גל של אגוזים כתב:איפוא ראית כאן ריבוי תוארים, ואולי כוונתך למה שכתב בעניין 'חלוקת תוארים'?
הפצת המעיינות כתב:וכשמשתמשים בשפתם זה נותן כח לשר שלהם כידוע
גל של אגוזים כתב:כמי שמורגל קצת בכתבי רצ"מ לא שמתי לב לזה... כבר שמעתי ממנו הביטוי 'הייליגער ספונג'ה' [היה זה בשיחה על 'גודל העניין' של עזרה בבית], כך שאינו משתמש במילה זו בגדר 'תואר'...
עי"ע 'חוק פו', וד"ל.גל של אגוזים כתב:ידיעה מעניינת, מקור?
אבני גזית כתב:
חשוב להדגיש שאין זה כתבי הרצמ ולא חיבור שלו, אלא שיח שהשתפך עם אנשיו.
העורכים מתמללים כל קרעכץ בדיבור שלו, וכך יש לפנינו ארבע הייליגע הייליגע עמודות ארוכות וחוזרות על עצמם שוב ושוב. למרות שהרעיון מובן כבר בחצי עמודה.
במקום מסוים, ההערה הזו היא המקור לרב הפצת המעיינות על נתינת כח לשר שלהם וכידוע.
שש ושמח כתב:תחילת דבריו יש בהם קצת טעם. אבל מה שמסיים בסוף שיש להשוות התארים לכולם הוא חסר טעם לחלוטין, ונראה כחוסר חוש ביקורת בסיסי.
שלמה112 כתב: ואינו נראה שיש חיוב מדין שו"ע שבכל פעם שנמצא שם אדם גדול להיות אם תואר.
הפצת המעיינות כתב:שלמה112 כתב: ואינו נראה שיש חיוב מדין שו"ע שבכל פעם שנמצא שם אדם גדול להיות אם תואר.
ודאי יש חיוב כמו שהביא שא' מגדולי דורינו כתב שזה חוקות הגוי!
גל של אגוזים כתב:שש ושמח כתב:תחילת דבריו יש בהם קצת טעם. אבל מה שמסיים בסוף שיש להשוות התארים לכולם הוא חסר טעם לחלוטין, ונראה כחוסר חוש ביקורת בסיסי.
אומנם הגרעק"א נזהר בכיוצא בזה ע"י השמטת התוארים בהדפסת תשובותיו והשוואת כולן בתואר 'הרב' [זולת בתשו' לדודו ורבו רבי וואלף איגר זצ"ל], כידוע מהקדמת בניו. ועיי"ע בהקדמת הג"מ יוסף נפתלי שטרן זצ"ל לחת"ס עה"ת [שנותן לכאו"א התואר הג"מ וכל אחד יפענחו כטוב בעיניו 'הגאון' או 'הגביר' וכו' ע"ש].
הפצת המעיינות כתב:יישר כח על הבאת הדברים בענין הייליגער ספונג'ה
כוונתי להייליגער ולא למילה ספונג'ה שהיא משפתם הטמאה של הרוצחים הישמעאליים שמעכבים את הגאולה וכשמשתמשים בשפתם זה נותן כח לשר שלהם כידוע
לענין כתב:ולגוף נידון האשכול.
באמת אפשר שבמקום 'כהן, אברהם בן יצחק', יודפס 'רבי אברהם בן יצחק כהן'.
למה באמת לא?
אבני גזית כתב:חשוב להדגיש שאין זה כתבי הרצמ ולא חיבור שלו, אלא שיח שהשתפך עם אנשיו.
העורכים מתמללים כל קרעכץ בדיבור שלו, וכך יש לפנינו ארבע הייליגע הייליגע עמודות ארוכות וחוזרות על עצמם שוב ושוב. למרות שהרעיון מובן כבר בחצי עמודה.
[/quote]אבני גזית כתב:ואני מקוה שאני לא יעורר מחלוקת עם מה שאכתוב. פעם בפורים ראיתי שיכור שמדבר נגד אברכים קם אברך אחד והתחיל לצעוק עליו והתחילה מריבה רצינית. ואז אמרו לאברך אתה לא רואה שהוא שיכור. ואמר אם שיכור היה מדבר נגד אבא שלך [משהו בסיגנון הזה אולי אם היה מדבר בעד היטלר] האם לא תצעק. כשהוא מדבר נגד הלומדי תורה אני צועק.
זה השאיר אותי מהורהר. כי אם שיכור היה צועק נגד אבא שלי. לא בטוח שאני אצעק. אבל אני מבין את מי שצועק.
.
שלמה112 כתב:מי שיצעוק על שיכור המבזה אותו או הקרוב אליו, בא ממדת הגאוה שאינו סובל שום דבר ביזוי. אבל למי שיש לו קצת שכל מבין בעצמו שאין על מה לצעוק.
רציני כתב:שלמה112 כתב:מי שיצעוק על שיכור המבזה אותו או הקרוב אליו, בא ממדת הגאוה שאינו סובל שום דבר ביזוי. אבל למי שיש לו קצת שכל מבין בעצמו שאין על מה לצעוק.
האם שיכור שמבזה מלך, לא יענישו אותו [או לפחות ישתיקו אותו שלא ישמע הביזיון]?
שלמה112 כתב:רציני כתב:שלמה112 כתב:מי שיצעוק על שיכור המבזה אותו או הקרוב אליו, בא ממדת הגאוה שאינו סובל שום דבר ביזוי. אבל למי שיש לו קצת שכל מבין בעצמו שאין על מה לצעוק.
האם שיכור שמבזה מלך, לא יענישו אותו [או לפחות ישתיקו אותו שלא ישמע הביזיון]?
מאותו טעם של גאות המלוכה (ויותר כשמדבר אמת), ולא משום שמגיע לו עונש כידוע מדין תורה ששיכור דינו כאונס.
רציני כתב:מה יהיה הדין אם אני שומע שיכור מדבר נגד מלכות של מעלה. האם אני צריך למחות משום גאוות מלכות של מעלה. או מחמת שהדין שהוא פטור והוא אנוס האם זה פוטר אותי מלמחות? [לתשובה זאת אני לא יודע תשובה].
וחשבתי להביא ראיה מחידושי האגדות להרשב"א ברכות לא, ב ששכור שמתפלל זה כאילו עובד ע"ז, וכותב הרשב"א הטעם כי יכול להגיע לדמיונות שהם ע"ז ממש. ע"כ. ולכאורה מוכח שאם שיכור חושב מחשבות הוא לא פטור לגמרי. אולם ראיתי בספר המאורות שמדובר בשיכור שעוד דעתו עליו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 27 אורחים