בכמה מקומות המגן אברהם כותב בריש הסימן בלי סעיף קטן לדוגמא בריש סימן תפט בריש סימן תרע.
למה זה ככה?
- האם זה טעות?
- כי לא היה לו איפה לשים את זה?
- לא שואלים שאלות כאלו?
- היו לו ציונים של כמה נושאים לפי סימנים, ויש דברים שלא הספיק לסדר?
עזריאל ברגר כתב:לא עיינתי במקומות אלו, אלא בהלכות ברכת הגומל ראיתי גם כגון דא, ושם נראה שהיה לו מה לומר, אך אין זה מתאים כתגובה לדברי המחבר, ולכן כתבם בנפרד.
ויש להשוות עם סוף סימן קנו (במג"א ובמשנ"ב).
גל של אגוזים כתב:יש הרבה פעמים, כעת עולה בזכרון ריש סי' רע"ד כמדומני בענין נשיקת ידי האם בליל שבת. [ובדרך אגב - גם בש"ך ראיתי כן].
רציני כתב:לכאורה אפשר לשים את זה בריש הסימן ארבעה צריכים להודות שמה לשים ס"ק ולהסביר אם קטן או נשים חייבות.
אתי שפיר כתב:רציני כתב:לכאורה אפשר לשים את זה בריש הסימן ארבעה צריכים להודות שמה לשים ס"ק ולהסביר אם קטן או נשים חייבות.
ריש הסימן אינו דוקא לשון המחבר [תלוי באיזה ריש סימן - יש לעיין מש"כ מהדרי השו"ע].
והוא הטעם הפשוט בדסי' קנו.רציני כתב:[ואפשר להגיד עוד דרך שזה הסימן האחרון של ציצית ועד כאן לא ציין שצריך לעשות טלית נאה אז הוסיף את זה שמה לפני שיגמרו ההלכות ולא יהיה איפה לציין].
לבי במערב כתב:והוא הטעם הפשוט בדסי' קנו.רציני כתב:[ואפשר להגיד עוד דרך שזה הסימן האחרון של ציצית ועד כאן לא ציין שצריך לעשות טלית נאה אז הוסיף את זה שמה לפני שיגמרו ההלכות ולא יהיה איפה לציין].
ככלל, טרם דקדוקים ופלפולים בכה"ג - יש לברר אם ציון הס"ק נעשה בידי רבותינו המג"א וכו' עצמם, או שמא מעשי־ידי המדפיסים הֵמָּה.
לבי במערב כתב:כאמור, הטעם הפשוט הוא מפני שבא כתוספת לענין המפורש בשו"ע, ובפרט אם המדפיסים עשאום (א"י דבר ברור בזה. שמא הרב 'ושא_נס' יֵדע לפרט ולפרש).
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 295 אורחים