לכשיבקע כתב:אציין גם שהבא''ח נוהג לכתב פעמים רבות 'לא - יש' במקום 'אין'.
וונדרבר כתב:לכשיבקע כתב:אציין גם שהבא''ח נוהג לכתב פעמים רבות 'לא - יש' במקום 'אין'.
"לא יש" מאוד מצוי בספרי האחרונים הספרדים.
לכשיבקע כתב:לעתים מוצאים לשונות ששגורים אצל מחברים מסויימים ואצל אחרים לא, ומקופיא לא ראיתי שפתחו אשכול על כך.
לכשיבקע כתב:'מחותני' שכתב הש''ך בהיותו בן כ''ד שנה... ומוכח שהכוונה לחותן אחיו או כעי''ז. העירוני שכן מצוי גם בחת''ס.
לבי במערב כתב:'מחותני' במובן של קשרי־חיתון כלשהם - מצוי הוא עד מאד בכתבי רבותינו שבאשכנז בדורות שלפנינו (ונכב"ב).
HaimL כתב:לכשיבקע כתב:'מחותני' שכתב הש''ך בהיותו בן כ''ד שנה... ומוכח שהכוונה לחותן אחיו או כעי''ז. העירוני שכן מצוי גם בחת''ס.
אולי זו טה"ד, וצ"ל מר חותני (?)
לכשיבקע כתב:לעתים מוצאים לשונות ששגורים אצל מחברים מסויימים ואצל אחרים לא, ומקופיא לא ראיתי שפתחו אשכול על כך.
אציין כמה דוגמאות:
אציין גם שהבא''ח נוהג לכתב פעמים רבות 'לא - יש' במקום 'אין'.
מגדל כתב:לכשיבקע כתב:לעתים מוצאים לשונות ששגורים אצל מחברים מסויימים ואצל אחרים לא, ומקופיא לא ראיתי שפתחו אשכול על כך.
אציין כמה דוגמאות:
אציין גם שהבא''ח נוהג לכתב פעמים רבות 'לא - יש' במקום 'אין'.
היכן משתמש הבא"ח בלשון "לא יש"?
לכשיבקע כתב:מגדל כתב:לכשיבקע כתב:לעתים מוצאים לשונות ששגורים אצל מחברים מסויימים ואצל אחרים לא, ומקופיא לא ראיתי שפתחו אשכול על כך.
אציין כמה דוגמאות:
אציין גם שהבא''ח נוהג לכתב פעמים רבות 'לא - יש' במקום 'אין'.
היכן משתמש הבא"ח בלשון "לא יש"?
במקומות לא-יש ספור
וונדרבר כתב:לכשיבקע כתב:אציין גם שהבא''ח נוהג לכתב פעמים רבות 'לא - יש' במקום 'אין'.
"לא יש" מאוד מצוי בספרי האחרונים הספרדים. כמה דוגמאות:
מרן הגרחיד"א בס' אהבת דוד דרוש ג' (דף י' ע"ד בדפוס ראשון), ד"ה ולי הצעיר אפשר, כותב: ואעיקר' לא יש שאלה.
הגר"ח פלאג'י בס' אבי הנחל (דף ד' ע"ד), ד"ה רק מיעוט פעמים, כותב: עוד נחמה לא יש לזה.
ושם דף ה' ע"ד, כותב: לא יש שום תלונה על יצחק.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 202 אורחים