נוטר הכרמים כתב:רון כתב:על זה גופא המערכה נטושה כבר כמה שנים,
מי אלו ששאפו אל תוכם את הרב שך?
אותם אלו שדיברו בלימוד במשך שנים ארוכות לפני השיעור כללי ואחריו,
ועוד מחזור ועוד מחזור, כל אלו לא שאפו אל תוכם את הרב שך?
הרוממות והגדלות של הרב שך היא באבי עזרי,
המכתבים ומאמרים הם תוצאה של האבי עזרי ולא להיפך!
בינו נא זאת
לא התכוונתי כלל לשייכות
מפלגתית כל שהיא, ו
אתה כדרכך תמיד לוקח את זה לשם.
אין שום קשר בין הנידון ההנהגתי ל'לדבר בלימוד', ואגב, אני לא חושב שרוב אלו שדיברו עמו בלימוד חושבים כדברי הרב יושב סתר,
ובכל מקרה, בודאי לא חשבו כך לפני שנים אחדות.
ולעצם הענין, דמיין את עצמך כמנהיג או כראש קהילה גדולה,
ותחשוב מה יותר קל, (מכל הבחינות),
להחליק את הפינות ולהתנהג "יפה",
או להלחם על העקרונות ולחדד אותם.
(אלא א"כ מדובר באנשי מדון או במחלוקת של כבוד ושררה,
ולא בזה עסקינן, כמובן).
אני לא מתכוון להתנצח אלא לחשוב לגופו של דבר עד כמה ש
אני יכול,
לבא ולדבר בשם הרב שך אי אפשר היום כי איננו,
אלא מה?
מי שהכי קרובים אליו ומן הסתם יודעים את דעתו,
ולכן מאד רלוונטי מי היה מדבר איתו בלימוד לפני השיעור ואחרי השיעור
ולמי ביקש לקרא לשמוע חוות דעתו על סברא חדשה.
ולגופו של ענין,
אני בטוח שאין בינינו ויכוח לפחות על מה שדובר כאן,
לית מאן דפליג שצריך לומר את דבר ד' ברמה, בהוד והדר,
וזה מה ששמענו ממנו כל השנים, בכתב ובעל פה,
בהירות בכל מה שנוגע להשקפה בלי לעגל פינות.
כמובן שאין זה סותר כלל לכל התיאור שהובא לעיל שבאו אליו אנשי צבא,
וזוהי קטנות מוחין לשכתב את ההיסטוריה,
תיכף תאמר שבישיבה לא אמרו תהלים בשעת מלחמה כי ח"ו
זה יגרום לצבא השמד לנצח......
תנועת אל המקורות בזמנה הביאה למרן זלה"ה
כמה פעמים אנשי צבא ונשא דברים בפניהם בכבוד הראוי
וכי מה יועיל אם "יכניס להם בשיניים" כשהם האורחים שלו
ולכן מאד מסתבר התיאור הנ"ל.
ואם כבר באנו לדבר על דרכו של הרב שך,
האם אי פעם שמענו ממנו לצאת להפגנה?
כל ימיו היה נגד באופן מוחלט [כמובן לבני הישיבות]
אלא מה?
כעת יש טענה שהתחדש מצב הדורש כן להפגין בראש כל חוצות,
יתכן בהחלט,
אך זה כבר לא קשור כי הוא זה לדרכו של הרב שך