זרח כתב:עוד פלא בסגולה זו, הרי לא הולכים על קברים בערב שבת אחר חצות.
נאשער כתב:האם יש מקור למנהג העולם לתפילה על קברו דווקא בער"ש אחר חצות?
עשוי לנחת כתב:שמעתי מיהודי קשיש שעשרות בשנים מתעסק במקומות אלו, שלפני שנים רבות, היה היה יהודי חביב, שפתח מלון למרגלות בית הקברות העתיק דצפת, אך למרבה הצער, לא היו לו אורחים רבים, וההוצאות גוברות, וכסף אין, הגה היהודי רעיון עצום, הוא התחיל להפיץ את הסגולה הידועה שצריך לסיים את כל ספר התהילים אחר חצות בקבר ר' לייב, ובימים ההם מי ששהה כדי אמירת תהלים אחר חצות בער"ש, לא היתה לו כבר שהות לחזור לביתו עד שבת [עכ"פ לגרים שלא בצפת], וממילא הברירה היחידה תהיה להתארח במלונו, וכך הוה, ועד היום..... נמצא, דסגולה זאת אינה אלא סגולה לפרנסה ודוקא לאותו יהודי שכבר לא ידוע היכן הוא.
כמו"כ יצויין, כי ככל הנראה יהודי זה הלחין סגולה זאת לבדו, ללא משרדי פרסום כשרוניים של חברות הצדקה למיניהם... פעם היו כשריינעס...
צביב כתב:בקובץ אוריתא -הרב לוין -נתניה-חלק י"ג
עמוד קנ"ו הביא מהשדי חמד [אסיפת דינים -א"י- סימן ו' ז']
שכל שנה בתאריך זה היו מגיעים מקצוי ארץ לחג המצות וחג השבועות לארץ ישראל
להשטח על קברי צדיקים, ובי"ד אייר היו מגיעים לטברי' עד שקבעו ליום זה
אוהב אוצר כתב:נראה לי שהדבר נדוש כבר באיזשהו אשכול אחר,[ כי אני זוכר שהגבתי ע"ז ופה איני מוצא את תגובתי] בכל מקרה כל דברי החכמים פה נכונים ואוסיף שכתוב בצורה ברורה בסה"ק, שאחרי חצות היום של יום שישי, כל הנשמות עולות ואינם נמצאות כלל בבית העלמין, כך ש'סגולה' זו מעיקרא בטעות.
אולי כתב:למה נקרא שמו בעל היסורים מוזכר באיזה מקום?
זרח כתב:עוד פלא בסגולה זו, הרי לא הולכים על קברים בערב שבת אחר חצות.
מורה צדק כתב:אוהב אוצר כתב:נראה לי שהדבר נדוש כבר באיזשהו אשכול אחר,[ כי אני זוכר שהגבתי ע"ז ופה איני מוצא את תגובתי] בכל מקרה כל דברי החכמים פה נכונים ואוסיף שכתוב בצורה ברורה בסה"ק, שאחרי חצות היום של יום שישי, כל הנשמות עולות ואינם נמצאות כלל בבית העלמין, כך ש'סגולה' זו מעיקרא בטעות.
כבר אמרו שהמתפלל על הקברות אל ישים מגמתו אל המתים, אלא יתפלל להקב"ה שבזכות הצדיק השוכן במקום זה יושיעו מצרתו.
מורה צדק כתב:צביב כתב:בקובץ אוריתא -הרב לוין -נתניה-חלק י"ג
עמוד קנ"ו הביא מהשדי חמד [אסיפת דינים -א"י- סימן ו' ז']
שכל שנה בתאריך זה היו מגיעים מקצוי ארץ לחג המצות וחג השבועות לארץ ישראל
להשטח על קברי צדיקים, ובי"ד אייר היו מגיעים לטברי' עד שקבעו ליום זה
ולמה היו מגיעים לטבריה ביום זה? כי הם היו בדרך למירון.
עוקר הרים כתב:נאשער כתב:האם יש מקור למנהג העולם לתפילה על קברו דווקא בער"ש אחר חצות?
המקור הקדום ביותר הוא בספר שערי ירושלים שמחברו חי בדור שאחרי החסיד ר' לייב זצ"ל הנ"ל. ואלו דבריו שם בשער ישוב הארץ:
"...תחילת התיישבות היה הרב החסיד המפורסם מו"ה ליב ז"ל מאנשי חב"ד ונקרא ר' ליבלי מחברון וגם ר' ליב בעל יסורין האיש הזה היה גדול בתורה וירא אלקים מרבים ובסוף ימיו נסע לעה"ק צפת"ו ונפטר שמה זקן ושבע ימים וצוה לפני מותו שכל מי שיהיה לו עת צרה ר"ל ישתטח על קברו ויעזרוהו וכן עושים עד היום"...
הנה כי כן לא מוזכר כאן דבר וחצי דבר לא על תהלים ולא על ערב שבת ולא על ערב ראש חודש.
שיף כתב:עוקר הרים כתב:נאשער כתב:האם יש מקור למנהג העולם לתפילה על קברו דווקא בער"ש אחר חצות?
המקור הקדום ביותר הוא בספר שערי ירושלים שמחברו חי בדור שאחרי החסיד ר' לייב זצ"ל הנ"ל. ואלו דבריו שם בשער ישוב הארץ:
"...תחילת התיישבות היה הרב החסיד המפורסם מו"ה ליב ז"ל מאנשי חב"ד ונקרא ר' ליבלי מחברון וגם ר' ליב בעל יסורין האיש הזה היה גדול בתורה וירא אלקים מרבים ובסוף ימיו נסע לעה"ק צפת"ו ונפטר שמה זקן ושבע ימים וצוה לפני מותו שכל מי שיהיה לו עת צרה ר"ל ישתטח על קברו ויעזרוהו וכן עושים עד היום"...
הנה כי כן לא מוזכר כאן דבר וחצי דבר לא על תהלים ולא על ערב שבת ולא על ערב ראש חודש.
בלוח דבר בעיתו הוסיף שיש גירסא שאמר ובפרט בער"ש.
ולעצם נשוא האשכול האם יש עליו פרטים נוספים, נראה שלא כולם מסכימים על פרטי קורות חייו.
אינו מדויק (א"א אשכבה וצדוק הדין, אך לא נתפרש איסור לילך על הקברות בערש"ק אחר חצות).זרח כתב:עוד פלא בסגולה זו, הרי לא הולכים על קברים בערב שבת אחר חצות.
מורה צדק כתב:אולי כתב:למה נקרא שמו בעל היסורים מוזכר באיזה מקום?
מסתמא שהיה בעל יסורים.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:מורה צדק כתב:אולי כתב:למה נקרא שמו בעל היסורים מוזכר באיזה מקום?
מסתמא שהיה בעל יסורים.
מסורת אחת מספרת כי את הייסורים קיבל על עצמו בשל שדיבר סרה ברבי נחמן מברסלב.
זאינץ כתב:מסורת אחרת מספרת שנקרא כך בגלל רדיפות המתנגדים שהיו לו.
דרופתקי דאורייתא כתב:האם ידוע מה היו ייסוריו עד שבגינם הוכתר בתואר "בעל הייסורים"?
זאינץ כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:האם ידוע מה היו ייסוריו עד שבגינם הוכתר בתואר "בעל הייסורים"?
ראה בהודעות האחרונות שנשלחו זה עתה.
דרופתקי דאורייתא כתב:זאינץ כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:האם ידוע מה היו ייסוריו עד שבגינם הוכתר בתואר "בעל הייסורים"?
ראה בהודעות האחרונות שנשלחו זה עתה.
לא נתבאר לי מהם מה היו הייסורין. מה עשו לו בדיוק יותר משעשו לאחרים שלא זכו לתואר זה?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 193 אורחים