זבולון כתב:קיי"ל דנכרי האונס ישראל לעבור שאר עבירות [חוץ מג' עבירות חמורות] כדי להעבירו על דתו אם הוא בצנעא יעבור ואל יהרג, ואם הוא בפרהסיא דהיי' בפני עשרה מישראל יהרג ואל יעבור, ויש לדון באופן שהעשרה יכולים לברוח, אם מחוייבים לעשות כן כדי שלא יהיה חייב למסור נפשו, או דילמא כיון דסו"ס אחר שנמצאים שם מצוה שימסור נפשו יכולים לעמוד שם, ויותר מזה יש לדון האם הרואה נכרי אונס חבירו בפני תשעה והולך לעמוד שם האם דינו כרודף?
זבולון כתב:קיי"ל דנכרי האונס ישראל לעבור שאר עבירות [חוץ מג' עבירות חמורות] כדי להעבירו על דתו אם הוא בצנעא יעבור ואל יהרג, ואם הוא בפרהסיא דהיי' בפני עשרה מישראל יהרג ואל יעבור, ויש לדון באופן שהעשרה יכולים לברוח, אם מחוייבים לעשות כן כדי שלא יהיה חייב למסור נפשו, או דילמא כיון דסו"ס אחר שנמצאים שם מצוה שימסור נפשו יכולים לעמוד שם, ויותר מזה יש לדון האם הרואה נכרי אונס חבירו בפני תשעה והולך לעמוד שם האם דינו כרודף?
בנדון האשכול איני יודע עתה דבר ברור, אך מ"מ הא פשיטא דלא 'קיים' שום מצות קדה"ש אם אמר שמוכן לההרג וחזר בו בתוכ"ד... הלא לצחוק יֵחָשֵׁב.אליהו בן עמרם כתב:ולפי זה: א"נ כצד א', וכבר אמר שמוכן לההרג, יכולים העשרה לברוח, ואולי גם לא הפסידו ממנו המצוה אם חזר בו לאחר מכן כשלא הי' "פרהסיא".
לבי במערב כתב:בנדון האשכול איני יודע עתה דבר ברור, אך מ"מ הא פשיטא דלא 'קיים' שום מצות קדה"ש אם אמר שמוכן לההרג וחזר בו בתוכ"ד... הלא לצחוק יֵחָשֵׁב.אליהו בן עמרם כתב:ולפי זה: א"נ כצד א', וכבר אמר שמוכן לההרג, יכולים העשרה לברוח, ואולי גם לא הפסידו ממנו המצוה אם חזר בו לאחר מכן כשלא הי' "פרהסיא".
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 474 אורחים