכלו להמחיש את מעלותיה בהשוואה לזכר חנוך.
תודה
הבטחתי כתב:היות ושתי המהדורות (זכר חנוך ווילנא, השלישית איני מכיר), לא עשו עבודה יסודית, נראה שזכר חנוך עדיף, מסיבה אחת.
יש למהדורה זו כבר יותר מעשרים שנה, בה הלומדים העירו ותקנו. משא"כ מהד' וילנא שלא פשטה כ"כ, לא תוקנה כמוה.
זאב ערבות כתב: בידי מהדורת תשע"א ולא כתוב כמה מהדורות יש.
הבטחתי כתב:אני בשלי עומד, יש לפחות עשרה מהדורות (וזה גוזמא כלפי מטה).
כפי שכתבתי אין הרבה בשורה בכל המהדורות, ולא נראה לי שמישהו התיימר שהוא עשה עבודה מעולה [ולכן, אין כאן אונאה]. אלא שידעתי שוגשל מתקנים כל שגיאה וכל הערה אשר מעירים להם, ואחרי 25 שנה מהדורתם יותר מוגהת.
בעטרת שלמה במהדורה הראשונה היו חסרים שורות שלמות במקומות רבים, עד שידעתי על מקום אחד שנהג בהם מנהג של ספר שאינו מוגה.
יהודה בן יעקב כתב:זאב ערבות כתב:הטובה שבינהם מהדורת עטרת שלמה בהוצאת אוצר הספר וכעת כבר במהדורה שניה בה תיקנו מהטעויות בראשונה והוסיפו מפרשים רבים בילקוט מפרשי המשנה וביאורי ופירושי הראשונים.
בדבר א' שגו המוציאים לאור מהדורה זו, ויתכן עוד מהדורות, כשהוסיפו פירוש רש"י שבש"ס על המשניות, מאחר שכידוע דרכו של רש"י לפרש המשנה כהו"א של הגמ', והלומד רואה פירוש אחר ממה שפירש הרע"ב, ואינו יודע שזה תלוי במסקנת הגמ'.
לבי במערב כתב:הכל כמנהג המדינה.
במסתרים כתב:כל מו"ל היום שאינו מפרסם כתובת אימייל עושה רושם כמי שאינו מעוניין בקבלת תיקונים.
מסרתי לאחד המו"לים הנ"ל שיש לי הרבה תיקונים בספרי המשנה ואחרי תחנונים מצאתי חן בעיניו ובטובתו כי רבה נאות למסור לי אימייל (שהלך לחפש אחריה במרתף, בלי גוזמא) ועדיין לא תפסתי שאין עם מי לדבר. טרחתי לרשום מספר חשוב של תיקונים ושלחתי, ואין קול ואין עונה ואפילו "תודה על מכתבך" לא קבלתי ועד היום אינני יודע אם הגיעו דבריי לשום מקום ואני אמרתי לריק יגעתי.
אין צריך לומר שלעולם לא אשלח עוד להם כל מאומה.
זאב ערבות כתב:הטובה שבינהם מהדורת עטרת שלמה בהוצאת אוצר הספר, וכעת כבר במהדורה שניה בה תיקנו מהטעויות בראשונה והוסיפו מפרשים רבים בילקוט מפרשי המשנה וביאורי ופירושי הראשונים.
ארזי ביתר כתב:מי יודע פרטי יצירת קשר עם המו"ל של 'משניות עטרת שלמה'?
או טלפון להזמנות.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 113 אורחים