בדיעבד כתב:שמעתי סיפור מאפיין מאוד, מתאר איך כולם היכירו בו באחד מגדולי דורו בעוד שהוא ראה עצמו כאיש בין האנשים, שמעתי מא' ששמעו מהאברך שהיה מסיע לר"ד שנים רבות:
רד"פ לא היה אוכל ארוחות צהריים בישיבה [כי בחוזה שכירות בו מונה להיות ר"י לא הותנה שיש לו זכות לאכול משל הישיבה(!)], פעמים היה אוכל בבית וכשלא רצה להטריח על הרבנית היה אוכל במסעדה ממול לישיבה.
היה בחדשי הקיץ, ועלתה איזו שאלה חמורה לפני הגריש"א. ותוך שהיה דן בשאלה נודע לו שהגרד"פ כבר נשאל שאלה זו, והחליטו לפנות להר"ד. בינתיים, הר"ד ביקש מהנהג שיסיעו מעבר לגשר לוויליאמסבורג למסעדת גוטליב לארוח"צ.
תוך סעודתו, בעל המסעדה הצהיר בקול רם "היש פה מישהו 'דוד פיינשטיין'?" מטלפנים לך!" א' מב"ב של הגריש"א התקשר לישיבה, המזכירה הודיעה שהר"י לא נמצא ושינסו בבית, הרבנית הודע שלא חזר הביתה ושיסו אצל המסעדות דלהלן שרה"י אוכל שם מפעם לפעם, ובכן השיגו אותו שם במסעדת גוטליב!
הגר"ד נכנס מאחורי הדלפק, ונשא ונתן בהלכה בשאלה חמורה עם הגריש"א שיחה ממושכה. שם, במסעדה מן החנווני ולפנים...
הגהות של גירסא או הוספות וציונים וכד'?זאב ערבות כתב:ולסיום עובדה מענינת שסופרה באחת הכתבות בשבוע שעבר, שגולדמן הנ"ל הדפיס בשנות הששים ש"ס "עם הרבה הוספות" ובין השאר על כל הש"ס על הדף היו הרבה הגהות ממש בין השורות, אך לא נכתב ממי ההגהות. כעת סיפר בעל הכתבה שאותם הגהות הם של הגר"ד!
עושה חדשות כתב:הגהות של גירסא או הוספות וציונים וכד'?
זאב ערבות כתב:ולסיום עובדה מענינת שסופרה באחת הכתבות בשבוע שעבר, שגולדמן הנ"ל הדפיס בשנות הששים ש"ס "עם הרבה הוספות" ובין השאר על כל הש"ס על הדף היו הרבה הגהות ממש בין השורות, אך לא נכתב ממי ההגהות. כעת סיפר בעל הכתבה שאותם הגהות הם של הגר"ד!
רציני כתב:נדפס גם בקובץ משלחן מלכים חלק ד עמוד קכב ובסוף דבריו כתב בזה"ל:ונ"ל להוסיף שיש קדושה לנ"ך על חומש בנדפסים דהא המג"א סי' רפד תירץ דלמה קורין ההפטרה בתוך נ"ך הנדפס ואין מקפידין על של קלף הלא בזה אין שייך עת לעשות דהא ביכולת לכתוב נ"ך לציבור אמר משום נביא הנדפס יש לו קדושת נביא ממש שאין פסול של ניר בנביא וכן אין צריך גלילה אבל ספר תורה צריך קלף א"כ נביא עדיף שהוא קדוש ממש ולא מצד עת לעשות.
דורשי יחודך כתב:שמעתי שבשיעור שלו (שהיו לומדים כל המסכת גם אם לקח שנתיים כגון ב"ב) היה עושה סיום, דהיינו לחיים, בסוף כל פרק.
לענ"ד כדאי לאמץ נוהג זה...(כמובן עדיף לחיים של מיץ ענבים)
דורשי יחודך כתב:שמעתי שבשיעור שלו (שהיו לומדים כל המסכת גם אם לקח שנתיים כגון ב"ב) היה עושה סיום, דהיינו לחיים, בסוף כל פרק.
לענ"ד כדאי לאמץ נוהג זה...(כמובן עדיף לחיים של מיץ ענבים)
כדכד כתב:פיצה זה מזונות?
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:דורשי יחודך כתב:שמעתי שבשיעור שלו (שהיו לומדים כל המסכת גם אם לקח שנתיים כגון ב"ב) היה עושה סיום, דהיינו לחיים, בסוף כל פרק.
לענ"ד כדאי לאמץ נוהג זה...(כמובן עדיף לחיים של מיץ ענבים)
התחלת יפה, עד שסייגת את עצמך בסוף. תפוס לשון ראשון, לחיים לחיים!
תזכור שיסודו של משיח הוא מסדום (מצאתי דוד עבדי בסדם), וסדום היה 'כולו משקה', לחיים לחיים!
מגופת חבית כתב:שמעתי מכבר מנכד הגר''ש בירנבוים שפעם בא זקנו למר''ן הגר''מ וראה שהוא בשמחה יתירה, וכשאלו שמחה זו למה, אמר שהיום סיים בנו ר' דוד הש''ס ק''א פעמים
והיום ראיתי ביתד נאמן באנגלית שפעם שאלו אחיו ר' ראובן עם אמת מה שאומרים עליו שהוא סיים ש''ס יותר ממאה פעם והוא ענה בפשיטותו ''כן'', וכבר שמעתי שמהיות אז כבר סיים ק''א פעמים פעם שנייה ואינו זוכר כעת מקור הך שמועה
ובהספד היום סיפר חכם א' ששמע מדודו בעל המעשה ששמע ג''כ ממרן הגר''מ אודות בנו
זאב ערבות כתב:עושה חדשות כתב:הגהות של גירסא או הוספות וציונים וכד'?
ראשית, התקשרתי לאחד מתלמידי רב דוד הותיקים בקשר לש"ס, אך לפני כן שאלתי האם נכונה העובדה בקשר למסעדה בוויליאמסבורג שהיה סועד שם לפעמים, וענה שאף הוא שמע על כך אך אינו יכול לאמת את הדבר.
בקשר לש"ס, אלו היו הגהות ותיקונים למפרשים ובעלי ההגהות על הדף, אך עד כמה שידוע לו לא על הגמרא עצמה.
מגופת חבית כתב:עדיין אנו ממתינים לההכתבה ממוסף יתד, ואעתיק כאן ההכתבה שהי' ביתד ארצה''ב, הלואי שיבוא מתרגם שיתרגם לכל, שיש בו הרבה מאפניותו המיוחדת
מגופת חבית כתב:עדיין אנו ממתינים לההכתבה ממוסף יתד, ואעתיק כאן ההכתבה שהי' ביתד ארצה''ב, הלואי שיבוא מתרגם שיתרגם לכל, שיש בו הרבה מאפניותו המיוחדת
כלבאשבוע כתב:מגופת חבית כתב:עדיין אנו ממתינים לההכתבה ממוסף יתד, ואעתיק כאן ההכתבה שהי' ביתד ארצה''ב, הלואי שיבוא מתרגם שיתרגם לכל, שיש בו הרבה מאפניותו המיוחדת
https://yated.com/rav-dovid-feinstein-ztl/
גאליציע כתב:זאב ערבות כתב:עושה חדשות כתב:הגהות של גירסא או הוספות וציונים וכד'?
ראשית, התקשרתי לאחד מתלמידי רב דוד הותיקים בקשר לש"ס, אך לפני כן שאלתי האם נכונה העובדה בקשר למסעדה בוויליאמסבורג שהיה סועד שם לפעמים, וענה שאף הוא שמע על כך אך אינו יכול לאמת את הדבר.
בקשר לש"ס, אלו היו הגהות ותיקונים למפרשים ובעלי ההגהות על הדף, אך עד כמה שידוע לו לא על הגמרא עצמה.
ר דוד הגיע כל שבוע ביום שישי, בשנים האחרונות (אחרי שהמסעדה באיסט סייד נסגר), למסעדה גרין'ס בוויליאמסבורג, בשביל ארוחת בוקר.
זאב ערבות כתב:בספר למדני חוקיך מאת ר' ברוך דוב פרטון תשע"ב (נמצא בהיברו בוקס) יש 3 תשובות קצרצרות (כדרכו).
מגופת חבית כתב:עדיין אנו ממתינים לההכתבה ממוסף יתד, ואעתיק כאן ההכתבה שהי' ביתד ארצה''ב, הלואי שיבוא מתרגם שיתרגם לכל, שיש בו הרבה מאפניותו המיוחדת
פולסברג כתב:מקצת דברים שנאמרו בהספד במונסי, ע''י הגאון המופלא ר' אשר דוד מאי:
אברך נתקרב להר''י, וראה שכובעו ראה ימים טובים יותר, ניגש וביקש שיקח את הר''י ויקנו כובע חדש, והסכים. לקחו בהקאר עברו את הגשר לווילימסבורג, נכנסו לחנות, באו ואמרו לו איך נוכל לעזור להר''י, אמר להם - האברך הזה רוצה לקנות כובע... כלומר, לא עלה על דעתו לרגע שקונים לו, אלא שהאברך היה צריך עזרה וביקש מהר''י שיעזור לו לבחור!!
סיפר לי בן משפחתו של רמ''פ, שהי''ל לר''ד סדר עם אביו שעה לפני מנחה בשבת, היה בא ומדבר עם אביו בטהרות וכדו', בלי שום ספרים, הר''ש פה הולך כהשיטה דשם, היה בקי בהכל!
סיפר לי א' מהמשפחה, ר''מ היה אומר, כל שאלה שבא אצלי אתם יכולים לשואלו ג''כ!
הייתי יכול לשואלו בכל, ברכות שבת ממזרות מנהגים חו''מ פיקו''נ וכו', והכל היה ברור אצלו כשמלה.
היה שוחט באיזשהו הכשר שהיה לו דעות על מיהו המשיח בדורינו (...), וכששאלו אמר אין שום חשש, גם ר''ע טעה, אם הוא מאמין בהקב''ה הכל בסדר.
ר''ד פיינשטיין בן ר' מיכל אמר פעם שהוא הפוסק של כל העולם, שכל מפלגה וחוג י''ל פוסק משלה, וע''כ אינם לכל העולם ולשיטתם, ולר' דוד יש רק האמת [א''ה, ר''א אלישיב הגיד לי בהלוייה שהגרי''ש לא היה פוסק בשום ענין ציבורי באמריקא בלי ר''ד].
[סיפר תלמידו]: נכדו שאלו למה אינו מקדים שבת, א''ל, האם אתה בטוח בעצמך שאתה שומר שבת כהלכתו, שאתה רוצה להוסיף עליו?!
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 534 אורחים