כדכד כתב:עצם דברי המשנ"ב שאם כיבה במזיד מחוייב לחזור ולהדליק מחושים בעיני - מנין לו החיוב הזה?
/quote].e]שו"ת הרשב"א חלק א סימן תקלט
שאלת מה שאמרו גבי נר חנוכה כבתה אין זקוק לה. אם לאחר שהדליק בא לתקנה וכבה אותה בשוגג אם חייב להדליקה פעם שנייה או לאו? ואם יחזור וידליקנה צריך לחזור ולברך או לא?
תשובה מסתברא שאינו חייב להדליקה דהוה ליה ככבתה דהדלקה עושה מצוה וכבר הדליקה. ואם בא להדליקה אינו מברך עליה דמצות הדלקה כבר עבדה[
כדכד כתב:א. לא הבנתי מדוע הלשון מסייעת ולא מכריחחה
ג. זה מה שמחדש התה"ד שלמרות שהמצוה היא בהדלקה הכשרת הנר שידלוק זה גם מצוה ואפשר לברך מעכשיו.
בחידושי הרמב"ן מסכת שבת דף כא עמוד א
ושבת למ"ד כבתה זקוק לה דינו שוה לחול למ"ד כבתה אין זקוק לה כשם שבחול מותר להדליק בשמנים הללו ואם כבו אין זקוק לה אף בשבת כן לדברי הכל, ואין מחזרין להדליק בפתילות ושמנים אחרים, שבשבת לדברי הכל כבתה אין זקוק לה ואין לך בה אלא מצות הדלקה בלבד,
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 53 אורחים